{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.531 visninger | Oprettet:

Så kom Noah endeligt til verden !!! {{forumTopicSubject}}

Hej alle..
først og fremmest tak for alle de søde beskeder jeg har fået privat :O)
må sige jeg er imponeret og samtidig rørt over hvor meget i alle har fuldt med..

Det hele startede med at jeg troede vandet gik natten til lørdag.. kl. 3.31...
da klokken blev 3.45 startede de første veer og jeg ringede ud på fødegangen for at høre hvordan jeg skulle forholde mig til det hele...
De sagde at hvis veerne ikke var så stærke ville de gerne vente medat se mig til kl. 8 til undersøgelse..
hun sagde santidig at jeg skulle gå ind og prøve på at sove..
jeg gik i seng for at se om jeg kunne sove, men fostervandet blev ved med at sive, så rendte frem og tilbage fra wc til sengen..
veerne blev kræftigere og med meget kort mellemrum meget hurtigt..
så efter kun en times tid blev jeg enig med mig selv om at vi skulle køre hjem mod mine forældre.. (De skulle passe Deedee)
da vi kommer der hjem er der kun mellem 2-5 min mellem veerne og jeg synes de blev kraftigere, så jeg ringede der ud og bad om at blive undersøgt..
vi var på fødegangen kl. 7.. der bliver jeg vist ind på en stue hvor de så skal undersøge mig..
på daværende tidspunkt har jeg udvidet mig 2-3 cm, og livmorhalsen er helt væk...

Jordmoren som tager imod os mener at det godt kunne virke til at blive en hurtig fødsel, hvilke jo motiverede mig til at arbejde godt med veerne...
da jeg bliver undersøgt nogen timer senere er der ikke sket noget videre..
jeg arbejder videre med veerne.. og synes jeg kæmper en brag kamp...
efter at have været i fødsel i 8 timer med stærke veer, vælger de så at sætte mig til ve-drop og dette sætter godt nok skub i veerne..
2 timer med veer der blev målt til mellem 50-80 hvor der sommetider kom 2 i minuttet, og ellers kun med ca. 1 mins mellemrum burde da sætte lidt skub i sagerne..
jeg var meget imod at få nogen former for smertelindring, men gik da med til at prøve lattergas, dette havde absolut ingen effekt synes jeg andet end jeg blev letter dårlig, altså fik kvalme..

efter at have haft de veer med så kort mellemrum, vælger lægerne og jesper på mine vegne at jeg skal ha en epiduralblokade selv om jeg havde udtrykt 7 gange tidligere at jeg under ingen omstændigheder ville have sådan en..

dog fortryder jeg på nuværende tidspunkt at jeg fik den...

da jeg havde fået den, og den begyndte at virke, så havde den så god effekt på mig at jeg kunne ligge mig til at sove, trods de skruede op for ve-droppet.. havde nu veer der lå på mellem 70-90, men kunne intet mærke. det var bare skønt at det kunne arbejde lidt alene uden at forstyrre mig..

jeg blev undersøgt jævnligt, og hele tiden var resultatet nedslående.. på de næste 6 timer ca. udviede jeg mig kun 2-3 cm mere..
så efter at have været med veer i 17 timer ca, havde jeg stadigvæk kune åbnet mig 6 cm, eller det var hvad de max ville skyde på..
de snakkede med en overlæge og de blev enige om at kejsersnit var udvejen da jeg kun ville kunne få flere veer uden effekt..
så jeg fik lov at få valget om jeg ville ha flere veer eller om jeg så ville have kejsersnit...
kunne godt mærke på jordmoren og lægen at dette var løsningen, så valgte at få kejsersnittet..

Da vi så bliver enige om at jeg skal have kejsersnit, var det meget dygtige til at informere mig om hvad der skulle ske..
så da vi kom ned på operations stuen var jeg godt informeret om hvad og hvordan det hele skulle foregå...

jeg var vågen under kejsersnittet hvilke var en helt vild oplevelse..
jeg kunne mærke alt der foregik.. bare ikke smerten..

lige nu ligger vi så på herlev og Noah ligger ved siden af og klugger lidt..
han er utroligt med, og man kan faktisk få øjenkontakt med ham..
han er bare gude skøn..
har et enkelt billede af ham , som jeg ligger ind når Noah lige har fået lidt mad.. han er nemlig sulten..

en lille opdatering fra mig så i ved hvordan det er gået...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Så kom Noah endeligt til verden !!!
Kommentér på:
Så kom Noah endeligt til verden !!!

Annonce