19. mar 2008 Følger: 81 Følgere: 80 Emner: 247 Svar: 8.537
Første dagplejedag.. {{forumTopicSubject}}
Idag har været Noahs første dagplejedag..
Nøj det var svært at aflever ham.. MIN lille guldklump.. Hos en fremmede dame?!
Jeg var tudefærdig igår ved tanken om han allerede skal i dagpleje.. jeg synes jo han er Alt alt for lille til allerede at skulle starte i dagpleje..
Da vi var til introdag, var han meget ked af den ene af pigerne, da hun havde en tendens til at råbe meget højt..
Så frygtede han ville være rigtig ked af det idag..
Da jeg så aflevere ham i dagplejen, så ender det med jeg må gå meget hurtigt, for ellers var jeg begyndt at tude... Synes baer det var SÅ møg svært at skulle gå fra ham...
Vi havde fra start af aftalt han "kun" skulle være der en time, for det var jo trods alt første dag..
Jeg beslutter mig for at gå i centeret og handle lidt, og tage lidt sol.. så det gør jeg... Den time går bare SÅ langsomt, for på den tid af dagen er der jo ingen kø, og ingen mennesker... Men prøver alligevel om ikk jeg kan få tiden til at gå..
Da klokken er omkring 20 i 10, går jeg så til kassen.. kl. 9.50 har han nemlig været det i en time..
Jeg betaler mine vare, og begynder så småt at gå ned mod dagplejen... dog er der ikke ret langt fra centeret til der hvor dagplejemoren bor, så jeg må snegle mig afsted..
Da jeg kommer tilbage, sidder han på gulvet vedsiden af birgitte, som dagplejeren hedder, og ved siden af sidder Lea, det andet barn.
De har fået besøg af en af de andre dagplejer i gruppen, da hun kun havde et barn, og Noah jo kun skulle være der 1 time, og birgitte dermed kun havde Lea efter det.
Han sidder med ryggen udmod vinduet, og jeg kan derfor nå og kigge lidt på ham inden jeg går ind til dem..
Jeg kan se han hygger sig rigtig meget, at han har fået et rigtig godt stykke legetøj der kunne sige lidt lyde, hvilke han bare elsker..
Jeg går hen til barnevognen for lige at ligge varene derind under.
I mellemtiden kommer birgitte ud og åbner...
Da jeg kommer ind går der lidt 20 sekunder vil jeg tro, før end han ser mig, han sidder bare og leger med det her legetøj der bare er et hit..
Da han får øje på mig skal han lige pylre lidt, men det går meget hurtigt over da birgitte tager ham op...
Vi snakker lidt frem og tilbage, og hun fortæller at det er gået rigtig rigtig godt med ham, at han har været glad og tilfreds, kun været lidt nervøs når de andre børn råbte..
Så det kunne jo ikk være mere perfekt..
Vi har fået en rigtig god dagplejer til Noah synes jeg.. Kan dog godt mærke det er jeg der skal lære at nu skal Noah i dagpleje, for han tager det jo ganske fint...
Vi har heldigvis god tid til at køre ham ind..
Beklager hvis det er blevet lidt langt, men ville bare fortælle jer andre hvor godt det er gået min søn på hans første dagpleje dag...
Så håber vi det fortsætter sådan...
maj 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Babyer: 1 Emner: 126 Svar: 1.232
Jeg er glad for at høre at den første dag gik godt :0)
mar 2008
Følger: 81 Følgere: 80 Emner: 247 Svar: 8.537
maj 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Babyer: 1 Emner: 126 Svar: 1.232
Malthe er jo født 1 mrd for tidlig og heldigvis har de det sådan i vores komune at de kommer et sted hen hvor dagplejemoren har forstand på børn der er født for tidligt så det trøster mig en smule
mar 2008
Malene - det er super hårdt... det helt vildt.. men man må være stærk.. men med en dp'er som birgitte, så gør det altså tingene lidt nemmere...
Hun er bare super sød, og tager hensyn til det er svært for mig og sådan noget... er rigtig tryk ved han skal være hos hende.. det er helt sikkert...
mar 2008
Ja, det er super det er gået så godt.. vi kom hjem, og han fik en tvebakke at gnave lidt i, og så har han indtil videre sovet en time...
så er spændt på hvor længe han vælger at sove.. er længe siden han har sovet mere end 1½time.. hehe..
mar 2008
Hun er heldigvis en kanon dame, så på det punkt er jeg rolig nok...
mar 2008
Følger: 22 Følgere: 21 Babyer: 2 Emner: 194 Svar: 1.602
Malik kom i DP 3 dage før han fyldte 1 år og jeg var lige ved at dø.. Han kunne da ikke undvære sin søde mor et eneste sekund i sit liv. Men Malik har elsket at være hos sin DP'er siden det første sekund han kom ind af døren derude...
Og tuder han nogen gange når jeg går så står jeg lige og lytter udenfor døren og kan høre at der ikke går mere end 10 sekunder før han er holdt op. Det beroliger mit gamle moderhjerte
Så Noah klarer det ligesom Malik. Han er bare SÅ dygtig den lille mand...
mar 2008
Første dagplejedag..