{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.832 visninger | Oprettet:

FB af min lynhurtige hjemmefødsel <3 {{forumTopicSubject}}

Beretningen af min lynhurtige hjemmefødsel, i fødekar ! smiley

Det startede med at vi sent om aftenen/natten ligger og prøver at sove, eller rettere, manden knalder allerede brikker, men jeg har ikke så let ved at falde i søvn, så jeg ligger bare og kigger lidt rundt som jeg plejer :b Kl 00.15 får jeg så pludselig en hård vee, er ikke i tvivl om det var en vee, men begynder så at tage tid, da jeg vil være 100 på det er veer, inden Mark vækkes:)

Tager tid og jeg har så 4 veer med 6 minutters mellemrum, de er meget kraftige, og da jeg er hurtig føder (1 fødsel tog 5 timer og 26 min fra første vee) har jeg aftalt med mine 2 skønne jordmødre at jeg skal ringe hurtigt når jeg ved det er veer. Vækker farmand og siger at veerne er begyndt og han går straks igang med at fylde fødekarret og rydder lidt op, render rundt og fløjter af glæde, og spørger om jeg ikke også glæder mig, hehe havde dårligt overskud til glædelse med veestorm og ingen pauser, og kunne ikke snakke af bare smerter !! Men skønt at høre hans glæde og begejstring over, at vi snart var forældre til endnu en prinsesse smiley

Ringer så til den ene jordmor, det er Susanne, som tilfældigvis også har vagten den dag, klokken er der 00.33 . Hun siger hun vil køre med det samme, og er der i løbet af 3 kvarter/en lille time, hun kommer fra Slagelse og skal hjem til os som bor i Kalundborg. Kl 00.40 ringer manden til dem som skal med til fødslen, og siger at nu er det nu, og inden for 15 minutter ca, er både min mor, svigermor og farmor kommet, og de har alle et kamera klar smiley Få minutter efter samtalen med Susanne er der kun 2 minutter imellem veerne, og håber bare hun når frem! Kl 01.30 ankommer Susanne, og der er godt gang i veerne!! Hun mærker mig indvendig da jeg har en kort veepause, hvilket jeg ikke havde meget af, og siger at hun kun lige skal have fingrene indenfor, så kan hun mærke hovedet.

I alt min vee tid ligger jeg i soveværelset på venstre side, imens alle de andre hyggesnakker lidt, drikker kaffe, jordmor gør sine ting klar osv osv, og kl 00.42 mærker jeg et SMÆLD i maven, og ved så at det er vandet som er gået, og det råber jeg så til Susanne. Mærker efter da jeg ikke kan fornemme vandet løbe, og Susanne kommer så og tjekker og der er intet vand, hun går så igen, men når ikke ud af rummet for SÅ begyndte vandet ellers at nærmest "pulse" ud smiley fødekarret som står på Vanessa´s værelse hvor fødslen gerne skulle foregå er nu færdigfyldt, men jeg siger til min mor, at jeg ikke kan nå der ind, da veerne overrumpler mig og jeg ikke ville kunne nå ind i værelset uden at få en ny vee. Min mor vil så gå ind og fortæller Mark og Susanne at karret er droppet, men med et springer jeg op af sengen og halvløber ind i Vanessa´s værelse og hopper i karret, hihi de andre kiggede noget:b Men havde jo lovet manden at lille pigen skulle fødes på hendes eget værelse og jeg VILLE holde det løfte:) Kommer i karret da klokken er 01.45 - så det er 3 minutter efter vandet er gået:) I karret kan jeg faktisk ikke finde ro, jeg flyder op synes jeg, og bruger for mange kræfter på at holde mig nede, og det gør de ellers i forvejn ulidelige veer endnu værre. Susanne og Manden tager i hver deres ende af et håndklæde, og så skulle jeg sætte mig på det, imens de vuggede mig i vandet, så holde jeg med hænderne i bunden af karret, det føltes heller ikke rart, men det var os ligemeget, for 4 minutter efter jeg kommer i karret, altså kl 01.49 kommer presseveerne, og efter 2 presseveer er hovedet ude i næste er kroppen ude:) Kl 01.53 er Vanessa født smiley Vi ligger i det flotte klare vand og hygger imens vi venter på, at pulsen i navlesnoren ophører, så den kan klippes:) kl 02.05 klipper farmand navlesnorren:) 02.15 fødes moderkagen og der tages billeder af livets træ. 02.23 kommer jeg op af vandet og blivet tjekket for bristninger, havde IKKE bristet overhoved, og det var jeg selvfølgelig rigtig glad for! smiley

Bagefter går vi alle ind i stuen og hygger, snakker, spiser franskbrød, drikker kaffe,sodavand, kager osv, og får ringet til familien mm. smiley Kl 03.00 får Vanessa sin første babsetår, og hun er bare dygtig ! smiley Susanne sidder lidt i køkkenet og skriver fødselsrapport, og kl 04.40 kører hun igen.

Det var simelthen så hyggeligt, bare at kunne sidde i sin egen stue, i sin egen sofa efter en hård fødsel, PERFEKT! smiley

Vanessa kom til verden d. 11-1-11, kl 01.53, 3400 g og 50 cm lang smiley 2 dage over termin.

Fødslen tog kun 1 time og 38 minutter fra 1 vee !

Kunne ikke have drømt om en bedre fødsel ! smiley Billeder kommer inden alt for længe smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  FB af min lynhurtige hjemmefødsel <3
Kommentér på:
FB af min lynhurtige hjemmefødsel <3

Annonce