{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.008 visninger | Oprettet:

dagpleje.....hvad skal jeg gøre? {{forumTopicSubject}}

jeg er så frustreret! jeg er så vred og skuffet!

min datter på 9 måneder skal ud i pasning nu da min barsel er ved at synge på sidste vers.

meeeen det er åbenbart kke så let igen. for da hun var 4 måneder kontaktede jeg plads anvisningen første gang og fik LOVNING på en puljeordning tæt på hjemmet. denne puljeordning har et super godt ry og stemmer overens med de fleste af mine principper og ønsker.

nu hvor dagen nærmer sig har damen sørme glamt alt om os og det eneste jeg kan få tilbudt er en dp 40 minutters kørsel væk. jeg har talt min sag og brugt det meste af dagen i telefonen og ved skranken der nede. jeg er knaldfrustreret!

faktisk har de efterladt mig med det indtryk at netop denne dp jeg har fået tilbudt mangler børn, og hun skal jo have børn for at beholde sit job. jo jo bevar os vi skal alle leve, men hvad nu hvis min bil går i stykker? så har vi ikke en meter af en chance for at komme ud i den dp der ligger ret langt ude på landet.
alternatvt kan de tilbyde at hun bliver mast ind i gæste dp i 2 måneder, men hvad så derefter? hun skal jo ikke rykkes op med rod hver 2 måned. skal hun i dp skulle det jo helst være blivende. jeg har ringet alle de private steder jeg kender søner og sammen idag, og jeg ønsker hende jo heller ikke most ind et sted der er fuldt booked så det kommer til at koste hverken hende eller de andre børn at der ikke er kapacitet nok til dem.

hendes far og jeg er ikke sammen, og han nægter trods sin halve forældremyndighed at mene noget eller at gøre andet end at ringe til sin søster og spørge om hun kender nogen private. sagen er bare den at det er mindst lige så langt væk fra vores hjem som den vi har fået tilbudt på pladsanvisningen..........nice parenting daddy.*fnys* og så er ví jo godt og vel lige vidt,

jeg ved ikke hvad jeg skal gøre.- jeg ved seriøst ikke hvad jeg skal gøre. jeg har ikke mulighed for at søge ekstra barsel så jeg kan passe hende selv til der er plads i en pulje.

hvis nogen undres er der tale om jammerbugt kommune,

alle råd modtages med kyshånd!!!

jeg hører megett gerne jeres erfaringer, hvad gjorde i? og hvordan gik det?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  dagpleje.....hvad skal jeg gøre?
  • #1   5. maj 2009 Har ikk lige nogle gode råd, men er der ikk altid bøvl med Jammerbugt kommune??

• #2   5. maj 2009 Du kan søge om at passe dit eget barn.. Det er godtnok kun omkring 7000 kr om måneden du får. Men kunne jo være at du kunne finde en løsning..
    Du kan jo evt. også selv søge om at blive privat dagplejer for en periode. Så får du jo også omkring 7000 kr pr barn du passer..
    Hvis nu du kendte nogen der ville være med på ordningen..

Jeg kender en pige i kbh der var privat dagplejer for sin egen søn og en anden lille dreng i et års tid, mens hun fandt ud af hvad hun så skulle lave bagefter...

Bare lige et infotip smiley

• #3   5. maj 2009 malena>> jo det er der nemlig

stine>> tak for tippet! skal undersøges!

Dina >> sikken en dejlig fortælling. jeg krydser mine fingre og håber vi må være lige så heldige!!

• #4   5. maj 2009 fusk jeg er så indebrændt på pladsanvisningen!

• #5   5. maj 2009 Hold da op hvor jeg føler med dig.. hvor er det simpelthen for dårligt..
    Jeg meldte Noah til pladsanvisningen da han var omkring 3mdr, og har fået tildelt en dp'er 5-7 mins gå gang fra vores bolig nu... så det er dejligt..

Jeg havde nok gjord det at hver eneste dag gik jeg på kommunen og bankede i bordet, for til sidst blir de træt af en og finder en ordenlig løsning til en,..

• #6   5. maj 2009 sonne >> du kan tro at den tanke ikke er fremmed for mig. men det jeg er bange for er om de så brokker hende ind et sted der reelt ikke er resourcer nok til hende........og de andre børn.......

• #7   5. maj 2009 janne - så havde jeg igen og igen og igen gået på kommunen til de havde fundet en ordenlig løsning.. det er ikk iorden det der de har gang i, og der der med gæste pleje i 2mdr, holder minus, for jeg synes det er virgtig at køre dem ordenligt ind i dagplejen, så de er trykke, og det bliver hun aldrig rigtigt hvis hun til og starte med skal kastes rundt..

De har klokket i det, derfor må DE finde en løsning.. koste hvad det koste vil.. så må de betale den privat dp, hvis det er det der skal til...

Er godt nok forarget på dine vegne.. det er bare slet slet ikk iorden...

• #8   5. maj 2009 Gad vide om du bor i Aalborg kommune smiler... Det lyder lidt lige som vores liv.. hihi..
    Skriv pb vis det er du vil snakke yderligere.. Så kan du høre hvad vi har været udsat for I aalborg kommune.. For tak for kaffe siger jeg bare..
    Hilsen Annette

P.S som heller ikke har en dagplejeplads til hendes søn på 20mdr

• #9   5. maj 2009 kæft jeg sys det er frækt... og nu i to forskellige kommuner!

• #10   5. maj 2009 jeg er så indebrændt. jeg er så vred. jeg sad lige og puttede Karen nu, og når jeg gør det snakker vi altid hyggeligt om hvad der sker i vores liv pt. i hendes verden selv sagt. fx. og imorgen skal du ud og besøge farmand og trine, det bliver garanteret rigtig dejligt, mon du er heldig i skal ud og lege....osv osv osv

idag lovede jeg hende højt og helligt at jeg nok skal finde det bedste sted i verden hun skal være i pasning. 0g at det bliver så sjovt for hende.

kan jeg overholde det?
    jeg føler mig så afmægtig, og kan nu læse mig frem til at det ikke ville hjælpe en dyt at flytte til aalborg.

suuuuk!

• #11   5. maj 2009 Altså i aalborg er der vist en privat dagplejer som er herinde.. så den mulighed er der jo?
    Forstår godt du er indebrændt, og selvfølgelig skal det nok bliver overholdt... det håber jeg i hvert fald...
    synes ikk det er iorden de tager så let på det når det handler om børn.. de skal sku ha faste trykke rammer...

Kommentér på:
dagpleje.....hvad skal jeg gøre?

Annonce