{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.951 visninger | Oprettet:

Rygmarvs bedøvelse eller ej ? {{forumTopicSubject}}

Uhh er så meget i tvivl om jeg vil have rygmarvsbedøvelse denne gang.. Fik det sidst da jeg havde meget smertefuld ve storm ved første fødsel og derfor næsten ingen kræfter til at presse..
Jeg var egentlig glad for den sidst under fødslen, men den er jo ikke rar at få lagt (selve bedøvelsen gjorde dog ikke ondt) og lokal bedøvelsen jeg fik først føltes som om de hældte syre ud over min ryg, det sved værre end noget andet jeg har prøvet..
Men mit store dilemma er at jeg havde rigtig ondt i ryggen bagefter, 2 nat efter fødslen måtte jeg ligge på maven for at få bare lidt søvn smiley havde ondt i over en uge.. 3-4 dage rigtig meget ondt..
Min mand mener jeg skal have den igen, han kan ikke holde ud at se mig have så ondt som første gang.. Men ved ikke om jeg faktisk foretrækker de få timer (føder ret hurtigt) med smerter frem for måske en uge med konstante smerter bagefter ...
Hvad ville i gøre ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rygmarvs bedøvelse eller ej ?
  • #1   19. jul 2014 Har født tre børn uden. Skulle jeg have en til ville jeg ikke få den.. smiley

    Så jeg må "holde" med dig. Og sige -don't do it smiley


  • #2   19. jul 2014 Hvad med at føde i vand ?

  • #3   19. jul 2014 SSP: Jeg har også født 3 børn.. 2 med og en uden og den uden var en rædselsfulde oplevelse der faktisk gjorde at jeg ønskede ks næste gang, men endte med en klar fødselsplan..
    Havde en super fødsels sidst, og var glad for bedøvelsen under fødslen og for at have overskud til at presse og til baby bagefter (ved den slemme fødsel faldt jeg i dyb søvn lige efter og sov 2 timer).. Men frygter bare sådan om det skal give samme smerter bagefter eller om de evt stak forkert (de stak 4 gange).. Men frygter også en dårlig fødsel uden..

    Kristina: Tror jeg ikke jeg kunne overskue.. Og ved heller ikke om man må ved igangsætning..


  • #4   20. jul 2014 Man skal jo huske på at ingen fødsler er ens med hensyn til smerter eller tid. Så jeg vil vente med at tage det endelige valg til fødslen, det er jo slet ikke sikkert du får lige så ondt denne gang, men det kan jo også være du får mere ondt. Så vurder hvor ondt du har det til fødslen. Det vil heller ikke være rart hvis du skal ligge i rigtig mange timer med meget slemme smerter.

  • #5   20. jul 2014 Signe ved jeg så heller ikke om man må, men det skulle vist bare være super godt

  • #6   20. jul 2014 Jeg ville se tiden an før jeg tog beslutningen.. Har kun født uden så kender ikke til epidural, men jeg er skræmt af nål i ryggen og synes ikke det var særlig smertefuldt at føde

  • #7   20. jul 2014 Jeg skal sættes igang og de spørger derfor enten ved samtalen inden eller når jeg kommer ind.. Jeg har det også bedst selv med at være sikker.. Selvfølgelig er intet sikkert, men det er min 4 fødsel og de andre 3 har forløbet ret ens, så der er ingen grund til at tro at det bliver meget anderledes, og derfor risikere jeg ikke at kunne nå det midt i det hele, især hvis de har ventetid..
    Jeg havde en forfærdelig fødsel den gang jeg fødte uden bedøvelse (ikke kun pga det) og frygter sådan en fødsel igen.. Men på den anden side frygter jeg smerter flere dage efter hvis jeg får den


  • A T
    A T Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 115
    #8   20. jul 2014 Jeg har et barn,Havde ikke rigtig sover natten til onsdag, pga uro i kroppen, veerne begyndte onsdag eftermiddag, og ved midnat var min krop så ukørt, afkræftet og træt, at jeg bare lagde og rystede, så takkede jeg pænt ja, for bare at kunne slappe lidt af. Var kun åben 5 cm så der var jo masser af tid. 30 min efter jeg havde fået den var min søn født, så jeg fik kun 15 min hvor jeg havde gavn af den smiley

    Men for mog var den guld værd.. De 15 min hvor jeg kunne få lidt at drikke og slappe af hjalp virkelig meget smiley


  • #9   22. jul 2014 Jeg fok den for at åbne mig pga jeg ikk kunne slappe af , og jeg faldt i søvn og sov et par timer og bang så skal jeg lige love for det kom til gøre ondt da den stoppede med virke men jeg havde osse åbnet mig 81/5 cm mens jeg sov.

    Så et par timer efter var der ik sket mere , min fødsels endte i Aks og der gik 4 timer før jeg så Emma pga hun røg på børneafd, og min mand var der nede så det var grimt bare ligge på en kold stue og ikk vide hvad der var sket..

    Så jeg ville nok vente og se tide. An


  • #10   22. jul 2014 Fok-fik

  • Sara N
    Sara N Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Emner: 21 Svar: 240
    #11   22. jul 2014 Hvor meget var det lige du åbnet dig?? Mor til emma

  • 1989
    1989 Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 236
    #12   22. jul 2014 Sara - 8 ½ cm? smiley


    Jeg tror det er svært at tage beslutningen på forhånd. Vil da være æv, at få det hele sat igang og når det så kommer til stykket, har du ikke brug for den alligevel.


  • Sara N
    Sara N Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Emner: 21 Svar: 240
    #13   22. jul 2014 Når hehe okay, det forvirret mig bare lidt det der 81/5 hehe :b

  • #14   22. jul 2014 Ja det var vis en taste fejl

  • #15   22. jul 2014 Problemet er som sagt at det nok ikke er muligt at se tiden an, for er der ventetid vil det ikke kunne nåes og får jeg ve storm så er jeg ikke sikker på at jeg tør få den lagt fordi jeg ved jeg ikke kan ligge stille.. Det var noget andet hvis jeg kunne forvente 10-12 timer med veer eller lignende..

  • #16   22. jul 2014 Men jeg vil snakke med lægen på fredag om mine smerter sidst var normale eller om det var pga fejl stik

  • #17   23. jul 2014 En jeg gik i mødre gruppe med fik lavet et fejl stik så de faktisk havde lavet en lille hul, og mener hun var inde og blive operet for lukke hullet,

Kommentér på:
Rygmarvs bedøvelse eller ej ?

Annonce