{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
834 visninger | Oprettet:

Trist {{forumTopicSubject}}

Jeg ved ikke lige hvad der sker, men sidder virkelig og er rigtig nervøs ligenu.. Syns jeg lige siden jeg har opdaget jeg er gravid har haft ubehag og rumlen, nærmest som mens smerter i underlivet..
Og nu er alle de dumme tanker så begyndt at melde sig, lige fra graviditet udenfor livmoderen til.. ja alt det værste i verden.. Ved ikke lige hvad der sker, men er der ikke nogen der kan fortælle mig om de har oplevet det samme uden det havde noget på sig?
Jeg syns bare normalt jeg kender mig krop ret godt og hr ofte ret i mine mistanker, så sidder jo og blivr helt ked af det, selvom det jo er helt fjollet da jeg intet bevis har for at der er noget galt :`0(


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Trist
  • #1   28. mar 2009 Jeg kan fortælle dig at jeg havde helt de samme følelser, var så monster nervøs det første lange stykke tid af graviditeten. Men lille blyb har det helt fint inde i min mave. ;o)

    Så bare slap helt af, tror de følelser du har er helt normale. For der foregår så meget, både med kroppen med også psykisk.


  • #2   28. mar 2009 Ja de sgu bare ikke sjovt lige nu, og er du da tosset hvor føler jeg mig latterlig over at sidde og blive så ked af noget jeg ikke aner om der overhovedet er noget i.. Men det er jo nok psyken der spiller ind..
    Puha, ligenu vil jeg bare rigtig gerne ha den første lægeundersøgelse overstået.. Føj hvor er der længe til d.11..


  • #3   28. mar 2009 det er meget normalt et stykke tid at have mens lignende smerter i underlivet, det havde jeg også, det betyder intet udover at din krop er ved at tilpasse sig noget nyt... du er nødt til at lægge kontrollen over kroppen til side, det er meget muligt at du har haft kontrol og kendt din krop godt, men det at være gravid laver så mange ændringer at man slet ikke kan følge med, og du vil sikkert komme til at undre dig over mange flere følelser osv.

    hvis du er meget nervøs over hvad det er der sker synes jeg da du skulle tage en snak med din læge, men du vil sikkert få at vide at alt er iorden, og så ellers tage de nye ændringer som en oplevelse...


  • #4   28. mar 2009 Kan godt forstå du syntes der er længe til d. 11. Jeg skal til scanning d. 6 og jeg syntes tiden går så forfærdeligt langsom... Men det med at det føles som mens smerter, den havde jeg også. Og præcis derfor turde jeg først teste da jeg var ca. 8 uger henne

  • #5   28. mar 2009 Ja.. Jeg har siddet og læst på div sider om hvor mange ting der kan gå galt, og det styrker jo heller ikke ligefrem selvtilliden om at alt nok skal gå.. Men altså, jeg bløder jo ikke, og har på intet tidspunkt gjort det, ar kun rumlen i maven, også jeg møg nervøs over graviditet udenfor livmoderen, fordi jeg for snart to år siden havde en klamydiavirus i kroppen i en uges tid.. osv
    Iiih gider bare ikke alle de dumme tanker altså.


  • #6   28. mar 2009 Det bare lidt `for nemt`at sidde og sige til sig selv, at hvis det skulle gå galt er der nok en mening med det osv.. Den er bare ikk dækkende nok når man ved der er liv derinde..

  • #8   28. mar 2009 Jeg kan trøste dig med at jeg også læste alt det der med hvad der kunne gå galt. Og jeg har også haft klamydia nogle gange, en af gangene gik jeg endda med det længe. Fordi jeg ikke anede jeg havde det, og min kære bollevej havde jo lige glemt at fortælle mig at han altså havde det.

    Men min lill blyb ligger så fint inde i maven, og jeg har fået så flotte tal til NF scanningen, så håber virkelig at det går dig lige så godt som det har gjort med mig indtil videre.


  • #9   28. mar 2009 de hedder ligament smerter og er gode tegn. Det er bare tegn på at babyen vokser. Det er de bånd der holder din livmoder der strækker sig og de føles præcis som menses smerter. Og hold da op de kan altså blive ekstremt grumme. jeg var nødt til at gå i seng og sove eftermiddagslur når de blev slemmest. sådan har man det det første stykke tid, sådan set alel får det sådan. Det går for de flestes vedkommende væk igen når du kommer lidt længere hen.

    så bare rolig dte er bare baby der udvider boligen


  • #10   28. mar 2009 Jamen kan det godt passe at de smerter hovedsageligt sidder i den ene side? Jeg syns jeg får nogen ret slemme jag i, hvad der føles som min venstre øggestok, og det kommer bare lige pludselig, og være et par min, for at forsvinde, også komme igen, men kan mærke det hele tiden..
    Grrr kan bare mærke jeg sgu bliver helt sur over ikke at vide hvad pokker der sker derinde..


  • #11   28. mar 2009 Hehe, en øggestok er en æggestok kan jeg oplyse til jer der ikke allerede ved det ;0)

  • #12   28. mar 2009 Mit sad også mest i den ene side, og det sidder stadig i den ene side. Nu er det bare mest hvis jeg rejser mig hurtigt eller laver hurtige bevægelser. Så går da ud fra at det er helt normalt at det kun sidder i den ene side.

  • #13   28. mar 2009 Iiih hvor er i søde alle sammen at berolige mig sådan, i skulle bare vide hvor meget det hjælper :`0)

  • #15   28. mar 2009 Iiih tak, det håber jeg også..
    Ja jeg havde det jo heldigvis ikke nær længe nok til det har kunnet nå at sætte sig som en underlivsbetændelse, så jeg krydser fingre og håber i har ret alle sammen :0)


  • #16   29. mar 2009 Jep det er heeelt normalt.. læs selv her lidt om ligamentsmerterne der giver de jag du beskriver og også hvordan de føles som menstruations smerter.
    Vil bare sige at jeg havde det så slemt en dag at jeg måtte kæmpe mig hen mod bussen som jeg aldrig troede at jeg nåede til. gik med svajende med museskridt henad fortovet -meget langsomt! Og til sidst kunne jeg ikke mere.. jeg måtte ligge mig i fosterstilling på en bænk i ½ time og ringede til kæresten mens jeg tudede fordi det gjrode så ondt at jeg troede at jeg skulle abortere. Det tog mig 3 kvarter at gå en tur hen til bussen der normalt tog 10 min at gå. gud hvor var jeg lykkelig da jeg kunne se busstoppestedet, troede aldrig at jeg nåede hjem.

    de kan blive ekstremt grumme lige pludselig. Følte nmig godt nok som en vagabond da jeg lå der på bænken.

    http://www.babysnart.dk/gode-raad/gode-raad-om-den-midterste-del-af-graviditeten/ligamentsmerter.aspx

    http://www.baby.dk/videnom/4p43/graviditet-ligamentsmerter.aspx


Kommentér på:
Trist

Annonce