2.257 visninger
|
Oprettet:
Jeg er så bange!:( {{forumTopicSubject}}
Hej søde bg'er!
Jeg er 32+4 idag, og jeg er så bange for min fødsel.
Hvad gør/gjorde i, for at berolige jer selv?
Jeg farer rundt, hele tiden, jeg kan ikke sove om natten, osv osv.. Ved snart ikke hvor jeg skal gøre af mig selv....
maj 2010
Følger: 8 Følgere: 7 Babyer: 1 Emner: 208 Svar: 1.528
apr 2010
Følger: 11 Følgere: 10 Emner: 40 Svar: 911
En fødsel gør ondt, det må du ikke være tvivl om, men nu har jeg født to børn uden smertelindring og jeg er her endnu.
Jeg var ikke bange eller urolig på nogen måde. Jeg ser på mine fødsler som kæmpe oplevelser. Det gjorde ulidelig ondt, især fordi jeg fødte hurtigt begge gange. Men det er ikke noget som jeg er skræmt af. Jeg fik store gaver til gengæld, nemlig mine dejlige børn.
nov 2010
Følger: 9 Følgere: 9 Babyer: 1 Emner: 200 Svar: 5.276
Men du har intet at frygte!
At føde er ikke forfærdeligt og skræmmende. Det er fedt, vildt, opløftene og noget man bliver helt høj af!
Jo, veerne gør ondt, men det er ikke som at brække noget eller at komme til skade. Det er en smerte som ruller ind over en, og som man kan kontrollere, og arbejde sammen med. Man opnår et højere niveau af fornemmelse for sin krop, og arbejder med veen, frem for imod den.
Selve delen hvor barnet kommer ud (som jeg tror mange frygter) er den del der gør mindst ondt. Det presser, og hvis man brster svider det en smule.
At føde var helt klart det fedeste jeg nogensinde har gjort!
Du kan evt. læse fødsesberetninger her, og andre steder på nettet. Så er du mere forberedt på hvordan forskellige fødsler kan udvikle sig, og du ved hvad du kan forvente
sep 2008
Følger: 45 Følgere: 43 Emner: 77 Svar: 623
jun 2009
Følger: 15 Følgere: 14 Babyer: 2 Emner: 144 Svar: 2.011
dec 2011
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 455
Så selv med et ks, kan det være en lorte oplevelse, så jeg synes du skal få talt ud om din angst, så du kan føde selv. Eller i hvert fald forsøge på det...
maj 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Babyer: 2 Emner: 47 Svar: 164
nov 2010
Følger: 9 Følgere: 9 Babyer: 1 Emner: 200 Svar: 5.276
Kun et enkelt døgn, i resten af dit liv
mar 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 313 Svar: 2.817
jeg var slet ikke bange nogen af gangene, anden gang dog lidt for at føde for tidligt, men ikke for fødslen, jeg har haft 2 dejlige fødsler, og glædede mig begge gange til det, især anden gang glædede jeg mig til det...
jul 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 1 Emner: 88 Svar: 1.198
nov 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Babyer: 2 Emner: 73 Svar: 1.557
aug 2011
Følger: 14 Følgere: 13 Emner: 35 Svar: 498
jun 2008
Følger: 34 Følgere: 36 Babyer: 1 Emner: 284 Svar: 4.428
Så hele ve-forløbet har jeg været igennem. Manglede bare lige at føde hende, men det endte så ikke sådan.
Jeg var vildt bange for at føde og havde altid været af den overbevisning at jeg ville dø den dag af ting der gik galt. Så nemlig engang en film med Jeniffer Lopez hvor hun dør under fødslen. Film ja -men den skræmte livet ud af mig.
men føde naturligt ville jeg nu. Min mor havde også født 4 børn uden problemer så det kunne jeg også (hvis hun da ikke havde fået det så dårligt i maven at hjertelyden blev så svag at de troede hun døde)
men gud hvor havde jeg frygtet det, men da jeg så endelig havde veer så var det ikke så slemt mere. Jeg forestillede mig kontant psykopat smerte men de varer kort og så er man sig selv igen og griner og snakker videre. Jeg sagde bare "hov vent lige med at snakke videre, jeg får lige en ve" og så ventede vi bare lige de 30 sekunder det tog.
men det var sgu det fedeste. Det var alligevel fedt at gå med veer derude. Jeg synes du skal glæde dig! Og det er rigtigt at det ikke er sådan en smerte som at brække noget. Det føles mere som et stort tryk. Noget der trykker mere og mere ned på din lænd med stor vægt. Og til sidst løfter al vægten af ligeså stille igen.
Jeg glæder mig godt nok til næste gang, for det var sgu den fedeste oplevelse.
Men fra jeg endte i kejsersnit blev det kun traumatisk og det gør virkelig virkelig ondt efter du har fået kejsernit. Jeg ville SÅ meget ønske at jeg da bare lige kunne have fået lov til at bruge de minutter på at føde hende! I stedet for at jeg ikke kunne komme ud af sengen, tisse, skulle have kateter, have mine mavemuskler skåret over og livmoder skåret op. Man finder der ud af hvor meget man bruger sine mavemuskler til. Man kunne efter lang tids kamp i sengen for at komme op på siden ligge og tænke at det gjorde så ondt at man aldrig kom videre derfra og ville være nødsaget til at ligge der op siden for evigt.
ALDRIG kejsersnit igen! Jeg skal bare have lov at føde naturligt næste gang så jeg kan færdiggøre hele den fede oplevelse. Jeg føler virkelig også jeg mangler noget. Jeg har ikke oplevet fødslen og set MIT barn komme ud. Det mangler jeg, og det satte sig i mig.
men hvis man tager kejsersnittet fra så var det virkelig fedt. Veerne tager man som de kommer. Ikke noget man skal lade sig skræmme af for det er samtidig spændende og vildt fedt
apr 2011
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 2 Emner: 26 Svar: 143
jul 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Emner: 69 Svar: 2.681
og folk er jo forskellige nogle sprækker fra top til tå og andre smutter dem ud som mandler man kan så håbe man hører til sidst nævnte
nu har jeg ikke født normalt, men har haft veer alle gange og det gjorde skide ondt 1 og 3 gang, troede aldrig det ville stoppe:s men med nr 2 gjorde det bare sådan lidt ondt, der følte jeg godt jeg kunne have overlevet at føde normalt det er sååå forskelligt så slap du bare af og nyd tiden
Jeg er så bange!:(