{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeg er så bange!:(
  • #1   16. maj 2012 Tag heller en snak med din jm om det.. Var selv skide bange osv men tog snakken med min jm og der efter fik jeg ro i kroppen og begyndte at glæde mig til fødslen. smiley

  • #2   16. maj 2012 Hvordan kan du være bange for noget som du ikke har prøvet før?
    En fødsel gør ondt, det må du ikke være tvivl om, men nu har jeg født to børn uden smertelindring og jeg er her endnu.

    Jeg var ikke bange eller urolig på nogen måde. Jeg ser på mine fødsler som kæmpe oplevelser. Det gjorde ulidelig ondt, især fordi jeg fødte hurtigt begge gange. Men det er ikke noget som jeg er skræmt af. Jeg fik store gaver til gengæld, nemlig mine dejlige børn.


  • #3   16. maj 2012 Det er svært for mig at hjælpe dig, for jeg glædede mig til min fødsel!

    Men du har intet at frygte!
    At føde er ikke forfærdeligt og skræmmende. Det er fedt, vildt, opløftene og noget man bliver helt høj af!

    Jo, veerne gør ondt, men det er ikke som at brække noget eller at komme til skade. Det er en smerte som ruller ind over en, og som man kan kontrollere, og arbejde sammen med. Man opnår et højere niveau af fornemmelse for sin krop, og arbejder med veen, frem for imod den.

    Selve delen hvor barnet kommer ud (som jeg tror mange frygter) er den del der gør mindst ondt. Det presser, og hvis man brster svider det en smule.

    At føde var helt klart det fedeste jeg nogensinde har gjort!


    Du kan evt. læse fødsesberetninger her, og andre steder på nettet. Så er du mere forberedt på hvordan forskellige fødsler kan udvikle sig, og du ved hvad du kan forvente smiley


  • #4   16. maj 2012 Jeg synes også du skal tage en snak med din jordemoder.. Jeg var lige så bange op til min fødsel og sagde en dag til min jordemoder at jeg ville have kejsersnit smiley Det kunne hun ikke forstå da jeg hele tiden havde giver udtryk for at jeg ville have en så naturlig fødsel som muligt.. Hun spurgte så om det var fordi jeg var bange og så begyndte jeg bare at tude... Hun var SÅ sød og forstående og vi fik en rigtig god snak.. Jeg blev MEGET overrasket under selve fødslen... Det gjorde slet ikke så ondt som jeg havde skruet det op til og min jordemoder var rigtig dygtig til heletiden at forklare og berolige smiley min fødsel tog kun lidt under 4 timer fra jeg vågnede med veer og til han var ude og jeg fik ingen former for hjælp eller smertestillende smiley Jeg håber du vil tale med din jordemoder, så du kan få lidt ro og samle kræfter til når baby kommer og at i sammen finder den løsning som er bedst for dig smiley Og så krydser jeg fingre for at alt kommer til at gå godt smiley

  • #5   16. maj 2012 jeg vil erklære mig enig med ACS.... jeg il næten med garanti LOVE at det bliver det fedeste du nogensinde vil opleve.... og husk nu at jeg skrev NÆSTEN..... alt kan jo vende.... men tror nu det nok skal gå fint for dig....

  • Moaren
    Moaren Tilmeldt:
    dec 2011

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 458
    #6   16. maj 2012 Jeg har aldrig frygtet fødslen... Desværre har jeg to akutte ks bag mig, da mine drenge ikke ville som de skulle smiley Tilgengæld var mit første ks, i fuld narkose, den bedste oplevelse. Mit andet var i lokal bedøvelse, det var virkelig skræmmende, tabte enormt meget blod og lå på bordet i halvanden time- det tager normalt 15-30 min...

    Så selv med et ks, kan det være en lorte oplevelse, så jeg synes du skal få talt ud om din angst, så du kan føde selv. Eller i hvert fald forsøge på det...


  • #7   16. maj 2012 Vil også sige du skulle få dig en snak med jordermoderen det jo ikk sundt for din krop at du bliver stresset ved det. Jeg var bare en af dem der tog det som det kom gad ikk og spekulere i hvordan det ville være og være i fødsel . Men det var hele oplevelsen hver sagde sågar til kæresten da jeg havde presse veer hvornår vi skulle have den næste hehe i spas

  • #8   16. maj 2012 En af de tanke jeg havde inden fødslen var, at selvom det måske er det værste i hele verden, og gør ondt, og man skriger og tuder og græder. Så varer de fleste fødsler under 24 timer. Så det er et døgn!
    Kun et enkelt døgn, i resten af dit liv smiley


  • #9   16. maj 2012 snak med din jordmor...

    jeg var slet ikke bange nogen af gangene, anden gang dog lidt for at føde for tidligt, men ikke for fødslen, jeg har haft 2 dejlige fødsler, og glædede mig begge gange til det, især anden gang glædede jeg mig til det...


  • #11   16. maj 2012 Snak med km så du ikke skal gå og være bange det sidste tid, det er hverken sundt for dig eller baby... Ved ikke om jeg ville sige jeg var bange nok nærmere nervøs men var nok fordi jeg ikke havde prøvet det før... Det gjorde pisse ondt og bad dem om at snitte i mig flere gange men de var alle så søde og da maya kom på brystet at ligge var den dejligste oplevelse nogensinde...

  • #12   16. maj 2012 Da jeg fødte Lui var det uden smertelindrin og hold kæft hvor gør det ondt MEN jeg glæder mig som et lille barn til jeg skal føde igen. Jeg glæder mig til jeg kan mærke at nu er det nu, glæder mig til jeg skal arbejde med veerne og selvfølgelig aller mest til at få min pige i armene. Det er den fedeste oplevelse og du har ikke noget at være bange for. Det er det hele værd!!!! Men ja snak med JM om det så du ikke skal frygte det.

  • #13   16. maj 2012 Der er en helt fantastisk oplevelse, og jeg kan næsten ikke vente til jeg skal prøve det igen (min søn er 1 md gammel). Det gør en lille smule ondt men følsen af snart at havde sit barn i armen fylder meget mere, og er utrolig smertelinderne:)!

  • #14   16. maj 2012 Jeg fik akut kejsersnit i fuld narkose, men havde veer hele dagen og blev sendt til akut kejsersnit lige efter hun havde sagt at jeg godt kunne gøre mig klar til at komme over på fødebriksen for nu var dte snart ved at være nu.
    Så hele ve-forløbet har jeg været igennem. Manglede bare lige at føde hende, men det endte så ikke sådan.

    Jeg var vildt bange for at føde og havde altid været af den overbevisning at jeg ville dø den dag af ting der gik galt. Så nemlig engang en film med Jeniffer Lopez hvor hun dør under fødslen. Film ja -men den skræmte livet ud af mig.

    men føde naturligt ville jeg nu. Min mor havde også født 4 børn uden problemer så det kunne jeg også (hvis hun da ikke havde fået det så dårligt i maven at hjertelyden blev så svag at de troede hun døde)

    men gud hvor havde jeg frygtet det, men da jeg så endelig havde veer så var det ikke så slemt mere. Jeg forestillede mig kontant psykopat smerte men de varer kort og så er man sig selv igen og griner og snakker videre. Jeg sagde bare "hov vent lige med at snakke videre, jeg får lige en ve" og så ventede vi bare lige de 30 sekunder det tog.

    men det var sgu det fedeste. Det var alligevel fedt at gå med veer derude. Jeg synes du skal glæde dig! Og det er rigtigt at det ikke er sådan en smerte som at brække noget. Det føles mere som et stort tryk. Noget der trykker mere og mere ned på din lænd med stor vægt. Og til sidst løfter al vægten af ligeså stille igen.

    Jeg glæder mig godt nok til næste gang, for det var sgu den fedeste oplevelse.
    Men fra jeg endte i kejsersnit blev det kun traumatisk og det gør virkelig virkelig ondt efter du har fået kejsernit. Jeg ville SÅ meget ønske at jeg da bare lige kunne have fået lov til at bruge de minutter på at føde hende! I stedet for at jeg ikke kunne komme ud af sengen, tisse, skulle have kateter, have mine mavemuskler skåret over og livmoder skåret op. Man finder der ud af hvor meget man bruger sine mavemuskler til. Man kunne efter lang tids kamp i sengen for at komme op på siden ligge og tænke at det gjorde så ondt at man aldrig kom videre derfra og ville være nødsaget til at ligge der op siden for evigt.

    ALDRIG kejsersnit igen! Jeg skal bare have lov at føde naturligt næste gang så jeg kan færdiggøre hele den fede oplevelse. Jeg føler virkelig også jeg mangler noget. Jeg har ikke oplevet fødslen og set MIT barn komme ud. Det mangler jeg, og det satte sig i mig.

    men hvis man tager kejsersnittet fra så var det virkelig fedt. Veerne tager man som de kommer. Ikke noget man skal lade sig skræmme af for det er samtidig spændende og vildt fedt smiley


  • #15   16. maj 2012 Det bedste råd fra mig. Tag det stille og roligt. Så går det som regel bedst smiley

  • #16   19. maj 2012 det er meget normalt at frygte smiley gjorde jeg også selvom alle mine er kejsersnitbørn, der er jo også ting som kan og gik galt. og hvis jeg sku have født normalt ville jeg også være ved at skide i mit tøj over det smiley men det nytter ikke at panikke over det, for baby skal jo ud og det kan man jo ikke kontrolerer smiley tænk på alle de kvinder rundt om i verden der bare må sætte sig på hug i skoven og håbe på det bedste smiley der er jo virkelig mange muligheder for smertelindring idag smiley

    og folk er jo forskellige nogle sprækker fra top til tå og andre smutter dem ud som mandler smiley man kan så håbe man hører til sidst nævnte smiley

    nu har jeg ikke født normalt, men har haft veer alle gange og det gjorde skide ondt 1 og 3 gang, troede aldrig det ville stoppe:s men med nr 2 gjorde det bare sådan lidt ondt, der følte jeg godt jeg kunne have overlevet at føde normalt smiley det er sååå forskelligt så slap du bare af og nyd tiden smiley


Kommentér på:
Jeg er så bange!:(

Annonce