{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
797 visninger | Oprettet:

Kopiering af baby/billeder . {{forumTopicSubject}}

Kan huske der har været nogle indlæg hvor en brugers baby var blevet kopieret . Så kom lige i tanke om arto.dk , derinde er der blevet lavet sådan at man ikke kan kopiere andres billeder , kan vi ikke også få det herinde ?

Det skal lige siges at jeg IKKE har artoprofil , bre så vi lige har det på det rene :b Men kender en del der har smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kopiering af baby/billeder .
  • #1   7. aug 2009 Du kan selv sætte copyright på dine billeder... dette er IKKE ulovligt.... det er kun hvis det er andres mærker der er på de ikke må være på babygalleri....

Ellers er der intet at gøre.. den har været oppe med AM...

• #2   7. aug 2009 nå okay .. utrolig der ikke kan gøres mere smiley

• #3   7. aug 2009 Jessica - ja, det er skide ærgeligt rent ud sagt...

• #4   7. aug 2009 Kat - det har jeg læst et sted, skal se om jeg kan citere....

• #5   7. aug 2009 Kat -. lige præcis...

• #6   7. aug 2009 AM (Overadmin, big admin, anne-mette, kald hende hvad du vil) siger det gælder på ALLE gallerierne..... så længe det er eget logo/copyrigth, så er det DIG der har copyrighten, og dig der bestemmer...

• Tori
    Tori Hjælpe-administrator

Følger: 19 Følgere: 18 Babyer: 1 Emner: 167 Svar: 1.732
    #7   7. aug 2009

her er denmail jeg fik retur da jeg kontaktede dem ang kopiering af billederne.

Hej Jeanette,

Tak for din mail.

Det er naturligvis en meget ubehagelig oplevelse.

Når man opretter sig, så opretter man sig med telefon nummer og dvs. vi jo godt ved / kan finde ud af hvem der står bag profilen hvis det er krævet. Det kræver dog at brugere der føler sig krænket på den ene eller anden måde politianmelder vedkommende og så kan vi videregiver oplysninger til politiet…

Men ang. billeder, så er man i sin fulde ret til at beskytte sine billeder med sit eget navn eller initialer. Jeg tror der er nogen der blander tingene sammen; der må ikke være copyright på - altså f.eks. en fotografs mærke/logo på for det kan vi ikke forbinde til kontoen og opfatter det i stedet som reklame eller brud på ophavsretten. Men man må godt sætte sit eget mærke/initialer på såfremt det er ens egne billeder.

Det er dog første gang vi hører om en der opretter en "falsk" baby og det er da helt bestemt uacceptablet og det var også meget uheldigt at der gik så lang tid før vi fik ham fjernet. Man skal jo være bruger for at se alle billeder i en profil og få adgang til disse og derved får vi jo oplysninger om tlf nummer osv..

Med venlig hilsen
    Anne-mette Thomasen

• #8   7. aug 2009 Ja, det er måske meget godt lige at specificerer det... F.elks. således:

1.6 Ophavsret
    Der er ophavsret på alle billeder.
    I forbindelse med oprettelse af billeder på siden, gives der samtidigt tilladelse til at billederne må vises frem på BabyGalleri.dk og benyttes i alle dertilhørende services.
    Alle billeder der lægges ud på BabyGalleri.dk skal være billeder man selv har taget eller har rettighed til at bruge. Indgår der billeder som er markeret med ”copyright”, andre logoer eller lign. og brugeren ikke direkte kan forbindes som ophavsretshaver, vil det medføre slettelse af billederne og i grove tilfælde, slettelse af den pågældende profil eller fotoalbum samt evt. dertilhørende brugerkonto.

Dette betyder dog at man godt må beskytte sine egne billeder ved at sætte sit eget navn eller initialer på; så længe vi kan forbinde det til kontoens indehaver er det iorden.

Benyt dog stadig ikke hjemmeside adresser eller logo'er, da vi betragter det som reklame.

OG

Men ang. billeder, så er man i sin fulde ret til at beskytte sine billeder med sit eget navn eller initialer. Jeg tror der er nogen der blander tingene sammen; der må ikke være copyright på - altså f.eks. en fotografs mærke/logo på for det kan vi ikke forbinde til kontoen og opfatter det i stedet som reklame eller brud på ophavsretten. Men man må godt sætte sit eget mærke/initialer på såfremt det er ens egne billeder. Der findes ikke nogen 100% sikker teknisk løsning til beskyttelse af billeder på internettet og det skal man selvfølgelig gøre sig klart inden man oploader billeder på internettet. Det gælder alle steder på internettet; der vil altid være en risiko for at folk nupper ens billeder. Vil man være 100% sikker skal man holde sig fra at oploade billeder overhovedet.

Dette er hvad jeg har af svar...

• #9   7. aug 2009 Anne-mette Thomasen skulle man nu nok kunne stole på da hun er over admin poå alle gallerier

• Tori
    Tori Hjælpe-administrator

Følger: 19 Følgere: 18 Babyer: 1 Emner: 167 Svar: 1.732
    #10   7. aug 2009 kat det vil jeg da mene, da dine initiale jo kan forbindes med dig via dit navn jo smiley

Kommentér på:
Kopiering af baby/billeder .

Annonce