{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.878 visninger | Oprettet:

dage på sygehus + hvad skal jeg pakke? {{forumTopicSubject}}

ville gerne ca. vide hvor lang tid det normalt man skal el. må være på sygehuset efter man har født??

Min mand mener en uge, tror nu ikke man får lov at være der så længe.

Kommer også an på hvornår jeg føder, er sat til den 21 dec, hvis jeg eks: føder den 20 el. før vil jeg da gerne hjem jule aften, så kan jeg da ikke se nogen grund til jeg skal ligge der.

Mit andet spørgsmål går på hvad skal jeg pakke? ved selvfølgelig godt noget, med er det nok med et sæt til den lille, de har tøj hun låner? skal jeg have bler med?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  dage på sygehus + hvad skal jeg pakke?
  • #1   16. nov 2010 pr 1 januar 2009 lavede de om på hvor mange dage man må være på sygehuset efter en fødsel.... så tror du skal snakke med din jdm om det og høre hende ad... det er også foreskelligt fra sygehus til sygehus...

    jeg er 2.gangs fødede og har fået afvide at 4 til 6 timer efter jeg har født skal jeg hjem igen.


  • #2   16. nov 2010 da jeg fødte mine datter 20. december 08 kom jeg på orlov 24 december og skulle møde igen på 25 december. så man kan godt få lov at komme hjem og holde jul smiley

  • #3   16. nov 2010 Nu har jeg godt nok født ved ks, men første gang med Noah lå jeg 1,5 døgn, og anden gang lå jeg lige over 1 døgn, med Nicki...
    Første gang havde de tøj til ham, anden gang var alt tøj fjernet, da de havde fundet ud af at hud til hud kontakt mellem mor og barn det første døgn var med til at sætte godt skub i amningen...


  • camilla s
    camilla s Tilmeldt:
    jul 2010

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 128
    #5   16. nov 2010 På ouh kommer man på patienthotellet vuggen hvis mor og barn har det godt, der kan man være 2 døgn, og man skal selv medbringe alt.

    Hvis man kommer på barselsgangen: mener jeg at de har bind, bleer, mm så skal man jo bare diverse med til hjemturen


  • #7   16. nov 2010 Det kommer helt an på hvordan fødsel foreløber og hvor man skal føde smiley

    Jeg fødte i Haderslev, og skulle have sygehus tøj på hele tiden da jeg var der, det skulle Katja også da hun kom ud..

    Jeg var der først fra mandag (fødte tirsdag) til fredag, kom hjem til min bror, have så mange smerter så jeg var der igen fra lørdag til søndag..

    Fra lørdag til søndag måtte Katja dog ikke skiftes sammen med de andre babyer da hun havde fået alm. tøj på, og de bleer der var taget ud af pakken til os skulle vi tage med hjem, da de ikke måtte bruge dem på de andre babyer..

    Grunden til det var for at mindske evt. smitte så meget som muligt


  • #8   16. nov 2010 var 4 gans fødende i 2009 og lå der 2 dage i nyk.

  • #9   16. nov 2010 På Herning sygehus ligger man normalt i 2 døgn, men da jeg fødte kl 18 om aften var vi først på barselsgangen kl knap 24 og derfor skulle vi have en nat mere med.. Men som jeg har forstået det så er det blot et tilbud de 48 timer..

  • #12   16. nov 2010 Tak til alle for svar. smiley

  • #13   16. nov 2010 ja vi kunne også ha blevet længere på sønderborg sygehus men vi ville selv hjem efter 2 dage. vi hva rigtig glade for at jeg skulle føde der;O)
    Har også hørt at på sønderborg sygehus har de og spurgt folk om de ikke godt ville ta hjem for ellers kom de ud på gangen fordi der hva så mange fødsler at der ikke hva plads til alle..


  • #14   16. nov 2010 Vi brugte ikke ret meget da vi var der, men jeg kom hjem dagen efter.
    Tag lidt tøj med til den lille, men mon ikke de har noget derude. Det er jo forskelligt hvad man synes, nogle vil helst selv vælge deres tøj.

    Bleer skulle vi ikke selv have med, faktisk skulle vi kun medbringe ting til mig. Og jeg vimsede bare rundt i en hospitalsskjorte, det var så også i hedebølgen i sommer.
    Men mit råd er nok, at man faktisk ikke får brug for det helt store smiley ellers hvis i glemmer noget kan i nok få nogle til at hente det.


  • #15   16. nov 2010 Det er jo en vurdering fra person til person og alt efter fødsel og tilstand uanset om det er første el. 2 gang.

    på Ouh var jeg 4 timer efter at have født frederikke og det var 1. gang.


  • #16   16. nov 2010 Syntes godt nok det tidligt nogen af jer tog hjem når det var første gang. Jeg ville nu gerne blive der lidt, Så jeg kunne spørge om hjælp til de spørgsmål der nu måtte komme, har jo ikke prøvet at have sådan en lille en før. smiley

  • #17   16. nov 2010 Jeanette - min veninde tog hjem samme dag, der er jo ingen grund til at blive hvis alt er som det skal være smiley

  • #18   16. nov 2010 På Ouh har man jo åben indlæggelse hele ugen efter så sker der noget tager man jo bare derind.
    Alt gik bare fint med mig og fødseln var hurtig overstået så ingen grund til at sidde derinde og glo smiley


  • #19   17. nov 2010 kunne bare forestille mig: jeg ville stå som om jeg var faldt ned fra månen, når jeg fik et så lille barn, jeg ville nok være bange for om det jeg gjorde var rigtigt/ godt nok.

    Nogen har også svær ved at amme, men håber da ikke det blir et problem for mig.


Kommentér på:
dage på sygehus + hvad skal jeg pakke?

Annonce