{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.114 visninger | Oprettet:

hjemmelavet grød og mos {{forumTopicSubject}}

Havde egentlig frem til her en uge siden købt købe grød og mos til lillemanden på 5 måneder. Men så startede jeg op med at lave hjemmelavet, men min søn kan bare ikke lide det smiley han ender tit med at kaste op.
Personligt syntes jeg det er nemmer at købe det pulver som bare skal blandes op med vand, men hjemmelavet er vel sundere på langt sigt ??

Syntes også det er meget forvirrende, i nogle af mine bøger står der at man skal lave hjemmelavet grød på mme og i nogle andre står der at man også gerne må bruge sødmælk ?? ja jeg er altså lidt forvirret.
Har prøvet at lave det med mme, men syntes det er besværligt. Skal det være færdigblandet, eller må man godt bare putte pulveret direkte ned i grøden??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjemmelavet grød og mos
  • #1   3. maj 2009 I starten brugte vi færdiglavet mme og købegrød. og har da stadig forskellige slags stående i skabet - rart når man skal nogle steder. Også fordi vi ved han kan lide det, så når det går lidt svært med anden slags mad suplerer vi det med købegrød.

    Men laver nu selv hans grød til morgen, da han for tiden elsker fuldkornsrismels grød - eller grød lavet på sødmælk og boghvedegryn..


  • #2   3. maj 2009 Min SP siger der ikke er den store forskel på færdiglavet eller det man selv laver - udover prisen .

  • #3   3. maj 2009 Lucas vil KUN ha det hjemmelavede grød, og jeg forstår ham!

    Føj, for en syntetisk stank af vanille der kommer lige op i næsen af en, når man åbner posen med feks risgrød...sån lugter ris IKKE fra naturen!!!!

    Deneneste færdige grød, som Lucas vil ha er müsligrød med abrikos fra Nestlé.

    Så her står den på ris-majs-havre-grød, øllebrød, kartoffelmos med ALVERDENS grønsager i.
    Når vi skal på tur laver jeg majsgrød og blander æblemos i, køler det ned og tar med. Det smager rigtig godt koldt, og Lucas er vild med det.

    Derudover får han også rugbrød med forskelligt smørepålæg nu, så han er ved at være nem at ta med på tur nu.

    Når barnet er 6 mdr må man gerne bruge sødmælk til at lave grød på;o) Og der må de også gerne få sødmælk at drikke i en kop til grøden.

    Et tip er at holde igen med risgrøden, da det KAN gi hård mave for de små, når de starter op med fast føde. Og i stedet give øllebrød. Her kan man købe det alm øllebrødspulver UDEN sukker og så søde det til med æblemos. Hvis der er tilsat sukker er det tit oppe på 24!!!!!!!!%


  • #4   3. maj 2009 Når barnet kun er 5 mdr så kan de tit ikke li' det meste de får i munden... Giv det en måned eller to , så spiser han fint om det er hjemmelavet eller købt.

    Mit første barn lavede jeg ALT til. Købte ikke én eneste pakke købemad til..

    Mit andet barn køber jeg meget mere færdigmad til denne gang..
    Men det går nok, hun trives selvom at hun får en portion købemad om dagen.


  • #5   3. maj 2009 Mit indlæg skal IKKE forståes som om jeg ikke synes at den færdig-lavede grød er god nok.
    Det er jeg slet ikke i tvivl om, at den er.

    Men VORES rollinger har bare ikke brudt sig om det, og derfor har jeg ikke brugt det....


  • #6   3. maj 2009 Han kan nu lide ALT det som er købe, så der er han ikke kræsen

  • #7   3. maj 2009 Maise - Må indrømme at jeg ikke læste dit indlæg så inden sure miner herfra *Gg*

Kommentér på:
hjemmelavet grød og mos

Annonce