Frustreret førstegangsmor {{forumTopicSubject}}
Jeg blev mor for første gang til en pige d. 7/1 hvilket selvfølgelig er helt fantastisk. Men hold da op en start jeg har fået i den store nye baby verden. De første 5 uger skreg hun stort et hele tiden, kun afbrudt når hun spiste eller sov. Det er dog blevet bedre nu. Men hun er bare generelt urolig og utilfreds og fægter med arme og ben og kan på ingen måde sidde eller ligge stille i mere end 2 minutter. Det er en kamp hver dag at få hende til at sove. Om dagen sover hun i sin barnevogn på altanen og det går nogenlunde, men om aftenen er det en kamp og det kan tage 2 timer at få hende til at falde til ro og falde i søvn. I dag mødtes jeg med min jordemoder gruppe og alle de andre sad der med deres stille og tilfredse babyer på skødet og jeg måtte trave op og ned af gangen med en skrigende og meget gal baby :o( Jeg er bare så ked af at jeg ikke formår at trøste min lille pige og gøre hende rolig og tilfreds. Og mange gange føler jeg mig som en uduelig mor . Noget af hendes gråd skyldes luft i maven og jeg giver hende Mylicondråber og Grøn Alomin MME og så går vi til zoneterapi. Jeg syntes dog at hendes mave er blevet bedre. Men hvorfor er hun så urolig?? Vi har dog gode stunder hvor hun indimellem smiler og pludrer, men kampene om aftenen med fægtende arme og ben og efterfølgende skrigeture og et uroligt barn om dagen, fylder bare så meget.
nov 2008
Følger: 16 Følgere: 15 Babyer: 1 Emner: 36 Svar: 491
nov 2008
Følger: 16 Følgere: 15 Babyer: 1 Emner: 36 Svar: 491
dec 2008
Følger: 12 Følgere: 12 Babyer: 4 Emner: 29 Svar: 1.248
jul 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 14 Svar: 1.154
dec 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 20
du kunne også prøve og skifte tin Nan 1.
Held og lykke
nov 2008
Følger: 24 Følgere: 23 Babyer: 1 Emner: 142 Svar: 1.532
sep 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Babyer: 2 Emner: 62 Svar: 973
Ellers hvis jeg var dig ville jeg søge læge, for jeg synes det lyder som om hun måske har ondt ellers sådan noget? og så må de hvis de ikke kan finde ud af det, sende dig videre til børneafdelingen... Har du snakket med SP???
Må man spørge hvorfor du ikke ammer?
feb 2009
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
Vi har været til lægen og hun mener ikke at der er så meget at gøre da det ikke er kolik, men "bare" luft i maven. SP siger også at det går over med tiden og indtil da er der ikke så meget at gøre andet end at trøste og sørge for at hun ikke bliver overtræt.
Vi bruger de der anti-kolik flasker med ventil.
Jeg startede med at amme, men mine bryster blev totalt ødelagte og så producerede jeg slet ikke nok mælk til at mætte hende. Jeg malkede så ud og suplerede med MME, men til sidst var min mælkeproduktion så lav at jeg udelukkende måtte give hende MME.
maj 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Babyer: 1 Emner: 126 Svar: 1.232
Han døjer også med luft i maven.... en ting vi gør meget i herhjemme er at give ham camille te om aften med en smule sukker i og det virker tit :0) man skal bare huske at vandet kun lige må få farve...
feb 2009
1000 tak for det gode råd med kamille teen. Jeg har nemlig nogle gange prøvet at time det sådan at hun får sin aften mælk med i vuggen, sådan at hun kan falde til ro med den, når hun skal sove om aftenen, men det er bare ikke altid at det passer . Jeg tror jeg prøver at give hende en smule kamille te med ind når hun skal sove i aften. Håber virkelig det hjælper en smule.
Men gud hvor er det dog rart at høre ,at man ikke er den eneste der går sådan noget igennem :O)
apr 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Babyer: 1 Emner: 87 Svar: 520
Når han endelig sov sad jeg tilbage med følelsen af hvorfor sker det for mig? Hvorfor er det mit barn der skriger sådan? Hvad gør jeg forkert?
Men igen vær fortrøstningsfuld der kommer lysere tider
Ved det er svært at se fremad men Been there done that...
VH Rikke
feb 2009
Blev det langsomt bedre efter 4-5 mdr eller vendte det pludselig fra den ene dag til den anden?
Jeg prøver virkelig også at køre et mantra i mit hovede, om at det bliver bedre med tiden :o)
maj 2008
Jeg gider heller ikke nogen steder lige pt.... for når han sover slapper jeg af ellers bliver det for hårdt. Og ja det kan vel kun gå fremad :0) selvom det er lidt svært at tro på engang imellem
camille te virker som regel herhjemme.....:0) så prøv det
sep 2008
Følger: 24 Følgere: 23 Babyer: 2 Emner: 245 Svar: 4.609
apr 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Babyer: 1 Emner: 87 Svar: 520
sep 2008
Men held og lykke...
jul 2008
Mine har altid fået 2 tsk. sukker i deres kamilliethe, og theen har da stået og trukket i nogle min. inden posen er taget op. Sukkeret virker smertestillende og derofr har vi altid fået rådet af vores sp at vi skulle bruge sukkeret, og nr de havde meget luft i maven og hård mave, så gjorde theen at efter ca 15 min var det ovre.
Man bestemmer selvfølgelig selv hvad man synes er det bedste for sine børn, men jeg vil 10 gange hellere i den alder give dem the med sukker i end give smertestillende, som min læge sagde jeg skulle!!!
maj 2008
Anne j : som hun siger heller give dem lidt sukker en smertestillende og man giver dem det jo ikke hver dag :0)
nov 2008
Følger: 24 Følgere: 23 Babyer: 1 Emner: 142 Svar: 1.532
sep 2008
apr 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Babyer: 2 Emner: 13 Svar: 418
feb 2009
I starten handlede det rigtig meget om overtræthed da hun slet ikke fik nok søvn i løbet af dagen. Nu kan jeg for det meste få hende til at sove på altanen i sin barnevogn og hvis ikke hun vil det, så går jeg en tur med hende i barnevognen , for så sover hun 100 %. Og derefter begyndte det at gå bedre. Og jeg tør næstenn ikke skrive det her ( babyer er som regel gode venner med nemisis ;o) , men de sidste 2 dage har det gået helt fantastisk!!! Hun har stort set ikke grædt om dagen og har været rolig og har endda kunnet underholde sig selv lidt ved at ligge på sit aktivitetstæppe og de sidste 2 aftener har hun sovet efter 30 minutter. Jeg har givet hende en lille smule kamille te med sukker med i seng og det får hende til at falde til ro hvorefter hun kan vugges i søvn :oD Så 1000 tak for rådet med kamille teen til Anne og Stine
feb 2009
jul 2008
sep 2008
Følger: 24 Følgere: 23 Babyer: 2 Emner: 245 Svar: 4.609
jul 2008
maj 2008
Vi begyndte at gi malthe det da han ca var de 2 mrd nok lidt før :0)
sep 2008
Følger: 1 Babyer: 1 Emner: 6 Svar: 149
Min lille søn på snart 3 mdr havde forstoppelse, og var fuldstændig utrøstelig, så sagde min læge vi skulle prøve at koge noget vand og putte en teske sukker, og aldrig før han han sovet så godt..
Frustreret førstegangsmor