{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
727 visninger | Oprettet:

M L
M L
Tilmeldt:
21. mar 2008
Følger: 1 Emner: 13 Svar: 183

Tips til udlands tur i bil?? {{forumTopicSubject}}

Hej smiley

Jeg vil høre om der nogen der har lidt erfaring om dette emne som jeg kan gøre gavn af.

Vi skal køre i bil til sydspanien i bil med vores dreng på snart otte måneder. Vi kører i midten af september så har tid endnu til lidt forberedelse.

Køre turen tager sammenlagt omkring 24 timer, så vi vil gerne gøre det så behageligt for ham som muligt.

Vi tager autostol med så han kan sidde op når han er vågen, men også lift med liftnet med så han kan ligge ned når han skal sove, og også ligge lidt og lege ind i mellem. Vi holder selvfølgelig pauser, men vil helst køre om netten hvor han sover, og så holde nogle pauser af en times tids varighed i løbet af dagen så han kan komme ud og kravle og strække sig.

Har i derudover lidt fif til turen, evt nogen med erfaring?

Ps. Inden nogen fortæller om at babyer ikke må sidde for meget i autostolen, så er jeg klar over det, og har snakket med en fys der har givet grønt lys for turen da det kun er et enkeltstående tilfælde og derfor ikke gør skade smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tips til udlands tur i bil??
  • #1   28. aug 2009
    Hvordan kan din snart 8 mdr gamle baby, stadig ligge i en lift ? '

    Mille bliver snart 1 år, og jeg ville stadig ikke tage hende med på sådan en lang tur ;s


  • #2   28. aug 2009 Anna - ville du ikke?! hvis bare man husker at holde diverse pauser, så ser jeg intet galt i det... Jeg ku godt finde på at tage afsted med Noah på sådan en tur.. han ville elske det...

    At han stadigvæk kan ligge i en lift er jeg nu også noget imponeret over, men okay, Noah kunne knap nok ligge der i 3 mdr....

    Det lyder som om i tager jeres forbehold for den lille fyr....


  • #3   28. aug 2009 anna, du besvare jo ikke hendes spørgsmål, så du burde nok lade vær og svare på det.
    jeg har desværre ingen ideer, men det lyder som om at der blir taget godt hensyn til ham


  • #4   28. aug 2009 Vi var i Nice i oktober 2007 med vores drenge på dengang 2 år og 5 år og det gik super. Vi kørte fra vores hjem fredag kl 11.00 og var i Nice lørdag kl 8. Vi holdte nogle pauser undervejs og ellers havde jeg legetøj, bøger og noget spiseligt med.Jeg sad på bagsædet med vores mindste dreng og vores ældste sad foran, da han let bliver køresyg. De klarede det super:), men de elsker også at køre i bil.
    Men desværre går der nok nogle år før vi tager på sådan en tur igen, da vores datter på 1 ½ år ikke er glad for at køre bil smiley
    Tag jer god tid og nyd ferien.


  • #5   28. aug 2009 vi var i holland i sidste uge med Noah... han bliver 9 mdr her den 2 sep...
    vi gjorde det at vi holde pauser ca ved 2 -3 time, men om natten sov Noah det meste af tiden... når vi så holdte pauser, kom han ud og strække sine ben og han leget...

    vi havde taget en kasse med legetøj med til ham som han kunne lege med i bilen... nu ved jeg godt at vi ikke kørte så langt som i skal... men vores tur tog omkring 10-11 timer...

    og husk at tage noget drikkelse med, som han kan få i bilen...



  • #6   28. aug 2009 Var var osse i Sverige i Juli der var Oliver 8 mdr og det gik PERFEKT!! .. Han sov om natten da vi kørte, og så holdt vi pauser, og han faldt jo nærmest bare i søvn hver gang vi kørte igen..
    Tror ikk I kan gøre så meget andet end hvad I gør med jeres lillemand!!

    Anna : Hvorfor ville du ikke det?!! ..


  • M L
    M L Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 1 Emner: 13 Svar: 183
    #7   28. aug 2009 Ja, det med liften er kun noget vi tænkte ville være smart til natte soveriet, nu jeg tænker over det kan han jo nok ikke være i den. Den har været pakket væk i mange måneder, og ja, han kan nok ikke være der smiley
    Men det går nok alligevel.

    Er godt at høre i andre har haft succes med at have baby med på en lang tur smiley

    Det lyder til der ikke er aå meget andet at gøre end at have godt med forsyninger af mad, drikke og legetøj og holde pauser til at strække ud i smiley


  • #8   28. aug 2009 M L: Hvad er dig og din kæreste til? Badeferie, går i meget eller hvordan? Kan i godt lide natur?

  • #9   28. aug 2009 ML : Den autostol er det ikk sådan en man kan vippe, så de både kan sidde op, men også ligge ned. Sådan en havde vi til Oliver nemlig..

  • M L
    M L Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 1 Emner: 13 Svar: 183
    #10   28. aug 2009 TinaW - Vi skal nok ud og gå en del, så klapvognen er på huskelisten. Det er mere selve køreturen ned til destinationen jeg er lidt bekymret for smiley

    Trine og Oliver - Jo, man kan vippe den så han ligger ned, jeg synes bare det stadig er en lidt stiv stilling at sidde i så mange timer, men som fysioterapeuten siger gør det ikke noget når det kun er ud og hjem han skal sidde så længe i stolen smiley


  • #11   28. aug 2009 Man må da ikke bruge lift og lift net mere?! Det har vores JM sagt

  • #12   28. aug 2009 Man må godt bruge lift og liftnet, men de fraråder det bare fordi den ikke er så sikker som en autostol. Man kan også få stive lifte til de kan ligge i, men kun som små desværre:( hvis man skal køre langt synes jeg det er fin ide med lift, så man kan skifte lidt..

  • #13   28. aug 2009 M L ... Ja det har du ret i.. Men den vi havde til Oliver da vi kørte til Sverige var en min far havde lejet der hvor vi lejede bussen, og den var rigtig godt polsret, så den var rigtig blød, og han sagde slet ikk noget til det..
    - Men personligt ville jeg ikk bruge lift pga den video der osse har været slået op herinde hvor de crash tester, hvor man ser hvordan den der dukke der ligger i liften ryger op i toppen af liften og knækker nakken.
    Så ville jeg måske bare holde det længere pause i stedet for..


  • M L
    M L Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 1 Emner: 13 Svar: 183
    #14   28. aug 2009 Trine og Oliver - Han kan heller ikke være i liften kan jeg se nu. Vi må bare ligge stolen lidt ned når han skal sove i lang tid smiley

    Pernille - Tak for linket, men han vejer lidt over 10 kilo allerede så han er for stor til stolen. Det er ellers smart smiley


Kommentér på:
Tips til udlands tur i bil??

Annonce