{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
931 visninger | Oprettet:

Arp - hjælp {{forumTopicSubject}}

Min lille pige har arp og jeg har prøvet med baby olie og madolie og så en tættekam, men det kan ikke tage det. Nogen som har været i samme situation og hvad gjorde I ? Kan man måske få noget på apoteket eller igennem lægen eller ja alle råd modtages med kyshånd, da det er begyndt at gå ud over hendes flotte hår :o(

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Arp - hjælp
  • #1   10. feb 2009 Jeg har prøvet at lade det sidde natten over, men også kun en time. Men efter hvert bad (uden sæbe) dukker det bare op igen.

• #2   10. feb 2009 Prøv at nusse og massere hovedbunden hver dag... En blød tandbørste er helt iddel til det.. Bare godt rrundt i cirkler, frem og tilbage i alle retninger.. Det stimulerer blodomløbet og skulle være med til at holde arp væk.. smiley

• #3   10. feb 2009 En tandbørste? ja hvorfor ikke :o)

• #5   10. feb 2009 Vi fik en tandbørste på neonatal til Tristan.. Kiggede oss bare dumt og spurgte hvad jeg sku bruge den til... Jamen det var da til hans hår... Og Tristan har ikk haft arp endnu, så det må jo virke på ham.. smiley

• #6   10. feb 2009 Jeg ku heller ikke fjerne Lucas´arp med olie, selvom han sovermed olie og hue osv...., men så blev jeg foreslået at bruge den der blå to-fases-olie+vand-øjenmakeup-fjerner fra MATAS, og den tar det.

Jeg hælder det i hovedbunden, gnubber lidt og efter 5 minutter, kan jeg rede det lige så fint ud af håret med en tættekam.

Bruger også en tandbørste til daglig og gnubber hans hovedbund, når han ligger ved mig om aftenen og hygger, så han er helt skeløjet af fryd og velvære for at forebygge.

• #7   10. feb 2009 Så tandbørste og makeup fjerne hmm hm hehe lyder jo skørt, men hva' faen hvis det hjælper så skal det da prøves :o) Alt for ikke at få en skaldet baby. Ikke at skaldede babyer er grimme eller noget, men når hun er født med paryk, ville det jo være synd at hun mister håret :o)

• #8   10. feb 2009 hvor køber man det henne?

• #9   10. feb 2009 Det ligner Tristan har mistet det meste af sin finde paryk.. Det er bare blevet mega lyst, og så har han fået den der berømte bare plet bagpå...

• #10   10. feb 2009 Min søn havde arp til han var 15 mdr..

Min datter slap heldigvis af med det på en måneds tid, men der havde hun nogle imponerende bare pletter i parykken...

Arp kan man sådan set ikke rigtigt gøre noget ved har jeg fået at vide. Man kan fjerne det der er , men det bliver ved med at komme igen, til det holder op - hvis du forstår hvad jeg mener ?!

Og bare tænk at deres søde hår kommer hurtigt igen !
    Man kan overhovedet ikke se på Naja nu 3-4 mdr efter at hun har haft 2 store skallede pletter pga arp'en

• Monique M
    Monique M Tilmeldt:
    dec 2009

Følger: 1 Svar: 2
    #11   12. dec 2009 Er du sikker på, at han har arp? Det kan sagtens være andre sygdomme - eksem, tør hovedbund, skæl eller psoriasis. Læs evt. om symptomerne paa hjemmesiden http://www.hovedbund.dk

Jeg haaber, at du har fundet ud af, hvad han fejler, saa du kan behandle symptomerne.

Mvh

Monique

Kommentér på:
Arp - hjælp

Annonce