Fødselsberetning {{forumTopicSubject}}
Så er vi kommet hjem fra sygehuset idag, så ville da lige fortælle hvordan det hele forløb;D
Der startede med at jeg Tirsdag d. 6 Januar vågnede meget pludseligt med voldsomt ondt i maven, klokken var der 01.45, så havde fået en times søvn der ...
Jeg gik ud på toilettet i forsøg på at se om det hjalp på smerten, men kunne ikke sidde på toilettet fordi jeg havde så ondt, så gik ind under dynen igen og lagde mig på siden, der gjore det nemlig mindre ondt..
Tænkte at det måske var veer, så tog tid på dem i godt et kvarter... Har nemlig sagt til mig selv at jeg ville være helt sikker på at det var veer jeg havde, før jeg sagde noget til mark, han skulle jo ikke tro noget og så var det ikke veer alligevel.. men altså, jeg tog tid, og de varede halvandet minut og kom med to et halvt minuts mellemrum... Det blev det ved med i det kvarter, og der vækkede jeg så mark roligt og sagde at jeg havde veer, og hold op de gjorde os ondt!!! havde næsten ingen pauser jo.. blev rumlet til af veer følte jeg..
Vi havde sover inde hos min mor siden julen, fordi hun bor i byen, bare hvis nu jeg skulle føde.. så mark gik ind og vækkede hende og sagde at veerne var beyndt.
Hun står så op, og efter noget tid ringer vi til min svigermor som bor nedenunder og hun kommer op.. efter lidt mere end to timer ringer jeg til holbæk og spørger hvornår jeg kan komme ind, og siger at jeg helst ikke vil sendes hjem igen jo.. de siger at de simpelt hen ikke har ledige hænder, men at jeg godt kunne komme alligevel, de kunne bare ikke yde så meget hjælp.. de tilbød at ringe til slagelse og sige til dem at jeg var på vej, så det sagde vi ja til.. jeg skulle nu føde i slagelse i stedet, og vi havde lige øver turen ind til holbæk så mange gange, og nu skulle vi ligge og lede efter noget vi ikke viste hvor var imens jeg skulle have veer..
men altså, vi ringede så til min farmor som skulle køre os der ind, hun kom efter noget tid, og så tog vi der ind, der var klokken 04.40, min mor var med da hun skulle med ind til fødslen...
havde så voldsomt ondt og ville bare ind og have den epidural for at gøre noget ved veerne, så den så jeg frem til...! turen i bil der ind på 3 kverter var sku ikke sjovt når man har så ondt! ;S
da vi kom til slagelse sygehus kørte vi rundt og rundt for at finde ind, og kunne snart ikke mere...
vi fandt stedet og kom ind.. der var en jordemor som tog imod os. vi sad på nogle stole imens vi ventede på at min ve gik over, så ville hun nemlig kigge på mig og se hvor åben jeg var og køre en kurve... veerne kom jo tit, så måtte holde lidt pauser.. jeg sagde at jeg gerne ville have den epidural, men hun sagde at vi lige skulle se først.. hun mærkede, og fortalte så at jeg ikke kunne nå at få epidural, da jeg var 9 cm åben og skulle ind på en stue og føde nu..
kommer der ind og det hele kører efter mit eget tempo. min mor, mark og farmor sag på en række ved siden af mig og kiggede på, min mor tog også en masse billeder;D
Men jeg får presse veer og får afvide at jeg bare kan presse hvis jeg vil..
efter jeg har presset i en halv time kommer bebs til verden..
fra første ve til vores guldklump blev født gik der præcis 5 timer og 21 min.. fødslen tog en halv time..
havde vi kørt 3 kvarter senere havde jeg født i bilen!!
Så vi fik en skøn lille pige d. 6 januar kl 07.11 , hun vejede ved fødslen 3440 og var 53 cm lang.. Jordmoderen var super inponerer over hvordan det hele gik, og mit store overskud til at snakke med dem imens jeg føde og bekymrede mig om dem mere end mig selv..
jeg fik hverken bedøvelse, ilt eller lattergas..
Er så lige kommet hjem idag, og hvor var det dejligt efter 4 dage på sygehuset.. vores lille pige skal hedde Malou, og hun er bare super skøn og nem , indtil nu i hert fald;D
Der kommer selvfølgelig billeder inden så længe:D
jul 2008
Følger: 41 Følgere: 40 Babyer: 1 Emner: 47 Svar: 1.011
maj 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Babyer: 1 Emner: 126 Svar: 1.232
aug 2008
Følger: 19 Følgere: 17 Emner: 3 Svar: 359
jun 2008
Følger: 34 Følgere: 36 Babyer: 1 Emner: 284 Svar: 4.428
Stort tillykke med hende!
nov 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Babyer: 1 Emner: 41 Svar: 932
Tillykke med hende ! Hvordan er det så og være mor ? :b
mar 2008
Følger: 81 Følgere: 80 Emner: 247 Svar: 8.537
har set frem til at læse om din fødsel..
hvor var det en god og nem fødsel du havde...
jul 2008
Følger: 20 Følgere: 22 Babyer: 2 Emner: 175 Svar: 2.881
Stort tillykke med prinsessen!
mar 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Emner: 18 Svar: 158
jun 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 131 Svar: 911
nov 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Babyer: 2 Emner: 73 Svar: 1.557
jul 2008
Følger: 42 Følgere: 41 Babyer: 2 Emner: 492 Svar: 7.897
mar 2008
Følger: 28 Følgere: 27 Emner: 143 Svar: 694
apr 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 144 Svar: 1.405
dec 2008
Følger: 26 Følgere: 25 Babyer: 2 Emner: 176 Svar: 3.150
mar 2008
Følger: 28 Følgere: 28 Babyer: 1 Emner: 151 Svar: 1.366
Sikke en drømmefødsel du fik, det gik jo bare godt det hele...
mar 2008
Følger: 28 Følgere: 43 Babyer: 3 Emner: 177 Svar: 2.659
Fødselsberetning