{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.575 visninger | Oprettet:

Min FB bare kort ^^ {{forumTopicSubject}}

Jae nu der lidt tid til overs..

Jeg kom til jordmor den 27 oktober, hvor vi snakkede lidt frem og tilbage, og blev enige om jeg skulle have kørte en kurve på hjertet på fødegangen når jeg var færdig hos hende.. da jeg ikke havde mærket liv den forgående dag.. hun løsnede så mine hinder skønnede lillepigen til 3600 og sendte mig afsted..

Ved Kurven så alt fint ud, men da jeg stadig ikke havde mærket liv ville de sende mig videre til scanning.. bare for en sikkerheds skyld ville de tjekke fostervandet mm.

Ved scanningen så alt sørme også rigtig fint ud..
lillepigen blev skønnet til 3200, og han puffede lidt til hende for at få noget liv i hende.. men det gik ikke specielt godt, altså hun møffede da lidt rundt men ikke noget voldsomt s; så han bestemte sig for jeg skulle sættes igang (var to dage over termin)

Så jeg blev sendt videre til fødegangen endnu engang, hvor jeg fik lagt en stikpille.. og fik en tid til at komme ind igen klokken 9 næste morgen til undersøgelse om jeg var modnet nok til de kunne gå videre eller om jeg skulle have lagt en ny..

Var hjemme i min lejlighed klokken 14.30 ca.
klokken 16.00 ca begyndte jeg at få mens lign. smerter men langt fra noget jeg ville forklare som veer. for en sikkerheds skyld ringede jeg til fødegangen og fik i vide det var modningsveer. jeg lagde mig så til at sove og mødte igen klokken 9 næste morgen..

til tjek var jeg så åbnet 4 cm.. og klokken 17.00 var jeg åbnet alle 10? i de timer der var gået snakkede, grinede og pjattede jeg helt vild.. synes virkelig ikke det gjorde ondt, havde jeg kunne danse er jeg sikker på jeg kunne gøre det også.. jordmoren ja alle der var der, var total i chock over det, generalt bare over jeg allerede var åbnet da det åbenbart for det meste først sker efter nr 2. stik pille når man er 1. gangs fødende..

Nå men altså jeg havde så hele tiden sagt de skulle prikke hul på mit vand, da det ikke ville gå af sig selv (ifølge min mave fornemmelse) og det gjorde de så da jeg var de 10 cm åben. og lillepigen faldt ned og pressede så det lukkede sig 4 cm igen s: det åbenbart muligt for det skete altså, så forfra med veer der så var blevet mere kræftige men stadig til at overleve.. kom dog i vand, og forklarede så den nye jordmor (der var skift) at jeg skulle have lagt vedrop for ellers ville mine veer altså ikke blive kræftige nok, og hun kiggede bare underligt på mig, og sagde det ville tiden vise, nu ville hun lige give det en chance (hvilket også er fair nok jo).. og vi blev enige om jeg ikke behøvede smertestillende da jeg jo var langt og klarede det flot. nå men en halv time - 3kvarter efter fik jeg altså lagt vedrop, og så tog det ellers på i fart, jeg fik pressetrang og fik lov at 'øve mig' da hun stod meget højt i mit bækken og jo skulle hjælpes ned.. klokken 18.30 kom jeg på fødebriksen (fra sengen) hvor jeg stadig øvede mig.. klokken 18.40 begyndte jeg at presse, hver ve varede omkring 1 minut, og blev delt op i 3 pres ca.

Så begyndte de at snakke om at det gik for langsomt, da hun var presset og det var hårdt for hende at komme ned, (tror der var gået omkring 11minutter der) så fik jeg presset hende ned til 'hullet' og så stoppede min ve, de blev så enige om at ligge sugekop efter næste ve.. og så i stedet for at dele den op i 3 pres som var planen, pressede jeg HELE veen igennem, og så kom hun ud smiley min rigtig smukke dejlige lille pige. 19.02 så fra jeg begyndte at presse til hun er født gik der 20 minutter ^^

jeg vil så sige da pressetrængen meldte sig og lige før, var det rigtig ubehageligt ^^ jeg kunne ikke ligge, stå eller sidde.. jeg var mere eller mindre klar til at give op, og sagde flere gange ''jeg gør det aldrig igen'' men da hun så lagde på min mave var det første jeg sagde '' jeg kunne gøre det hele om, men jeg ville nok vælge smertestillende, for det er det hele værd'' og sådan har jeg det stadig.. det var nok det hårdeste, forfærdeligste, bedste og mest vidunderlige jeg nogensinde har været udsat for.. smiley

bag efter kom sygplejesker og jordmødre ind og sagde tillykke og sagde de var stolte a mig, og jeg havde klaret det så flot.. selv folk der ikke havde været der inde kom og sagde det xD og min jordmor sagde hun synes det var utrolig jeg havde klaret det så flot, og på forhånd viste jeg havde brug for hjælp til de forskellige ting, for hun ville give mig ret i at ellers var min fødsel stadig igang xD

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min FB bare kort ^^
Kommentér på:
Min FB bare kort ^^

Annonce