{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.420 visninger | Oprettet:

FB {{forumTopicSubject}}

Ja så har jeg lige lidt overskud til at skrive min fb...

det hele startede søndag d. 27/3 hvor jeg skulle møde til igangsætning....
jeg mødte på herlev sygehus kl 7.30. fik kørt en stimmel og lagt en stikpille op.... gik så en lang tur på de her 5 timer og kom tilbage på sygehuset og skulle undersøges.. jeg var ikk udvidet nok til at de kunne tage mit og min verden gik næsten under og jeg nægtede og få lagt endnu en stikpille op ( på det har tidspunkt havde jeg haft kraftige plukveer on and off i 2 uger) jeg følte jeg var afkraftet og ville ikk mere.... bad jdm om at gå med pillen, for jeg ville ikk have den. hun prøvede at bilde mig ind at det ikk var farligt at gå over tid osv og jeg blev endnu mere gal på hende. hun tilbød mig og snakke med en læge hvilket jeg sagde ja tak til. efter samtale med lægen der fik mig overbevidst om at jeg skulle have den pille, da det var vigtig at jeg fik min søn ud, da det ikk længere var sundt for ham at være derinde mere ( var 42+0), tog jeg imod pillen og blev indlagt til aflastning, så de kunne smertedække mig, så jeg kunne få sovet inden fødselen.

mandag d. 28/3 mødte jeg igen op nede på fødemodtagelsen til undersøgelse. jeg fik den sødste jdm, der var rigtig optimisktisk og sagde at hun regnede med at tage mit vand. jeg var dog ikk nær så positiv som hende, men lod det komme an på en prøv. hun kørte en stimmel og forklarede mig at kunne hun ikk tage vandet, måtte hun igen ligge en stikpille. hun undersøgte mig og sagde at hun ville prøve og tage det, men hun kunne ikk love noget.... 5 minutter efter var mit vand taget og jeg fik afvide at jeg skulle gå en tur, for at sætte fut i det hele.... jeg mødtes med min kæreste ca en halv time efter, da han jo skulle aflevere vores datter i dp og ikk kunne være der til undersøgelsen..... vi gik en tur sammen og en time efter var vi tilbage på fødemodtagelsen og blev ført over til fødegangen.

vi kom ind på fødestuen og jeg blev iført deres tøj og fik en gang laument (staves)
kl. 13.45 bliver jeg undersøgt indvendig og er 3 cm åben, så der var lang vej endnu. jeg får lagt ve-drop
jeg får så kraftige veer at jeg knap nok kan trække vejret og med erfaring fra sidste fødsel, ved jeg at det tager lang tid for narkoselægen og komme, så allerede der beder jeg jdm om at kalde på narkoselægen, så de kan ligge en epidural blokade.

kl 14. lægen bliver tilkaldt da jeg føler der brænder når jeg får veer. hun undersøger mig og de undersøger min urin. heldigvis er der ikk noget galt og jeg kan fortsætte med min fødsel.

kl 14.30. narkoselægen kommer og forsøger og ligge epidural blokaden. hun starter med at fortælle mig at det er lang tid siden hun har lagt sådan en. så hun håber at hun kan ligge den rigtig første gang. hun måtte ligge den om 3 gange og 3. gang var beskeden at det bliver ikk bedre og så gik hun. den havde ikk den ønskede effekt, så bad jdm om at slukke for ve-droppet. dette var jdm ikk særlig tilfreds med. men hun gjorde det med beskeden om at mine veer nok ville stoppe af det....

kl 15. vagtskifte. det første jdm siger til mig er at vi skal se baby sammen i dag. jeg fik de sødste jdm'er. den ene var studernde, men det gjorde hende ikk mindre dårlig.
de hjalp mig virkelig igennem mine veer og fik mig til at arbejde med dem og ikk mod dem. på dette tidspunkt er jeg stadig kun 3 cm åben.

jeg fortæller dem at blokaden ikk virker og jeg gerne vil have lagt en ny, da jeg ikk kan holde smerterne ud mere. de ringer til narkoselægen, som vil komme hurtigst muligt.
kl 16.15 bliver jeg undersøgt, lillemanden ligger slet ikk klar til at blive født, mener jdm, til trods for at jeg er fuldt udvidet. men kl 16.20 får jeg pressetrang og begynder spontant at presse og siger at nu kommer han. begge jdm bliver meget overrasket og det er den studernde jdm der får æren af at hjælpe min søn til verden. efter 20 minutter med presse veer føder jeg min søn. han havde nalvestrengen rundt om halsen og lige i det sekund jeg så det, blev jeg lidt bange. men de fik den fjernet og han begyndte og græde og jeg var lettet. fik ham op på min bryst og ligge.

bagefter siger den ene jdm til den anden at det var de ikk lige forbredt på. og at det faktisk ikk skulle have været den studernde der skulle have taget imod ham. men da det gik så hurtigt, kunne de ikk nå at skifte plads. alt imens vi snakker om det der lige er sket, føder jeg spontant moderkagen, faktisk uden at presse og til stor overraskelse for jdm.

jeg bliver undersøgt og skal heldigvis ikk syes.

jeg havde bare de bedste jdm tilsidst og ville ikk bytte dem for noget andet... de var friske, venlige og meget postive smiley

magnus blev født d. 28/3 (42+1) kl 16.40
han vejede 3156 og var 52 cm lang .
han fik 10 i score både 5 og 10 minutter efter fødselen.

det blev lidt langt, men håber i vil læse den alligevel smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  FB
Kommentér på:
FB

Annonce