{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
603 visninger | Oprettet:

Nanna H
Nanna H
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 23

natputning {{forumTopicSubject}}

Hej alle. Jeg har en dejlig søn på 7 mdr. Han sover rigtig godt om natten og er for det meste nem at putte, men men men, når min kæreste skal putte ham, begynder han at skrige næsten inde han kommer ind i soveværelset. Han kommer i bad, får nattøj på og får en flaske inden han kommer i seng (inde i det mørke soveværelse). Når jeg putter er der ikke rigtig nogle problemer, men selvom min kæreste forsøger at gøre det nogenlunde ens hjælper det heller ikke. Vi har den aftale at vi kalder på hinanden hvis vi har brug for hjælp og jeg har os prøvet at sidde derinde sammen med dem, men det er ikke godt nok. Nogen der har et forslag til hvad han kan prøve at gøre for at få en god putning???

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  natputning
  • #1   14. aug 2009 Taget fra pampers...

KAMPE VED SENGETID For babyer og småbørn signalerer sengetid adskillelse fra dig, fra dagens oplevelser og fra yndlingslegetøjet og aktiviteterne. Det kan derfor ikke undre, at de fleste børn gennemlever en periode, hvor de hader sengetiden.
    Dit lille barn ved ikke noget bedre end at deltage i alt hvad der foregår, rejse sig ved enhver given lejlighed for at øve sig i at gå, og pludre energisk for at delagtiggøre jer i sine meninger.
    I kan nu opleve at barnet ved sengetid farer op som en trold af en æske og står oprejst for at gå i gang med en ny leg eller samtale, så snart du vender ryggen til.
    Gå ikke ind i en diskussion, begynd heller ikke at trække sengetidsrutinerne ud for at imødekomme disse afledningsmanøvrer.
    At holde fast ved en urokkelig, fastlagt rutine er det bedste middel over for dit barns modstand mod at gå i seng.
    Hvis barnet nægter at lægge sig til at sove i andet forsøg, skal du forlade værelset, så barnet selv kan lægge sig ned og sove.
    Lad dig ikke friste til at blive i værelset eller lægge dig ned hos barnet til det sover.
    At give efter for barnets krav om ekstra tid til at lege vil kun føre til fremtidige soveproblemer, da barnet vil lære at ballade medfører større opmærksomhed og udsætter adskillelsen fra dig.
    Så hvis sengetiden er ved at udvikle sig til en kamp, skal du stå fast, være rolig og i godt humør, og blot sige God Nat som om du mener det!

• Nanna H
    Nanna H Tilmeldt:
    okt 2008

#4   15. aug 2009 Tak for de gode råd. Problemet er dog ikke at han vil lege og prøver at rejse sig, men at han skriger ligeså snart jeg er væk. Hvis min kæreste putter ham i barnevognen, sover han med det samme, synes bare det er en dårlig vane at give ham, når jeg nu godt kan putte ham i hans egen seng... Har foreslået ham at han kan sidde på vores seng og lege lidt med ham og så prøve sig frem om han vil tage flasken... men ved ikke om det er en dårlig ide at gøre nattid til leg....

• Nanna H
    Nanna H Tilmeldt:
    okt 2008

#5   15. aug 2009 han sover i sin egen seng, men i vores soveværelse, da vi er igang med at renovere 1 etage.

• #6   15. aug 2009 Vi har her huset fast rytme og rutine. Så han er klar over det snart er puttetid...
    Aftensmad, bad-hygge, nattøj, børste bizzer, sut og nusseklud og så går jeg eller manden ind og putter ham. Derinde er det også rutine og samme rytme hvad angår selve putter-riet... Tigerdyr under den ene arm, flere nussere ved hovedet, putte dynen, 2-5 strøg over håret og et stille goooddd naaat og så ud.
    Han er dog begyndt 25 % af gangene at vende sig rundt på alle fire - rejse sig op- kaste sutten på gulvet (dejli lyd i baby alarm), hvor vi med et stille men bestemt siger nej, læg dig ned og lægger ham ned og putter ham igen og ud af værelset.
    Det har kørt lige siden han var bette og har til dd ikke haft problemer.. Jo han har da haft de oblatoriske skrigeture (dengang han ikke ville have sut) hvor han skreg hver gang han skulle sove til middag og om aftenen. Op kom han ikke, så måtte han jo ligge der lidt... For ellers ville han jo få den der at hvis bare jeg skriger, så kommer mor.

• Nanna H
    Nanna H Tilmeldt:
    okt 2008

#7   16. aug 2009 kan heller ikke helt forstå hvad der sker, for min kæreste plejer også godt at kunne putte ham, men så var der en periode på ca 14 dage hvor jeg har puttet ham hver aften. Og siden da når min kæreste har prøvet har han bare skregen skregen, han får ikke engang en lille chance. Men der er self. ikke andet for end at blive ved med at prøve, men det ku jo være der var nogen der kendte tricktet =) Han får aftensmad, blir badet, blir nusset om ved pudslebordet, vi går ind i soveværelset hvor han får en flakse og et par sange, så får han sutten og puttekluden og så i seng. Som regel blir han lige nusset lidt på kinden og holdt lidt i hånden og der plejer han også at putte sig. Det kan os være det bare er en fase, ved det ikke. men blir i hvert fald ved at prøve, ellers er det jo kun m ig der dur...

Kommentér på:
natputning

Annonce