{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.145 visninger | Oprettet:

Pludselig angst {{forumTopicSubject}}

Ja indtil nu har jeg ikke tænkt så meget på fødslen som noget jeg var bange for. Kun hvis der opstod komplikationer, men har egentlig været ret kølig omkring det og har bare tænkt på at jeg glædede mig til den dag kommer hvor vandet går. Hvor stort det vil være og se min kærestes reaktiob på at han skal være far NU og turen til sygehuset og alt det.

vidste da godt at det ville gøre mega ondt men alle andre har overlevet det og har født igen så det var ikke noget jeg var bange for.

Men nu så jeg lige det afsnit i fjernsynet her til aften hvor Malou Stella fra "De Unge Mødre" føder og der løb det mig pludselig koldt ned af ryggen og jeg blev grebet af skræk, for der er kun små 7 uger tilbage og syntes det går rasende stærkt.

Da jeg så afsnittet tænkte jeg bare "jeg tør ikke føde!" og begyndte næsten at ryste. Troede ikke at noget ville kunne sætte sådan en frygt i gang i mig men nu er jeg bare rigtig bange. Er det normalt?

Ved bare ikke lige hvad jeg skal gøre af min frygt. Det var rigtig dumt at se afsnittet men har set en anden fødsel i det andet program der hed "Vores første barn" og det beroligede mig næsten selvom jeg ved at der var meget man sikkert ikke så. Det så bare slet ikke så skræmmende og kaotisk ud. Jeg vidste jo at det er sådan..
Men da jeg så Malou Stella så det så forfærdeligt ud og hendes skrig. Jeg tænkte at jeg ikke ved om jeg kan gå igennem det samme .

vil bare ikke gå og være SÅ bange..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pludselig angst
  • #1   16. dec 2008 alle fødselser er jo forskellige...

    og efter min mening synes jeg at malou stella overreagerede lidt...

    men ja forstår godt din angst... jeg er osse bange for hvordan min fødsels skal gå. om det hele kommer til at gå som det skal osv.


  • #2   16. dec 2008
    Ih sådan havde jeg det også, men jeg blev faktisk først rigtig angst da mit vand gik. Det blev jeg ret skrækslagen og da jeg lå på sygehuset med veer sagde jeg også, jeg kan ikke mere .
    Men det tog kun 3½ time fra første ve og var meget hurtigere end jeg overhovedet kunne forstå og opfatte.

    Men ja - alle føder jo forskelligt, og tror det normalt at bekymre sig .


  • #3   16. dec 2008
    Sys bestemt ikke Malou stelle overdrev, jeg havde nogen skrækkelige veer, men det var fordi jeg åbnede mig så hurtigt .


  • #4   16. dec 2008 synes ikke man kan sige at andre overdriver en fødsel. fødsler er forskellige, selv for den samme person. og mener at det gør lige så ondt som den enkelte person udtrygger det. synes det er synd at sige sådan, når man tænker på den smerte de faktisk har været igennem, og så sige at de overdriver...

    Min svigermor har føde 4 børn, og hver fødsel var forskellig, hun har nåde født børn som vejede de 2300 og på ti 4600, og den på 2300 var den dem gjore mest ondt, selv om den vejede mindst, men det har intet med størrelse og gøre eller andet, det er bare forskelleig fra fødsel til fødsel..

    Jeg ville sku bive sur hvis nogen sagde til mit jeg overdrev til min fødsel!! så kan de sku bare prøve det selv, måske var min værre end deres jo??


  • Tori
    Tori Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2008

    Følger: 19 Følgere: 18 Babyer: 1 Emner: 167 Svar: 1.732
    #5   16. dec 2008 det er forskelligt fra person til person, jeg selv klarede det også uden for meget piveri. der var lidt hvor jeg næsten råbte på et ks, men den følelse var hurtig ovre. Jeg havde et par dage før jeg skulle føde en skræk for at jeg ikke vil kunne få sådan noget stort ud, men min kæreste sagde til mig at så vil jeg være den første der ikke kunne det, og så tænkte jeg, nå jah det er nok rigtig nok, men havde dog stadig følelsen af det.
    Jeg så også det afsnit hvor malou stella skal føde og jeg syntes at det var meget spil for galleriet, som om at det var planlagt at hun skulle skrige sådan, for det har været det samme når vi har set de andre i de unge mødre når de har født f.eks. camilla fra aalborg hun overreageret også for vildt. Endten er det noget de har fået afvide af film holdet eller så er det fordi de tænker at de lige skal have lidt ekstra opmærksomhed.
    Dette er bare min mening om de unge mødres fødsler.



  • #7   16. dec 2008 jeg synes heller ikke a malou overdriver...
    jeg lå 17 timer fra første ve til jeg endte med kejsersnit, og selv om jeg åbnede mig laaaaaaaaaaaaangsomt, så havde jeg bestemt også nogen meget skrækkelige veer...

    det var en meget hård fødsel, men trods jeg lå så længe var det i sidste ende det hele værd...

    kan godt forstå du er angst, men kan kun sige du ikke skal være så angst igen, for når det hele er overstået så er det glemt igen..

    og selvfølgelig går din fødsel ikk som mig ;O)


  • #8   16. dec 2008 Det er rart at høre fra nogen der har født. Har bare nogen gange været bange for at folk der har født lagde en stor dæmper på for ikke at gøre andre bange.
    Men tænker også at så havde min mor feks nok ikke født 4 gange.

    Men igen sagde hun også at hun aldrig ville føde igen da hun havde født min lillesøster. Hun havde navlesnoren 3 gange om halsen så hun måtte ikke føde hende før den var fri af hendes hals, ellers blev hun nærmest hængt og ville dø på vejen ud. Hun var også helt blå da hun kom ud og de løb væk med hende.
    men da hun havde navlesnoren 3 gange om halsen, havde min mor forfærdelige presseveer og skulle bare presse NU, men jordemoderen sagde at det måtte hun altså ikke. -Hun skulle først stikke sin arm op i min mor og ind og tage navlesnoren af manuelt med hænderne og min mor sagde at hun troede at hun skulle dø der. Jeg kunne ikke forestille mig at ligge der og skulle have en hel arm oppe i mig, hold da op det må da gøre så ondt. tænk at det i det hele taget kan lade sig gøre!

    jeg ved godt at det vil gøre ondt, og tænkte også at jeg da selvfølgelig overlever det. Syntes bare det så så vildt ud med Malou Stella at hun lignede en der var ved at dø. Hun lignede en der havde smerter af dimensioner jeg aldrig har set i et menneskeansigt før.

    så det skræmte mig bre ret meget.


  • #9   16. dec 2008 Jeannie - kan jo så berolige dig med at man kan få en blokade, som faktisk hjælper rigtig godt..
    jeg tog 10 stive timer i træk i fuld fødsel uden smertestillende, også fik jeg en blokade, og den virkede så godt på mig at jeg faldt i søvn og sov 3 timer..
    jeg forstår udemærket din angst for at føde, havde det selv lidt.. og da jeg lå med veer tænkte jeg endda hvad det var for en situation jeg havde sat mig selv i...

    men når alt kommer til alt, så var det egentligt ikke så slemt når jeg tænker tilbage på det..
    da jeg lå i det var det selvfølgelig voldsomt hårdt og gjorde sindsygt ondt..
    men det som er kommet ud af alt den smerte er så meget bedre end noget andet...

    skal jeg ha flere børn vil jeg have dem med kejsersnit der er planlagt fra starten af.. dette er kun fordi jeg ikke kan åbne mig det jeg skal, og derved ikke tror jeg kan føde selv, så har ikke lyst til at gå gennem den smerte når det kan undgåes, og når jeg ved jeg ikke kan...


  • #10   16. dec 2008 Jeg vil også gerne takke ja til en epidural blokade for alle de andre har jeg har hørt der fik den, har kun talt godt om den. Jeg er bare bange for ar lægen ikke kommer og giver mig den fordi han har for travlt. da jeg så afsnittet med Malou Stella lå hun og ventede på den men han kom aldrig.
    og har hørt nogen der har ligget i virkelig lang tid fordi de gravide blev taget til sidst, og Odense sygehus er altid så travlt så er bange for hvis han ikke kommer.
    Men nu må vi se, jeg skulle bare aldrig have set det afsnit


  • #11   17. dec 2008 jeg tror det kommer sådan lidt i faser
    jeg har alle tre gange haft det sådan at jeg sådan et par måneder før, blev grebet af panik omkring fødselen, det gør så ondt og hvad hvis noget går galt osv.
    og så når jeg har været omkring 2 -3 uger fra termin er det blevet afløst af, så nu må fødselen gerne se at komme i gang, jeg kan ikke vente, tror det er helt normalt at bekymre sig om fødselen


  • #12   17. dec 2008 Jeannie - jeg ventede 25min på min, og grunden til jeg ventede så længe var fordi der var en som havde haft en kompliceret fødsel og måtte akut på riget, så de sku sende hende og barn afsted først..
    jeg sys jeg ventede længe, men taget i betragtning af der var en med en kompliceret fødsel, så sy jeg egentligt det gik stærkt...


  • #13   17. dec 2008 Jeg tror det er meget normalt at frygte fødselen men man ved jo at det er kortvarrig smerte, da jeg kom tættere på fødslen blev jeg mere bekrymret om tiden efter hvordan man vil klare det som mor.

  • #14   18. dec 2008 tak for svarene.
    fødte i på den "almindelige" måde, altså på briksen?

    jeg vil også tage imod epidural blokaden, er bare bange for det sætter det hele i stå som jeg har hørt så meget om.

    har aldrig været pylret, for har altid bare tænkt "det skal bare overstås, nu kigger jeg på uret og om 10 min er det hele slut igen"
    og var ikke bange for fødslen før nu. Blev bare grebet sådan af panik da jeg så afsnittet og blandede det med episoden hvor jordemoderen skulle have hele sin arm op i min mor inden hun måtte føde og er blevet bange for -eller næsten sikker på at et eller andet går galt.

    og så så jeg nogen herinde hvor det var tæt på at gå galt så frygter det værste så jeg ender med at dø.

    eej hvorfor er jeg blevet så hys og panisk så jeg ikke tør føde? så en film med Jennifer Lopez i hovedrollen som mor, hvor hun skulle føde og døde da hun fødte fordi hun fik en hjerneblødning af det.
    er blevet helt vildt overdrevet paranoid. eller hvis jeg er for smal så den lille sidder fast på vejen ud

    eller måske skal jeg bare lige have det ud, så jeg kan få ro igen. Det er rart lige at få det skrevet selvom det lyder sindsygt.


  • #15   18. dec 2008 hvis du er for lille til at føde, så vil de vælge at foretage kejsersnit på dig..
    efter jeg havde fået EB, der kom JM hver time og tjekkede mig for neden, og hvis der var det mindste der viste anderledes, så stod hun der også..

    så tro mig, der bliver holdt meget godt opsyn med en.....


  • #16   18. dec 2008 Kan man godt tænke på andet end smerterne når man ligger og er i fødsel med veer? er de ikke for overvældende eller..? gud hvor spørger jeg meget

  • #17   18. dec 2008 Jeannie - hvis man ikke spørger får man intet a vide.

    Jeg kunne godt tæe på lidt andet, så som jeg skulle tisse, og hvor irriterende jordmoren var da hun stod og sagde at jeg skulle trække vejret anderledes end jeg gjorde, men kunne kun tænke på ting der irriterede mig..
    så selvfølgelig også på min søn der var på vej til verden, han var i mine tanker i ALT hvad jeg foretog mig, også derfor je nægtede smertestillende så længe som jeg gjorde...
    så længe min søn havde det godt kunne jeg godt klare lidt endnu..

    skal ikke lyve over for dig, for det er en umådeligtovervældende smerte, men samtidig ved man inderst inde at det er for en god sag man ligger og kæmper..

    hvis du tænker positve tanker, vl du blive forbløffet over hvor meget du kan udrette..

    jeg sel klarede lidt over 10 timer i stiv arm uden smertestille, vel og mærke da jeg var i fuld fødsel...
    alt dette kun med positive tanker...


  • #18   20. dec 2008 Jeg har godt hørt nogen sige det med at de troede at det var værre at føde, men så også nogen der siger at de troede at de skulle dø og aldrig vil føde igen med mindre det er kejsersnit så bliver nervøs for at dem der siger de troede det var værre siger det for at berolige dem der skal føde snart. Men igen så ville folk jo nok ikke have både 2 og 3 børn..

    aarhg hvor er jeg pylret, jeg skal jo igennem det uanset hvad, så må nok bare tage det til den tid og nyde bagefter at det er overstået


Kommentér på:
Pludselig angst

Annonce