{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ikk flere der ved??
  • #5   10. nov 2011 tak for linksen gaias mor... håber dog alligevel at der er nogle der gder smide nogle input herinde.....
    det lader iktil der er så mange fædre der tager imod deres børn??


  • #6   10. nov 2011 jeg skulle have født i vand, men kom desværre ikke til det alligevel fordi vandet ved min første fødsel satte veerne meget i bero, og jordmoren derfor så ikke anbefalede det...

    men jeg havde da forhørt mig omkring det inden..

    når man er i vandet og får presseveer, skal man sådan set stort set selv styre det, da jordmoren ikke kan gøre det store under vand, og vandet gør det som hun ellers skulle have gjort, som at presse på mellemkødet osv. man kan så vælge selv at tage imod baby, lade far gøre det eller jordmoren, som oftest er det jordmoren der tager imod, men nogle kvinder har overskudet til selv at gøre det, få gange er farmand med i vandet og tager imod helt tæt på, men det havde min jordmor aldrig prøvet og kendte ingen der havde. babyen holdes under vandet kort tid for at få den bedste start og ikke få 2 chok lige på en gang, og tages derefter op til mor som jo så skal passe på ikke at få babys hoved under vandet igen jo ;O), baby kan godt være lidt mere blå end ved en "land" fødsel, kort efter skal mor så rejse sig og gå over til fødebriksen for at føde moderkagen, pga infektionsfare må den ikke fødes i vandet.


  • #7   10. nov 2011 jeg har hørt mange sige at det er en rigtig god oplevelse at føde i vand, og skulle jeg have flere børn tror jeg nu også jeg ville forsøge at snakke jdm for en vandfødsel..

  • #8   10. nov 2011 Hende her fødte hjemme og i vand smiley

    http://www.babygalleri.dk/gal_visbruger.aspx?userID=642


  • #9   10. nov 2011 ditte.... tak for din fortælling..... her snakker vi meget om at far skal tage imod barnet... dog er han stadig selv i tænkeboks omkring det.... han vil så helst tage imod det stående ved siden af badekarret han har ikk selv lyst til og skulle være i vandet..... selv vil jeg da gerne mærke hvorn det føles og røre ved babys hoved når baby er på vej ud men tør ikke selv tage imod.... sys det er lidt synd det er så sjældent far tager imod... jeg sys selv det lyde som e rigtig god oplevelse og meget intimt og personligt mellem mor far og barn.... jeg håber min mand vil vælg det men jeg vil selvfølgelig ikk tvinge ham hvis ikk han er tryg ved det.... så det er jo godt at han har 10 ugers tid til og tænke over det i...

  • #10   10. nov 2011 louise taak for link...

  • #11   10. nov 2011 min søster fødte i vand og var meget glad for det.
    det skulle jeg også have gjort.

    det skulle være rigtig dejligt at føde i vand.

    din mand behøver ikke gå ned i karret for at tage imod - min søsters jm var i hvert fald ved siden af karret.

    MEN hvordan havde han det til fødslen af jeres første barn? mange mænd tør end ikke klippe navlestrengen, og i så fald vil det nok være meget grænseoverskridende at tage imod..


  • #12   10. nov 2011 ACS min mand var utroligt dygtig til vores søns fødsel han håndterede alting som om han havde prøvet de før... hn klippede også selv navlestrengen... så han er på ingen måde en af de pivede.... er spændt på og høre hvad hans beslutning bliver men har sagt til ham han selv skal komme og fortælle sdet når han er klar.... du ved så han ikk føler sig presset...

  • #13   10. nov 2011 Jeg fødte i vand i prinsessens eget værelse smiley smiley

  • #14   10. nov 2011 christina jaa det er linket tl din fødsel jeg har fået længere oppe det lød som om du hvde en utrolig god fødsel... hvem tog imod dn pige da hun kom ud??

  • #15   10. nov 2011 Diana : Nåh for søren thi hi, det vidste jeg ikke smiley Jaa det var en fántastisk fødsel smiley Det var JM Susanne som tog imod Vanessa. smiley

    Hvis der bliver en baby mere til os en dag, kunne det være fantastisk hvis manden ville tage imod barnet, men nu må vi se smiley


  • #16   10. nov 2011 mor til oscar her i randers må faderen gerne tage imod barnethvis han ønsker det... vil da liie se om je kan finde din fb så jeg kan læse den... tror også at det vil hjælpe meget i forhold til det med bristning og det vil jeg nemlig helst undgå fo da jeg fødte min søn var jeg uheldig bristede godt nok kun et sted MEN til gengæld var det en bristning de havde svært ved og sy sammen og siden da er syningnen ikk helet så min ene skamlæbe (undskyld detaljen) er der et hak i... dog ikk noget der generer på nogen måde ønsker det bare ikk sådan...

    christina... tjaa altså det er jo altid noget du kan spørge faderen om han sys ku være sjovt hvis i sku have en mere en dag.....


  • #17   10. nov 2011 Min søster fødte også i vand, og hun bristede rigtig meget, og begge veje. Ringmusken var intakt, men det var også det eneste..
    Så det er ikke altid en garanti.

    Men det skal også nævnes at hendes ve stoppede, mens datterens hoved kronede, så hovedet var halvt ude, da de bare måtte vente på næste ve.. Det er højst sandsynligt derfor hun bristede så voldsomt.


  • #18   10. nov 2011 acs da jeg sku føde min søn oplevede jeg detsamme min ve stoppede også liie midt i at hovedet var på vej ud og hovedet smuttede faktisk næsten helt ind igen... det skete 3-4 gange før at jeg fik hovedet født.... dog slap jeg med så simpel enbristning dog er jeg stadig ked af de ikk ku få den syet ordenligt sammen... så håber det er en af de ting der kan afhjælpes for mig i vandet...

  • #19   10. nov 2011 Diana,
    min nieces hoved smuttede så ikke ind igen. Det sad bare ude, lige omkring ørerne. Hun kunne hverken presse den ene eller anden vej :S

    Er rigtig ærgerligt at du ikke er blevet syet ordentligt sidst :S det er ikke sjovt at have med i bagagen..


  • #20   10. nov 2011 acs jeg ser sådan her på det.... de fortalte meget at jeg havde fået en lille bristning men som ville være svær og sy sammen... de gjorde deres allerbedste for det så vil ikk mene det er deres skyld at syningen ikke holdt og min bristning aldrig groede sammen... det er vel hvad der kan ske og det er jo ikk sådn at det generer mig på nogen måder hvis man ser bort fra jeg sys det udseendes mæssigt er træls.... så jeg er oki med det og bebrejder ikk jm noget....
    vil da dog helst undgå at det sker igen og håber at vandet kan afhjælpe på det...


    det lyder rigtig surt for din søster og hvor må det ha gjort ondt.... for mig var det allermest bare tæls.. min søn kom ud liie til kanten øverst ved hans øjnbryn og smuttede så ind igen når veen sluttede det skete nogle gange så da han endelig kom ud gik de nogle uger hvor han så ret ond ud fodi han havde fået sådan en "kant" ved øjnbrynene han ligede en der konstant skulede ondt til en... ggg


  • #21   10. nov 2011 diana,
    nej, de har jo gjort deres bedste. Og i det mindste er det kosmetisk. Er jo straks værre hvis det er noget du kan mærke. Men dog er det stadig ikke sjovt.

    haha, sjovt det med sønne.. Ikke så sjovt for dig men må have set sjovt ud.. Børn bliver jo nemt lidt pressede, hvis fødslen trækker ud..

    Her kronede han også et par gange, men det var nu fordi jeg ikke turde presse igennem til at starte med.

    Og ja, det gjorde rigtig ondt på min søster :S selvom vandet lindrede, så måtte de vente 1-2 minutter på næste ve, og det er vist ikke særlig sjovt, med et hoved halvt ude :S


  • #22   11. nov 2011 acs han så altså også lidt komisk ud de første dage efter... hans ene faster blev dengan ved med og sige hn ikk kunne lidde og se på ham fordi hun følte sig nedstirret på en ond måde... det gjorde det nok heller ik bedre at vores søn fra starten af hn meget store og vidtåbne øjne sammen med den "kant"..... griner idag elsker hun ham sipelthen bare....

    jeg turde sagtens presse men veen holdt bare op også er det altså ikk nemt.... dog sagde jordmoderen til sidst at nu skal han altså ud for han er stresset og kan næsen ikk få vejret også kan du ellers tro jeg var liiieglad med veer så pressede jeg bare igennem og holdte ikk op før han var kommet helt ud......


Kommentér på:
ikk flere der ved??

Annonce