{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
965 visninger | Oprettet:

ang barsel.. {{forumTopicSubject}}

har lige et spørgsmål som jeg håber nogen kan svare på.

det er ang min barsel den slutter her til okt.
men vil gerne til at starte på uddannelse hvor grundforløbet starter d 10 aug.

så er mit spørgsmål kan jeg gemme de sidste uger af min barsel eller er det bare ærveligt??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ang barsel..
  • #1   20. jul 2009 Hvem udbetaler dagpenge? er du ansat nogen steder eller er det gennem kommunen

  • #2   20. jul 2009 Hej..
    Uden at gøre mig alt for klog.. Så mener jeg faktisk godt du kan gemme noget af din barsel, til senere..

    (Av..-er det i op til barnet fylder 6 år...-det er der noget der siger mig)

    Men for en sikkerhedsskyld ville jeg lige slå på tråden til kommunen... Du skal ikke tro på det jeg skriver er rigtigt nemlig..


  • #3   20. jul 2009 det er gennem kommunen

  • #4   20. jul 2009 Udskydelse af orloven

    En af forældrene har ret til at udskyde en sammenhængende periode på 8-13 uger af orloven til afholdelse på et senere tidspunkt.
    Hvis der indgås en aftale med arbejdsgiveren, kan man selv vælge hvor stor en del af 32 ugers perioden der udskydes, og den udskudte orlov kan deles op i flere dele. Hvis du skifter arbejde skal aftalen genforhandles med den nye arbejdsgiver.
    Uanset om der er en aftale med arbejdsgiveren skal den udskudte orlov afholdes i en periode med beskæftigelse og inden barnet fylder 9 år.


    fra

    (link fjernet)


  • #5   20. jul 2009 Bonnie*A* A: ´Det er da meget smart at man sådan kan udskyde den, også hvis man evt. gerne vil tilbage på job tidligere, og manden så holder barsel, og så kan man tage sin rest senere:) Det vidste jeg godt nok ikke;)

  • #6   20. jul 2009 hvis du kan aftale det med din arbejdsgiver kan du f.eks også vende tilbage på ½ tid , har du så 8 uger tilbage af din orlov kan du gå på ½ tid i 16 uger og så få ½ løn og ½ dagpenge fra kommunen.

    det ærger jeg mig lidt over at jeg ikke gjorde, til gengæld forlængede jeg med de 14 uger man max. kan så jeg kunne gå hjemme i 60 uger i stedet for 46 uger efter fødslen.


  • #7   20. jul 2009 Forstår ikke helt hvad du mener med at du har forlænget, så kan gå hjemme i 60 uger??? er det fordi du blev på jobbet til fødselen istedet for at gå fra 4 uger før eller hvordan?

  • #8   21. jul 2009 nej man har myulighed for at forlænge den 32 ugers periode med enten 8 el 14 uger - men de udbetalte pengene bliver så det mindre pr mrd.

    I har som forældre ret til at forlænge forældreorlovsperioden på 32 uger med 8 eller 14 uger. For at kunne forlænge med 14 uger skal den der afholder orloven dog være i arbejde.
    Forældreorlovsperioden kan, når som helst i orlovsperioden, forlænges. Dog skal du/I være opmærksom på, at der kun samlet kan udbetales barseldagpenge, for det der svarer til 32 ugers fulde barseldagpenge. Hvis Du/I forlænger forældreorlovsperioden vil 32 uger fulde barseldagpenge blive beregnet til at gælde for yderligere 8 eller 14 uger. Det vil sige jo længere tid der går i forældreorlovsperioden, før du/I beslutter en evt. forlængelse og giver besked til kommunen herom, jo mere vil de ugentlige barseldagpenge blive reduceret

    sakset fra:

    (link fjernet)


Kommentér på:
ang barsel..

Annonce