Min FB. En smule forsinket :) {{forumTopicSubject}}
D. 19 Juni vågner jeg ved 06.30 og synes det hele føles værre end det plejer. Jeg har døjet meget med bækkenløsning og vand i kroppen i næsten hele min graviditet. Men jeg kan slet ikke finde ro og har rigtig ondt i lænden.
Kl 09.00 vækker jeg min mand for at høre om han vil massere min lænd, men synes ikke rigtig det hjælper noget - plus jeg ikke kan ligge ordenlig for den store mave. Derefter går jeg i bad for at se om det kan hjælpe på det og det gør det da også i et kort stykke tid. Derefter synes jeg egentlig bare det blir værre og kan kke ligge ned uden det gør ondt. Jeg ringer til fødegangen for at høre om de lige vil se på mig. Ved jo ikke om det er mig der sart eller om det virkelig er ved at ske.
Jeg bliver tjekket på fødegangen kl. 11.15. De kan se der er tegnblødning men jeg kun har åbnet mig 1 cm. De smerter jeg har er veer, men de er ikke regelmæssige så de sender mig hjem igen.
Kl 15.45 ringer vi igen til fødegangen. De er ikke helt regelmæssige, men er blevet kraftigere og 2 til 5 min. mellem veerne. Vi er på fødegangen igen kl. 16.15 og da er jeg 3 cm udvidet. Jeg blir indlagt og får et lavement. Jeg får akupunktur ved lænden, men kunne ikke mærke nogen bedring. Får derefter saltvandspabler (bistik ). De gjorde vanvittigt ondt i højst 2 min. og derefter hjalp det faktisk meget på lænden. Nok til at jeg nåede at få en smule mad i mig.
Kl. 18.10 går vandet og veerne bliver mere kraftige og smertefulde. Jordemoderen vil have at jeg skal ligge på siden eller op på knæene og læne ind over en stor bunke puder da lllepigen ikke har roteret nok og dette skulle hjælpe på det.
Kl.21.25 får jeg v-drop da mine veer stadig er uregelmæssige men smertefulde.
kl.22.25 skruer de ned for v-droppet da jeg slet ikke har tid tel at slappe af imellem veerne. har også lidt pressetrang nu , men får at vide jeg skal vente lidt endnu.
Kl. 23.10 er der vagtskifte og det er vores egen jordemoder der kommer ind.
Prøver at stå ved fødelejet og får at vide jeg bare skal presse hvis jeg har kræfter til det. Er ved at være rigtig træt og synes slet ikke jeg kan klare mere. Kommer ned og ligge igen og får at vide jeg skal presse ved hver ve. Efter hendes hovede er nået gennem bækkenet og det begynder at titte frem, blir mine smerter så store at jeg ikke længere kan mærke mine veer og bare presser til.
Tirsdad d. 20 Juli Kl. 00.07 føder jeg min dejlige pige. Hun var lidt større end forventet. Hun var 4320g og 54 cm.
Efter fødslen blev der tilkaldt en læge da min lukkemuskel var bristet. Først efter 1 times syning kunne jeg komme over i en seng og kørt på barselsgangen.
Var på hospitalet i 5 dage da jeg skulle kunne gå ordentlig op og ned af trapper og sidde nogenlunde ordentlig op i en stol.
Hov blev vist lidt lang
mar 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Babyer: 1 Emner: 49 Svar: 2.408
Og tillykke med hende...
jun 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 1 Emner: 66 Svar: 1.049
mar 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 21 Svar: 454
Tak for fb og tillykke med prinsessen
mar 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Babyer: 1 Emner: 3 Svar: 4
Mette Mor : Ja det gjorde sgu ondt, men det har det fint idag