{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ang. ble budget
  • #2   17. jun 2009 kommer jo helt an på hvad mærke du ahr tænt dig at bruge=)
    vI bruger 200 kr om md på huggies til en på 21 mdr..

• #3   17. jun 2009 vi bruger libero og bruger ca 450kr om mdr..

• #4   17. jun 2009 Tak for svar:-)

Ved ikk hva mærke jeg vil bruge? Nogen der kan anbefale et mærke?
    Hvor mange bleer om dagen bruger man ca. på et spædbarn???

• #5   17. jun 2009 vi køber lidls der efter vores mening er de allerbedste, vi bruger 3-4 stykker i døgnet af ca 1,20 kr

• #6   17. jun 2009 et helt lille barn bruger mellem 6 og 10 bller i døgnet alt efter hvor tit de skider......

Anton er nu 16 mrd og bruger 3-4 stykker pr døgn men han sidder også på potte efter at han har sovet etc. det spare jo lidt på det.

• #7   17. jun 2009 Tak for det Bonnie...
    Syns godt nok det er svært at sidde og lægge et budget over hvad det vil koste at "holde" baby. Det forlanger banken, da manden valgte at smutte! Puha syns det hele virker så uoverskueligt...

• #8   17. jun 2009 Bruger lige knap 200 kr på bleer til 2 børn i månden. Bruger dem fra aldi .
    Til spædbørn har jeg brugt pampers og så de coop bleer, når de skulle op i en størrelse større smiley

• #9   17. jun 2009 Renate:
    Tak for det:-)

Louise A:
    Min bank ville ha mig til at lave et fuldstændig budget. Ved ikke om det er fordi jeg er enlig forsøger!?!?

• #10   17. jun 2009 Louise A:
    Nej det er nemlig vildt svært at lave, når man er førstegangsfødende... Jeg har jo ingen idé om hvad hun skal have. + Det blir jo dyrere, hvis jeg sku være så uheldig ikke at ku amme fx.
    Ja jeg får en del tilskud, men det dækker desværre ikke hvad jeg ville have, hvis faderen ikke var gået.

• #11   17. jun 2009 Ja hvad man kommer til at bruge ved man aldrig.. Noah fik mælke allergi og det havde vi bestemt ikke regnet med smiley men nu er han heldigvis vorset fra det .

• #12   17. jun 2009 Ej alt sådan noget uforudset er jo umuligt at helgardere sig mod.

• #13   17. jun 2009 Dolly A: Tak for det:-) Hva vil du tro du bruger pengene på? Altså ca. 500 kr. på bleer, men hvad med de sidste 1000 kr.??

• #14   17. jun 2009 Aldis bleer er i en forbrugerundersøgelse fået højeste karakter + at de er de billigste..

Jeg køber enten coop's bleer, Rema 1000's bleer Lidl's bleer eller Aldis bleer..

Brugte ca 150-180 om måneden på bleer som spæde og nogenlunde det samme når de er nogle måneder ældre..
    Hvis du køber de billige bleer, så er der i hvert fald sat rigeligt af hvis du budgeterer 200 om måneden til bleer.

• #15   17. jun 2009 Stine P: Det blir bedre og bedre med det ble budget:-) Havde sat 1000 af til at starte med og nu kan jeg komme helt ned på 200... Hvor mange bleer vil du så sige man bruger om dagen??

• #16   17. jun 2009 Jeg synes egentlig ikke at babyer koster sindsygt meget på månedsbasis.. Bleer, engangsklude, lidt creme, en sut eller to og så er man ellers godt kørende..

Tøj behøver heller ikke at koste det store..
    Jeg køber meget mærketøj, men finder også gode tilbud i Føtex, Bilka og køber også lidt tøj i genbrugsforretninger engang imellem.

Det er mere når man skal ud og købe ind til at babyen ankommer ..
    Barnevogn
    Vugge
    Puslebord ( Der har vi nu bare brugt en gammel kommede og så en puslehynde )
    Badekar
    osv..
    Men jeg køber næsten alt brugt da der er VILDT mange penge at spare og man kan altid finde vogne, senge o.m.a der er fuldstændigt som nyt !!

• #17   17. jun 2009 vi bruger pampers til vores søn på 2 mdr. i de 2 mdr har vi vel brugt for ca 600 kr vil jeg tro så 300-400 kr om måneden hvis vi køber pampers og bruger ca. 6 bleer om dagen afhængig af hvor meget han sover, og hvor tit han skider...

• #18   17. jun 2009 Sarah -
    Altså det kommer jo lidt an på babyen.. Hvis baby småskider dagen lang så bliver det til mange bleer.
    Men jeg har aldrig brugt mere end 5-6 bleer i døgnet da mine børn heldigvis kun har skidt ca 1-2 gange om dagen..

Ja man får tudet ørene fulde med at blebørn er voldsomt dyre, men billigbleer er efterhånden så gode at det ikke kan betale sig at købe Pampers og Libero..

• #19   17. jun 2009 Sarah -
    Et godt tip er at kigge på styk prisen på bleer !
    Det står med småt nede under bleprisen på selve skiltet i dagligvareforretningen.

Ved en billig ble er styk prisen på under 1,30 kr pr ble .. Så holder man sig under de der omkring 200 kr om måneden..

• #20   17. jun 2009 aldi har vildt gode og billige bleer... mener der er 90 styk i for 84 kr:)

• #21   17. jun 2009 På tilbud koster Libero jo ikke meget mere.. 3 pakker for 254 kr, mener jeg det er. De er på tilbud hver 2. uge i bilka. Dem bruger jeg..

• #22   17. jun 2009 Stine P:

1000 tak for dine gode råd og svar.

Jeg har heldigvis fået købt ALT til babyens ankomst INDEN manden smuttede, så alt det dyre er på plads:-)

Jeg havde nu ikke planer om at købe mærketøj til hende og jeg er jo så heldig at dåb, min fødselsdag og julen kommer indenfor en overskuelig fremtid efter hendes fødsel i september, så er det jo bar at ønske sig:-)

Hvis billigbleer er ligeså gode som de andre, vil jeg da klart satse på dem og handle dem i Lidl eller Aldi...

Ditte: Tak for svar

• #23   17. jun 2009 Kunne kun lige finde hvor mange der er i en pakke fra Libero str 3, som er fra 5-8 kg. Der er der 3 gange 60, altså 180 bleer. Så en mdr med 30 dage er der til 6 bleer om dagen. Der er lidt flere bleer i pakken i de mindre størrelser =).
    Håber du kunne bruge det =)

• #24   17. jun 2009 Mai og Henrik:
    Ja det kan jeg sagtens bruge:-) Tak for det...

• #25   18. jun 2009 Og mærkebleerne er ikke engang de bedste altid. Var helt overbevist at jeg ville bruge Libero altid for jeg ville godt give de ekstar penge for at hendes bleer bare sad og også holdt tæt. Gad ikke en unge der var smurt ind i afføring osv men det fik jeg. HVER gang hun havde lavet brun alarm var hun smurt ind op ad ryggen og hver gang hun tissede var hun helt våd op ad den ene side eller ryggen. De kunne slet ikke tage hendes store tissetåre eller holde brun alarm inde. Fik så meget vasketøj at jeg skiftede tøj på hende 6-8 gange dagligt.

Fik et tip af en herinde der havde samme problem om at skifte til Bambo bleerne og det prøvde jeg så og hun har aldrig hver ken tisset eller skidt igennem siden. Gud hvor var det bare skønt, og så var de billigere.

Blev virkelig skuffet over at Liberos var så dårlige. Flere af mine veninder kan heller ikke med dem. Jeg har ikke prøvet Aldis bleer men det er dem de bruger (en enkelt Faktas) og har selv overvejet at prøve dem når de skulle være så gode.
    Dog kan jeg ikke med Coops bleer. Elendig pasform

• #26   18. jun 2009 Ja jeg sværger jo så til libero:-)

Har prøvet ALLE billig mærkerne og har, jeg ved ikke hvor mange, poser med bleer stående i skabene rundt omkring fordi de ikke var gode nok.

Der har aldrig været noget med libero her og jeg køber dem også på tilbud hver anden uge i Bilka. Så er der rigtig mange penge at spare:-)

• #27   18. jun 2009 ja det med bleer er vist en smagssag - jeg bruger f.eks slet ikke libero da anton skider ud af dem , min filosofi er at jeg bruger de billigste som er af en ordnetlig kvalitet fordi han jo bare bruger dem til at skide i eller tisse i, mærket er jeg ligeglad med - bare de er gode. Pengene jeg spare kan jeg jo så passende bruge på en ordentlig flyverdragt eller et par fede støvler til vinter.
    jeg syntes forøvrigt slet ikke jeg kan finde libero eller pampers på udsalg til 1 - 1,20-1,40kr stykket i vægtklassen 11-16 kg - men det er måske bare mig ???

• #28   18. jun 2009 Jeannie: Tak for dit råd...:-) Hvor køber man de Bambo bleer du skriver om? Er det hos Lidl... Og forøvrigt, tak for grinet: Brun alarm... Den havde jeg aldrig hørt før:-)

Line: Er de virkelig på tilbud hveranden uge ALTID??? Året rundt???

Dolly A: Ja man får ekstra tilskud, men det kan bar aldrig dække det at være to om tingene...

Bonnie: ja det lyder lidt som om at man selv ligesom skal finde ud af, hvilket mærke der passer til ens baby... Pasforhar meget at sige, kan jeg forstå:-)

• #29   18. jun 2009 Sarah: Det har de i hvert falde haft siden jeg fik Emma. Hver anden eller 3. uge så det har bare været skønt.
    Det såmænd heller ikke fordi det er libero, men fordi jeg har prøvet alle andre og sys de har været dårlige i forhold til libero. Enten for stive, dårlig pasform eller ikke tætte til Emma i hvert falde. Er ikke "mærkesnob" på den måde;-)

Bonnie: Har faktisk hørt at libero ikke er så gode til drenge. Spørg mig ikke hvorfor, men det er der mange der siger:-)

• #30   18. jun 2009 Sarah:

Jeg plejede at købe dem i Merko indkøbsbutikkerne, der ligger en lige ved siden af hvor jeg bor men de er ved at sælge ud af de sidste nu fordi de ikke forhandler dem mere. ved ikke hvor jeg ellers skal finde ud af hvor jeg kan få dem. Har hørt at de har dem i Løvbjerg centrene
    -og så kan man selvfølgelig købe dem flere steder over nettet.
    De er for øvrigt svanemærkede så det var bare en ekstra bonus for mig fandt jeg ud af.

men jeg tor at du skal prøve dig frem. Der er rigtig mange der elsker dem fra Aldi. Måske gør jeg også selv når jeg kommer forbi Aldi og har prøvet dem engang.

Men indtil da vil jeg køre i Løvbjerg center efter Bambo smiley
    men tror at dem fra Aldi er billigere. Ved ikke havd de koster men jeg giver 55 kr for en pakke Bambo bleer.

Nej hihi det var også min kæreste der fandt på "brun alarm" udtrykket en dag. Vil nu nærmere kalde det gul alarm for det er nu godt nok mere raps farvet end brunt. Men ok brun alarm lyder bedre.

Kommentér på:
Ang. ble budget

Annonce