766 visninger
|
Oprettet:
Malena Aka *Miniovnen*
24. apr 2008 Følger: 31 Følgere: 31 Babyer: 2 Emner: 519 Svar: 5.581
24. apr 2008 Følger: 31 Følgere: 31 Babyer: 2 Emner: 519 Svar: 5.581
Hjælp til kommende forældre {{forumTopicSubject}}
Vi venter os en lille til november, og det er lige gået op for mig at jeg faktisk ikk ved ret meget om det at være forælder.. Er der nogen der ligger inde med gode råd, skal/skal ikke, anbefalinger osv?? Så vil jeg meget gerne høre fra jer.. Fx. Hvilke sutter er bedst til nyfødte?? Runde eller anatomiske? Latex eller silikone?? Og jeg kunne blive ved.. Føler mig ret meget på bar bund.. Hehe.. Lidt pinligt..
mar 2008
Følger: 19 Følgere: 18 Babyer: 2 Emner: 88 Svar: 1.060
Men vi bruger a sutter:
Silikone og anatomiske fra navnesutten.dk da de er bedst synes jeg
Bruger dem os på sutteflasken..
Men mener du os hvad du skal købe a babyting tøj cremer osv til den bette kommer??
apr 2008
Følger: 31 Følgere: 31 Babyer: 2 Emner: 519 Svar: 5.581
apr 2008
Hvad koster den fra politiken? Har overvejet at købe den, men der er jo så fan**** mange forskellige, så kan slet ikk finde ud af hvilke der er gode, og hvilke jeg skal holde mig fra...
mar 2008
apr 2008
apr 2008
apr 2008
Okay.. Synes bare det er svært.. For man hører så meget forskelligt...
apr 2008
Følger: 12 Følgere: 11 Babyer: 1 Emner: 62 Svar: 402
Jeg havde det lige som dig i starten men det komme alt sammen hen af vejen bare hold øjne og ører åbne..man lærer også en masse til fødselsforberedelse...og den bog du har fået ved lægen er også god..
apr 2008
apr 2008
apr 2008
mar 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Babyer: 2 Emner: 339 Svar: 5.489
mar 2008
Men den er 300,- værd..
apr 2008
apr 2008
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 57
Hvor mage ting man anskaffer sig er også en smags sag, noget er mere foirnuftigt end andet, noget behøver man ikke, der er faktisk kun meget meget få ting man bare ikke kan leve uden.
Personligt har jeg kunnet klare mig med tøj bleer madolie (ikke sæber og cremer for det er ikke sundt for huden) læredsklude (til rød mås) en skål (til vaskevand) en barnevogn med lift (liften fungere fint som babyseng de første måneder) stofbleer (de kan bruges til alt næsten) dyne og dynbetræk, samt ammeindlæg (hvilke er en smags sag mange sværger til uld, personligt har de på ingen måde fungeret for mig) autostol (hvis du har bil)
Nu har jeg så haft mere end det, men det overstående er såmen nok, så er der en masse rare ting, som et badekart med en badestol der kan indstilles i længden (for den kan vokse med barnet) en træmmeseng bæresele (eller slynge hvis man er mere til det) sutter, ammeBH´er, neglesaks, ammepude (kan anbefale hjemmelavet for der kan man komme flere krøjerkugler i når de første falder sammen hvilket de vil gøre) noget den bette kan se på (lege med er først når de er omkring 3-4 måneder) + en del ting jeg sikkert lige har glemt *ss*
Og så er der ting som man bør holde sig fra, fx alle sideredskaber de er ikke til gavn for børnene, tværtimod er de usunde for deres kropsbygninger og motoriske udvikling.
Der er også alle de ting som man sagtens kan vente med, højstol (der kan en rejsestol sagtens klare opgaven) seng hvis man ikke har dte fra start, legetøj oma ting.
Hvad der er godt kan være ekstrem svært at råde omkring, fx bleer, ikke 2 rumpetter er ens, på naboens barn passer Libero, på min Huggies og på genboens Vibelle (Aldi) der er kun et at gøre... prøve sig frem, det samme gælder med ammeindlæg skumklude/vådservietter (våd servietterne er naturligvis ikke nær så fornuftige at bruge som skumkludene, men til gengæøld er de våde og ekstrem nemme at have med over alt.. man kan også bruge stof fx en gammel t-shirt klippet i mindre stykker, de er naturligvis de mest fornuftige at bruge) og tøj-mærker (de har ikke nødvsndigvis sammen str, og krympningen er forskelligt)
Der er ingen grund til at have et ton af legetøj til de helt små, om man der er til plastik eller til træ er klart en smagssag (mine børn har haft mest glæde af det de har haft i træ, men det er mine og ikke naboens)
Man kan læse sig til meget men LANGT fra alt, og man skal passe på med hvad man tror på ikke kun i børgerne men så sandelig også hvad fagpersonerne siger, din SP ville sagtens kunne fortælle dig noget som stammer fra oldemors tid, og derfor ikke har noget med virkeligheden at gøre, jeg har mange eksembler, fx at en JM har påstået at man ikke kan fuldamme et barn på over 4 kg, det er en værer omgang vrøvl, tvillinge mødre kan fuldamme og man kan fulernære ungerne til de er mindst 1 år (sikkert også længere undersøgelsen gik kun til 12 måneder) Det er en jungel der ude for hvem kan man stole på hvornår? både bøger nettet fagpersonerne familie venner osv, det bedste er at tænke sig om, og naturligvis søge vide om det emne man er i tvivl omkring (godt råd med på vejen er at ammerådgiverne ved langt mere om amning end din SP, brug dem de er der for det samme) man kommer rigtig langt med en smugle fornuft, fx cremer, der er stoppet en masse kunstigt i, også dem der er testet fri, det giver sig selv at kunstigt ikke er smart, eller den med at man skal påbegynde fast føde senet når de er 6 måneder ellers lærer de det aldrig... jeg har endnu ikke hørt om et "barn" på 40 leve af bryst eller flaske, heller ikke fra de samfynd hvor fuldamning i 2-3 år eller mere er helt normalt altså det er det rene vrøvl. Tænk dig om og køb de produkter/ting der tiltaler dig mest, så skal resten nok komme hen af vejen.
apr 2008
Tak for dit svar... Jeg føler mig bare så'n på bar bund.. Håber da helt klart at i ikk har noget imod at jeg sikkert oss kommer med 1000 spørgsmål når den lille er kommet...
apr 2008
Tak for de søde ord.. Jeg prøver så godt jeg kan med ikke at tænke så meget over det.. Men det er ret svært når man er alene hele tiden...
apr 2008
Tak for de søde ord.. Jeg prøver så godt jeg kan med ikke at tænke så meget over det.. Men det er ret svært når man er alene hele tiden...
apr 2008
apr 2008
apr 2008
apr 2008
Hjælp til kommende forældre