{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.514 visninger | Oprettet:

Fødsel uge 35:s? {{forumTopicSubject}}

Hej BG;)

I bliver sikkert overrasket nu jeg skriver at jeg er blevet indlagt, IGEN;( Jeg skrev jo for lidt tid siden at det gik meget bedre, men det var så åbenbart en kort fornøjelse!

Jeg blev indlagt torsdag, fordi det hele lige pludselig gik galt, med feber, smerter, kvalme osv.. Jeg har desuden masser af protein i urinen, så de er også ved at tjekke efter svangerskabsforgiftning, og derudover er mit infektionstal i blodet for højt:( jeg har det efterhånden, meget, meget dårligt, og ser frem til at det er slut,

Lægen i går snakkede om igangsættelse i næste uge, og det skal jeg snakke med overlegen om i dag, hvor der skal lægges en plan! Meeen, jeg er såå nervøs for lillebror,..

Er der nogen af jer der har født mellem 34+ og 35+ og kan dele jeres oplevelse? Med evt. Komplikationer, hvor lang tid i var indlagt? Ja, bare kan berolige mig lidt;)

Jeg opdatere når jeg ved noget mere;)

Knus Marie, 34+1


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fødsel uge 35:s?
  • #1   14. jan 2012 god bedring herfra smiley

  • #2   14. jan 2012 Jeg lå på stue med en som fødte 35+1 og hun havde ingen problemer - den lille havde sonde og fik mad der igennem som moderen pumpede ud smiley plus hun ammede os..

    den lille havde en smule gulsot så hun lå under sådan en diskolampe - men altså alt var stille og roligt. hun vejede 2300gr og hun måtte alt med hende - dog skulle de bare være indlagt til hun var noget større smiley

    Min veninde fødte os 35+ et eller andet antal dage - og de har ingen problemer overhovedet. de var os indlagt som hende den første jeg skriver om. og han lå os med sonde.. osv ...
    men altså da de kom hjem var det som at komme hjem med en født til tiden bare efter lidt indlæggelse.
    han lever i bedste velgående nu og han er ikk bagud osv.


  • #3   14. jan 2012 de var indlagt til da hun ville have været "38+" så var han stor nok til at komme hjem og de skulle til kontrol frem til han var 6mdr.

  • #4   14. jan 2012 har os en som fødte 32+ og det var det samme - sonde - amning fra uge 34+ og de kom os hjem når hun ville have været 38+. han ved bare ikk han er for tidlig født den lille basse..

  • #5   14. jan 2012 Emil kom til verden i uge 32+4 og han var en dejlig lille fighter på 1500g og 37cm, men han kæmpede rigtig fint og blev hurtig stor og stærk da han kom ud.

    Jeg havde samme symptomer som dig og derudover fik han ikke næring igennem navlestrengen derfor hans lille str.
    De opdagede det i uge 28 at der var noget der gjorde at han ikke voksede, så gik til tjek 1-2gange om ugen og da jeg var i uge 32+ blev de enige om at jeg skulle have lungemodner og sættes i gang hvis han fortsat ik tog på, men jeg fik det dårligt om aftenen derude og gik i kramper så de tog ham ved akut ks.

    Det samme fik jeg ved lillesøster, der var jeg dog 35+ da de opdagede svangerskabsforgiftningen og jeg blev indlagt til obs i uge 37+1 og blev sat i gang i 37+2 da der var plads på fødegangen.

    Så det er deligt at der er obs på dig og de forbereder, og han har en fin alder til at komme ud.
    hvor stor er han nu?

    Held og lykke


  • #6   14. jan 2012 Forresten kom vi hurtigt hjem begge gange.
    ved Emil som er født 32+4 kom vi hjem 23dage efter med et lille nips på 1900g og 39cm, fordi han var så stærk....

    Freuy født 37+3 kom vi hjem 5dage efter


  • #7   14. jan 2012 Jeg fødte mine 2 piger i uge 34 præcis, og de lå i kuvøse fik cpap og sonde, fejlede ingenting, og vi var indlagt i 18 dage

  • #8   14. jan 2012 Tal for alle jeres svar;) det er dejligt at hører andres erfaringer, .. Han er skønnet til at veje 2200 gram af jordemoderen, og sidste skanning sagde 1900 gram, så det passer nok meget godt,..

    Jeg har fået det tiltagende dårligt, så ser meget frem til lægen kommer,


  • #9   14. jan 2012 så skal bebs os bare ud så i begge kan få det godt smiley

  • #10   14. jan 2012 Min Lukaz blev født i uge 35+1, pga svangerskabsforgiftning..
    Han fik lidt ilt de første par timer.. ellers fik han en sonde ned gennem næste og en vejrtrækningsmåler..
    Ellers var han bare en lille bitte baby på 2500 gr.
    Vi har indlagt 14 dage.. Kæmpede med amningen som ikke gik.. Jeg gav op til sidst.. Vi begyndte på flaske og dagen efter kom vi hjem..
    alt i alt en skøn oplevelse,


  • #11   14. jan 2012 du skal ikke være bange.... har en i familien der har født 2 af hendes børn i uge 26 og 28, og begge overlevede heldigvis og uden en form for handicap eller noget. De er så dygtige de læger nu til dags.... nu ved jeg ikke hvor du er fra, men jeg vil personligt føde på Roskilde hver gang jeg skal have barn... men det er så fordi en i familien altid har fået god hjælp der og jeg ved hvor dygtige de er... det er de sikkert også andre steder, men nu er det jo bare lige roskilde jeg har hørt om smiley

  • #12   14. jan 2012 Fødte da jeg var 35+2, det var ganske med vilje. Hun havde antydningen af gulsot men kom ikke i lys. Der var hverken komplikationer eller noget og var indlagt i en uge pga min diabetes. Hun fik heller ikke sonde eller andet. Hun var 50 lang og vejede 4310 gram..

  • #13   14. jan 2012 Har en veninde der lige ar født i Kolding som blev født 5 uger for tidligt og de klare det super. De skal være indlagt i 3 uger og han er i kuvøse men han er en stærk lille fyr.

  • #14   14. jan 2012 Jeg er i Aalborg, og er kommet ned på fødegangen, baby har set fint og så er det jo bare mig der mangler:(

    De har sendt bud efter en medicinsk overlæge, som skal kigge på mig, men han er her først om 3 timer, da han kommer fra det andet sygehus! Så nu må vi se, de kan vist ikke rigtig beslutte sig for hvad der skal ske, men jeg kan bare mærke at det er min krop der siger stop, og bruger alle ressourcer på graviditeten, og så får sygdommen bare lov at være der:(

    Så jeg er der lige nu, hvor jeg gerne vil have graviditeten afsluttet, så jeg har bare lidt kræfter til når han kommer ud!


  • #15   14. jan 2012 jeg født i uge 33 og vi var ind lagt i et mdr

  • #16   14. jan 2012 Åhhh, kære marie altså..:(

    Hvor er det træls altså!
    Jeg har deværre ingen erfaring med tidlig fødsel da begge min er kommet 17 og 3 dage over tid...;)

    Men jeg håber du snart får ham ud så du kan få det godt igen, jeg tror ikke du skal være nervøs for at han kommer nu overhoved!:)

    Kæmpe kram til dig, jeg håber det hele løser sig snart..:)


  • #18   14. jan 2012 Har en veninde der fødte 35+1. Han vejede 2700 og havde kun sonde i ganske få dage. De blev sendt hjem allerede efter 8 dage på Hvidovre, og der har ingen problemer været overhovedet.

  • #19   14. jan 2012 Tror ikke du skal være bekymret. Mener at efter uge 35 og man går i fødsel, så prøver man ikke at stoppe det, da baby fint skal kunne klare sig udenfor smiley så er sikker på at lillebror nok skal få det godt uden for maven, så bare ud med ham så du kan få det bedre smiley

  • #20   14. jan 2012
    De tager ham ikke endnu, den medicinske læge og overlægen her på fødegangen, er blevet enige om at jeg skal have en masse smertestillende, og blive på det medicin jeg får, de mener derudover at jeg er ramt af noget virus oveni, som gør mig så dårlig:(

    Lige pt. er jeg lidt opgivende, og ved ikke rigtig hvordan jeg skal forholde mig til det hele, og jeg prøver at trøste mig med at lillebror har bedst af at blive i maven, og så må jeg ligge her og bide resten i mig, .. Det er dybt frustrerende, men sådan er det nok bare,..

    Jeg skal nok opdatere når jeg ved noget mere,..


Kommentér på:
Fødsel uge 35:s?

Annonce