Hos Mormor MINDST 1 gang om ugen? {{forumTopicSubject}}
Har noget familie hvor pigen på 3 ½ år sover hos sin mormor mindst en gang om ugen..
mormor havde hende Torsdag , fredag fordi at hun synes at det var SÅÅÅ lang tid at forældrene skulle ha' hende i 4 dage pga helligdagene..
Idag er forældrene ved at dø af stress over at pigen er aktiv..
De har hende og så en dreng på 9 mdr.
Vi har Malik på 2½ år og Naja på 10 mdr og er altså ikke hr. og fru. Overskud til hverdag.. Men synes bare at det lyder som meget aflastning for et normalt barn..
Jeg kan selvfølgelig være ligeglad, men må alligevel høre..
Er det normalt at et barn er hos sine bedsteforældre og sove og være flere gange om ugen ?
mar 2008
Følger: 81 Følgere: 80 Emner: 247 Svar: 8.537
Jeg synes ikk det virker normalt...
nov 2008
Følger: 6 Følgere: 6 Babyer: 2 Emner: 35 Svar: 381
mar 2008
Følger: 27 Følgere: 27 Babyer: 1 Emner: 28 Svar: 265
Følger: 19 Følgere: 18 Babyer: 1 Emner: 167 Svar: 1.732
1 gang.
hvis vi spørger om de lige vil tage hende så vi evt kunne tage i biografen får vi nej hver gang.
så jeg vil da mene at det vil være lækkert med bedsteforældre der vil elske at få deres barnebarn på besøg.
mar 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Babyer: 1 Emner: 18 Svar: 133
mar 2008
Følger: 81 Følgere: 80 Emner: 247 Svar: 8.537
mar 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 100 Svar: 1.273
Min mor har allerede nu, før hun overhovedet skal være mormor, meldt ud at hun ikke vil være barnepige for mig og mine brødres børn, selvfølgelig vil hun gerne passe dem, men ikke hver uge, hun har jo også sit eget liv...
aug 2008
Følger: 5 Følgere: 7 Babyer: 2 Emner: 41 Svar: 154
mar 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Babyer: 1 Emner: 147 Svar: 4.699
min mor var gammel da hun fik mig og jeg vidste at skulle mine piger "nå" at have mormor i hjertet så skulle vi gøre en indsats inden hun evt. gik bort.
mine piger var ikke hos mormor og morfar fordi jeg ikke gad dem, men fordi de nød tiden med hinanden og begge parter har altid set frem til selskabet.
mine piger var mellem 6 og 10 år da min mor fik en blodprop i hjernen og blev halvsidigt lammet og hun boede sine sidste leveår på plejehjem- jeg er så taknemlig for at mine piger fik så meget tid sammen med deres mormor og at de husker hende som hun var inden hun blev syg og ikke kun som en handicappet mormor.
jeg ser det ikke nødvendigvist som egositisk eller fordi man gider sine børn -eller at de er min "ejendom" men som en fælles fornøjelse og stolthed over sine børn/børnebørn og ønsket om et godt og værdifuldt samvær på tværs af generationerne.
mar 2008
Følger: 22 Følgere: 21 Babyer: 2 Emner: 194 Svar: 1.602
Det der nok stikker lidt i mig i denne sammenhæng er at forældrene lidt snupper hver en chance for at få læsset pigen af på mormor..
De har det rigtigt godt sammen og mormor har ikke noget imod det.
Jeg synes bare at for dem virker det bare nemt at sige "Puuha hvor er ***** bare aktiv eller Puuha hvor snakker hun bare hele tiden" og så tilbyder Mormor sin hjælp..
Men det har måske også lidt at gøre med at når de er hjemme i weekenderne så går de ALDRIG en tur eller laver noget for at stimulere/aktivere pigen.
De har en mega stor have og den leger pigen i når de ikke er inde, men det bliver jo også trivielt..
De bor 5 minutter fra en lille sø med dertilhørende 'kaj' og en lille bro.. Og så natur på den anden side.
Men kan godt læse at man ikke kan generalisere i sådan tilfælde for i har jo alle jeres grunde..
Selv så har vores søn sovet hos sin Farmor 2 gange nu og 1 gang med sin mormor i sommerhus..
Naja har sovet 3 gange hos min mor ( så jeg kunne få sovet ud da Naja har haft tendens og lidt endnu, til at skulle ha' sutten 40 gange om natten )
Og det er slet ikke fordi at jeg sætter en dyd i at ha' mine børn HELE tiden.. Når min mor engang imellem henter Malik hos DP har han spiser hos hende, NYDER jeg det og savner ham slet ikke *G*
Og de par gange han har sovet ude har jeg da også nydt..
mar 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 22 Svar: 804
nogle gange er Christina hos mine forældre 2 formiddage om ugen, så jeg kan komme i fitness centeret - min kæreste arbejder om natten, så han står først op om eftermiddagen, så derfor tager min mor hende.
Jeg synes bestemt ikke at hverken mig eller min søster udnytter vores mor, hver gang vi henter børnene spørger min mor altid hvornår de kommer og leger igen..
sep 2008
Følger: 6 Følgere: 6 Babyer: 2 Emner: 47 Svar: 299
og jeg sov tit hos min mormor og det er det bedste jeg kan tænke tilbage på, tror børn har det mere afslappet ved bedsteforældrene. og jeg manglede min mormor efter hun døde..
men selvfølgelig med måde...
Hos Mormor MINDST 1 gang om ugen?