Tips til udlands tur i bil?? {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg vil høre om der nogen der har lidt erfaring om dette emne som jeg kan gøre gavn af.
Vi skal køre i bil til sydspanien i bil med vores dreng på snart otte måneder. Vi kører i midten af september så har tid endnu til lidt forberedelse.
Køre turen tager sammenlagt omkring 24 timer, så vi vil gerne gøre det så behageligt for ham som muligt.
Vi tager autostol med så han kan sidde op når han er vågen, men også lift med liftnet med så han kan ligge ned når han skal sove, og også ligge lidt og lege ind i mellem. Vi holder selvfølgelig pauser, men vil helst køre om netten hvor han sover, og så holde nogle pauser af en times tids varighed i løbet af dagen så han kan komme ud og kravle og strække sig.
Har i derudover lidt fif til turen, evt nogen med erfaring?
Ps. Inden nogen fortæller om at babyer ikke må sidde for meget i autostolen, så er jeg klar over det, og har snakket med en fys der har givet grønt lys for turen da det kun er et enkeltstående tilfælde og derfor ikke gør skade
jun 2008
Følger: 65 Følgere: 64 Babyer: 1 Emner: 206 Svar: 3.445
Hvordan kan din snart 8 mdr gamle baby, stadig ligge i en lift ? '
Mille bliver snart 1 år, og jeg ville stadig ikke tage hende med på sådan en lang tur ;s
mar 2008
Følger: 81 Følgere: 80 Emner: 247 Svar: 8.537
At han stadigvæk kan ligge i en lift er jeg nu også noget imponeret over, men okay, Noah kunne knap nok ligge der i 3 mdr....
Det lyder som om i tager jeres forbehold for den lille fyr....
aug 2008
Følger: 15 Følgere: 11 Babyer: 1 Emner: 97 Svar: 564
jeg har desværre ingen ideer, men det lyder som om at der blir taget godt hensyn til ham
feb 2009
Følger: 10 Følgere: 9 Svar: 54
Men desværre går der nok nogle år før vi tager på sådan en tur igen, da vores datter på 1 ½ år ikke er glad for at køre bil
Tag jer god tid og nyd ferien.
mar 2008
Følger: 28 Følgere: 29 Babyer: 2 Emner: 218 Svar: 858
vi gjorde det at vi holde pauser ca ved 2 -3 time, men om natten sov Noah det meste af tiden... når vi så holdte pauser, kom han ud og strække sine ben og han leget...
vi havde taget en kasse med legetøj med til ham som han kunne lege med i bilen... nu ved jeg godt at vi ikke kørte så langt som i skal... men vores tur tog omkring 10-11 timer...
og husk at tage noget drikkelse med, som han kan få i bilen...
jun 2008
Følger: 47 Følgere: 47 Emner: 476 Svar: 3.476
Tror ikk I kan gøre så meget andet end hvad I gør med jeres lillemand!!
Anna : Hvorfor ville du ikke det?!! ..
mar 2008
Følger: 1 Emner: 13 Svar: 183
Men det går nok alligevel.
Er godt at høre i andre har haft succes med at have baby med på en lang tur
Det lyder til der ikke er aå meget andet at gøre end at have godt med forsyninger af mad, drikke og legetøj og holde pauser til at strække ud i
okt 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Babyer: 1 Emner: 41 Svar: 151
jun 2008
mar 2008
Trine og Oliver - Jo, man kan vippe den så han ligger ned, jeg synes bare det stadig er en lidt stiv stilling at sidde i så mange timer, men som fysioterapeuten siger gør det ikke noget når det kun er ud og hjem han skal sidde så længe i stolen
jul 2009
Følger: 21 Følgere: 20 Babyer: 1 Emner: 172 Svar: 591
maj 2009
Følger: 33 Følgere: 31 Babyer: 1 Emner: 39 Svar: 651
jun 2008
- Men personligt ville jeg ikk bruge lift pga den video der osse har været slået op herinde hvor de crash tester, hvor man ser hvordan den der dukke der ligger i liften ryger op i toppen af liften og knækker nakken.
Så ville jeg måske bare holde det længere pause i stedet for..
mar 2008
Pernille - Tak for linket, men han vejer lidt over 10 kilo allerede så han er for stor til stolen. Det er ellers smart
Tips til udlands tur i bil??