{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.774 visninger | Oprettet:

Mia F
Mia F
Følger: 8 Følgere: 7 Emner: 80 Svar: 2.416

Hjælp, min datter(ca.1 mdr) skriger. {{forumTopicSubject}}

Jeg aner snart ikke hvad jeg skal stille op.

Min dattr på lidt over 1 mdr er simpelthen så ked af det hele tiden. Det eneste tidspunkt hun vil sove på er når hun ligger på ens bryst kasse.

Hun får blå allomin, og kamille the i mellem måltiderne hvis hun er helt ulykkelig.

Hun sover stortset ikk om dagen, da hun er umulig at få til at falde til ro. Og det der virker, virker meget kort tid af gangen.

Ved virkelig ikke hvad jeg skal stille op mere, sys det er lige meget hvad jeg prøver og gør så virker det ikke.

Har forresten prøvet at give hende grøm allomin, men brydes mig ikke om konsistensen af det. Hun får lactulose 2 gange om dagen, og hun kommer af med afføring hver dag, gerne et par gange om dagen.

Håber nogle har nogle råd eller nogle som har været igennem noget af det samme, som måske kan hjælpe os en lille smule.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp, min datter(ca.1 mdr) skriger.
  • #2   12. sep 2009 Marijana - Har faktisk også overvejet det, skal man have en henvendelse fra lægen eller skal man bare kontakte kiropraktoren selv?

• #3   12. sep 2009 eg vil ikke tage til en kiopraktor nej nej... MEn en zoneteaput(staves) De kan lige så stille nusse og trykke på nogle specielle punkter og det er så fantastisk og DET VIRKER BARE...

Du skal ikke have ne henvisning eller noget du ringer bare og bestiller en tid..

• #4   12. sep 2009 Annette - Har du erfaring med at en zoneterapeut virker til spædbørn?

• #5   12. sep 2009 Neelas mor - Hmm det har min sundhedsplejerske ikke nævnt noget om, hun sagde at det var helt ufarligt og jeg bare kunne skrue op og ned for milimeterne.

• #6   12. sep 2009 kunne hun have kolik?

• #7   12. sep 2009 Ja jeg tog altså til kiropraktor da min søn skreg og skreg da han var et par uger gammel.
    Han havde en stiv hvirvel mellem skulderbladene, kir. var meget sød og nænsom, det er altså ikke sådan at de nødvendigvis hiver og flår i barnet!!
    Det hjalp allerede efter 1. gang her, og vi var nok afsted 3 gange. Så skreg han ikke mere.
    Man ringer bare til en kir. og spørger om de har speciale i kolik børn. Ikke nødv. med lægehenvisning.
    Så jeg ville tage til kir. hvis det var mig.
    Gik også til zoneterapeut senere pga han havde så meget luft i maven at han sov uroligt hele natten. Hun var sød og nænsom og det hjalp også.
    Men jeg vil nu påstå at hun ikke kunne sætte hans hvirvel på plads i ryggen ved at trykke ham under fødderne...

• #9   12. sep 2009 min datter var også sån kan kun anbefale zoneterapi min datter havde kolik til hun var 4 mdr .. og har den dag idag stadig maveprobelmer hun er 8½ måned .. og ved fra rigtig mange at zoneterapi hjælper på både kolik og gråd og andet så syns helt sikkert du skal prøve det og du skal ikke bruge lægen bare ring til en selv smiley

• #10   12. sep 2009 Jeg har også en veninde hvis 1 mdr gamle dreng også har kolik . Hun har gået til kranio sakral terapi og det har også hjulpet meget.
    Så det er vel bare at gøre som man selv synes om, noget virker på nogen og ikke på andre.
    Bare husk at kolik ikke er en sygdom men et symptom på at noget generer baby. Det kan være maven, ryggen, nakken og alt muligt. Kolik er ikke nødvendigvis mavegener men bare en betegnelse. Det er ikke altid man finder årsagen til kolikken men det holder jo typisk omkring de 12 uger.
    Men for at man kan betegne det som kolik skal baby skrige min. 3 timer om dagen, min 3 gange i ugen i min. 3 uger ( er det ikke sådan man siger, kan sgu ikke lige huske tallene :))

• #11   12. sep 2009 Hej..
    vores dreng har også været meget urolig og ikk ville sove og hvis han endelig faldt i søvn var det meget kort tid.. men vi fandt ud af at han ikk fik mad nok.. så vi er begyndte at gi ham erstatning ved siden af når jeg har ammet og det har hjulpet nu er han glad og tilfreds og græder kun når han er sulten..ved ikk om det kan ha noget med sult at gøre....

• #14   12. sep 2009 Tusind takk for alle jeres råd. Er virkelig glad for at vi ikke er de eneste der har/er i denne situation, og er endnu mere glad for at der faktisk er noget der hjælper.

Hvis nogle af jer gider bruge tid på at fortælle mig hvad kiropraktoren gør, ville jeg blive rigtig glad.

• #15   12. sep 2009 har du overvejet om det måske er allominen hun ikk kan tåle?

min datter startede osse på allomin og det viste sig at hun fik hård mave af det og græd hele tiden...

da vi skiftede til nan, holdte hun op med og græde hele tiden og fik normal afføring

• #16   12. sep 2009 Lige et par ting fra mig. Jeg arbejder i hjemmeplejen som hjælper.

Dette er om lactulose.

Dosering (taget fra denne side http://www.apoteket.dk/Laegemidler/Medicinhaandbogen/MedicineHandbookItemPage.aspx?Id=3771 )

Dosering
    Findes som oral opløsning.
    Forstoppelse:
    Børn 1-13 år. 1-3 teskefulde (5-15 ml) i døgnet. Børn 5-12 måneder. 1 teskefuld 2 gange i døgnet. Børn under 5 måneder. 3-6 ml givet ved hjælp af sprøjte.
    Efter at virkning er opnået, nedsættes dosis til det halve.

Mulige bivirkninger

Meget
    almindelige
    (over 10%)
    Mavesmerter, oppustethed, luft fra tarmen.
    Almindelige
    (1-10%)
    Kvalme, opkastning, diarré.

Min sundhedsplejerske og jeg snakkede også om MME da det kom omkring 4 månedersalderen og hun fortalte, at hun altid startede med at anbefale NAN, da hun oftest havde oplevet, at det var mindst hårdt ved maven. Hun havde tit oplevet, at allomin gav hård mave. Måske det kunne være en idé at skifte til NAN i stedet, hvis din lille pus har problemer med maven?

• #17   12. sep 2009 Nathalies momse >> Okay, så det oplevede du også smiley

• #19   12. sep 2009 Natalie's mor - Nææ havde jeg ikke rigtigt, eller jo havde godt skænket det en tanke, men troede ikke det rigtigt var en mulighed.

• #20   12. sep 2009 JemKem - Hmm måske jeg skal prøve at skifte til NAN i stedet for. Hvilken en af dem er så den almindelige NAN? Har ikke rigtigt kigget på dem, har bare set de har stået sammen med alluminen.

Marijana - Okay, så det er lidt det samme som det de gør ved voksne kan jeg forstå.

• #22   12. sep 2009 lyder lidt til kolik. det ahvde min datter i 3 mdr og startet da hun var 14 dage gammel, jeg prøvet zoneterpi men synes desværre ikk det hjalp.. men synes du skulle prøve det..

• #23   12. sep 2009 Der findes Nan1, Nan2 og Nan3. Det er alt efter hvor gammelt barnet er. Nan1 er for nyfødte og til 4 måneder. Derefter går man evt. over til Nan2. Min SP sagde dog, at når barnet var over 4 måneder måtte det stadig gerne fortsætte på Nan1. Det sker der intet ved.

• #24   12. sep 2009 JemKem - Okay, så det er ikke lige som ved allomin. Takker for hjælpen, vil prøve at købe det næste gang. Nu er det ikke tykt og underligt ligesom grøn allomin, vel?

mor til Maya - Hmm, har selv tænkt på om hun kan have kolik, men så vidt jeg har forstået så er kolik børn helt utrøstelige i bestemte tider af døgnet. Og min datter har ingen bestemte tidspunkter af døgnet hun skriger på, der er ingen rytme i det.

• #25   12. sep 2009 Mia >> Nej jeg synes bestemt ikke det er tykt og slet ikke underligt *GG*

og mht. om det er kolik, så har jeg lige præcis forstået det sådan, at der ingen rytme er i gråden mht. tidspunkter og sådan... Har dog aldrig selv haft en med kolik (7-9-13) men det er hvad jeg har forstået.

• #26   12. sep 2009 Jeg har også haft Simone til kiropraktor og efter kun 2 behandlinger fik vi vores dejlige pige igen!
    Jeg har været afsted 3 gange og skal afsted på mandag igen for at tjekke op på om alle spændingerne er væk.
    Det kan godt være lidt skræmmende og hun har da også grædt rigtig meget under behandlingerne, men jeg sagde bare til mig selv "enten skal hun græde rigtig meget i de 10 minutter det tager eller også skal hun græde hver aften". Ja, valgte altså det første smiley

• #27   12. sep 2009 JemKem - Super, så tør jeg godt prøve det. ;o)

Hehe nåå ja så må en af os have misforstået noget, eller også er der bare forskellige forklaringer på hvad kolik egentlig er og hvordan man stiller "diagnosen".

Glæder sig over at være mor - Okay, må lige snakke med min kiropraktor nu når jeg skal bestille tid til mig selv, måske jeg er heldig at nogle af damerne der er der kan behandle spædbørn.

• #28   12. sep 2009 Mia F.. Har du prøvet at lave lidt sukker vand, som du så kan give hende et par ml af, når hun er helt oppe og køre? Sander tager også nogle skrige ture og når jeg har prøvet alt hvad der kunne hjælpe, er der kun sukkervandet tilbage og det hjælper gerne..

Sander er jo også fra August.. ;o) Jeg ammer, men nogle gange er han bare så sulten, selvom han har tømt begge babser, så bliver vi nødt til at give ham 30-50 ml NAN1...

Håber du finder en løsning..-ved hvor hårdt det kan være..

• #29   12. sep 2009 Flopstar - Ja det er prøvet, og det virker ikk på lille pigen. ;o) Alt det som burde virke, virker bare slet ikke her, det er bare rigtig frustrerende.

• #30   12. sep 2009 Mette - Hvaqd koster sådan en tur, sådan ca.? Det er jo værd at prøve, er villig til at prøve alt tænkeligt, for det tager så hårdt på os begge at hun er så ulykkelig.

• #31   12. sep 2009 jeg ville også anbefale kiropraktor, det hjalp på vores.. men det er jo svært at sige noget om, hvad der er årsagen.. jeg havde vores knægt med til ham, jeg selv går ved. Han havde også erfaring med spædbørn. Han undersøgte ham, og det var tydeligt at se, at der var noget galt ved hans nakke. Fire behandlinger og vi fik et helt andet barn:-)'
    Jeg ville prøve det, hvis det ikk hjalp, eller kiropraktoren sagde, der ikk var noget, han ku gøre, så ville jeg prøve zoneterapi, hvis det ikk hjalp, ville jeg opsøge andre alternative behandlere.. for skrigeri er jo ikk til at holde ud, hverken for barn eller forældre..
    Sundhedsplejersken kan måske også være behjælpelig med gode råd.. nogle små børn skriger jo alene pga aøvnunderskud fx..

• #32   12. sep 2009 Jeg har fået anbefalet at prøve healing, af en healer som jeg selv går til, og er ikke i tvivl om, at hvis mit kommende barn havde kolik, så ville jeg prøve hos ham først.

• #33   12. sep 2009 har haft en skrigeunge i 6 mdr som skreg uafbrudt, jah bare spørg Annette smiley det var kolik og som lægen sagde var der ikke andet at gøre end at hænge i for det ville gå i sig selv før eller siden og han lovede bedring INDEN han blev 1 år.....ja mig i rø..n så opsøgte en zoneterapeut og det virkede da slet ikke første behandling han fik sagde hun nu skal du forvente han sover godt de næste 3 timer nåede ikke engang udenfor døren før han skreg igen smiley

Han fik 5 behandlinger så stoppede vi UDEN virkning....

• #34   12. sep 2009 Rikke - Puha det har da været en hård tid at komme igennem, håber virkelig ikke det skal vare så længe og slet ikke være så slemt.

• #35   12. sep 2009 Til jer som har haft børn der har skreget/grædt meget, har i også oplevet at jeres barn har lydt meget hæs? For min datter lyder virkelig hæs og sådan har det været hele dagen, det er dog først kommet i dag.

• #36   12. sep 2009 min børn har grædt ,meget og til sidst var de helt hæse.
    det er ikke normalt at man skal give lcatolose til børn. jeg ville få en tid hos kiropraktor, zoneterapeut og hos lægen for mistanke om mælke intollerans. det er ikke alle børn der kan tåle det almindelige mælkeerstatning. det kunne mine børn ikke tåle og de var hor kiropraktor som var meget tiltrængt og til sidst var de hos zoneterapeut og nu har jeg nogle super glade drenge der aldrig er kede af det.

• #37   12. sep 2009 katja - Hmm det forstår jeg virkelig ikke du siger, min sundhedsplejeske sagde at det var helt normalt at give.

Jeg skal til lægen med hende alligevel på onsdag, så der vil jeg da lige snakke med hende om det. Har også tænkt at prøve en kiropraktor til hende, i håb om at det kan hjælpe hende.

• #38   12. sep 2009 det er det altså bestemt ikke, de skulle helst selv kunne komme af med det og hvis de ikke kan det uden hjælp er der noget galt.
    så jeg ville få undersøgt alle ting og du skal holde hårdt på at det godt kan være mælke intollerans, for ellers hopper de bare let og ellegant over. det havde nær kostet min søn, til sidst spise han kun lige for at holde sig i live, og til sidst kunne vi slet ikke komme i kontakt med ham så syg var han.

• #39   12. sep 2009 Hold da op, det er da ret vildt at det kan komme så langt ud. Altså min datter spiser glædeligt sin mad, hun virker slet ikke syg på nogen måde. Men vil da snakke med lægen om det, for jeg vil ikke have en datter der er så ked af det hele tiden. Det kan umuligt være godt for hende, og slet ikke for os.

• #40   12. sep 2009 nej det er med at få undersøgt det hele. så følg du dit hjerte og dit sind, det er kun dig der ved hva der er bedst for din datter. men jeg ville starte med en kiropraktor, de har hjulpet mine børn så meget.
    og ja det er vildt at læge, viborg sygehus og sundhedsplejesken lader det komme så vidt.

• #41   12. sep 2009 Kunne det vare ondt i orene ?

• #42   13. sep 2009 katja - Ja de skal ikke spidse mig af med nogle gæt, så må de undersøge det nærmere. Men måske en kiropraktor egentlig ville være en stor hjælp, for hun har ligget med numsen nedaf, og hendes hoved har ligget presset meget op imod mine ribben, det kunne man se da hun kom ud. Så måske hendes skuldre også har været trykket lidt.

Isabellas mor - Hmm det kan jeg da ikke som sådan udelukke, men det kan lægen vel undersøge?

• #43   13. sep 2009 Louise - Det har jeg ikke hørt noget om, men vil da lige prøve at læse lidt om det der 5 ugers spring, for hun er faktisk lige omkring de 5 uger nu.

• #44   13. sep 2009 Hmm det beskriver jo egentlig meget godt det vi er igennem, hun er utrolig søgende efter mad og hun har meget brug for at der er nogle hos hende hele tiden og at hun kan mærke at man rør hende.

Det stopper desværre ikke hende gråd, men måske vi kan håbe på at det er det hun er igennem, så det snart går over. Krydser fingre.

• #45   13. sep 2009 Men det forklarer jo stadig ikke, at hun har problemer med afføringen. Det burde altså ikke være nødvendigt at give lactolose vedvarende som du Mia beskriver det. Men jeg ville snakke med lægen om det nu når du alligevel skal af sted som du skriver.

• #46   13. sep 2009 JemKEm - Det gør jeg også, men ved faktisk ikke om det er nødvendigt med det lactulose, for har jo ikke prøvet at lade være med at give det. Begyndte egentlig bare at give hende det, for en sikkerhedsskyld.
    Men snakker også med lægen om det her på onsdag.

• #47   13. sep 2009 Mia >> Det er bestemt ikke noget man "bare" skal give. Du skal først give det, hvis der er behov for det! Det er jo ligesom medicin og det skal man jo også helst minimere. Hvor længe har du givet det?

• #48   13. sep 2009 JemKem - Hmm har snart givet det i et godt stykke tid, kan ikke præcis huske hvornår jeg startede. Men det kan jeg da egentlig tjekke i den der barnets bog, sådan ca. hvornår jeg startede det.

• #49   13. sep 2009 Mia >> Personligt synes jeg måske bare det lyder vildt, når hun kun er små 5 uger og det har været givet så længe. Forstår ikke, at din SP har sagt du "bare" skal give det, hvis der intet problem med afføringen er...

• #50   13. sep 2009 JemKem - Nææ jeg forstår det da heller ikke lige, hun sagde at jeg bare kunne give hende det hvis jeg følte at hendes afføring ændrede sig. Og jeg syntes den var blevet lidt fastere end den var før, så jeg tænkte at jeg ville prøve at give hende det.

For sp sagde jo at det var uskadeligt, og at jeg bare kunne give hende det som en form for sikkerhed.

• #51   13. sep 2009 sp burde vide bedre, det er ikke noget man give hvis aff ændre sig lidt. man giver det kun hvis hun er meget hård i maven og ikke er kommet af med aff et par dage og det er kun noget man giver som sidste ud vej, hvis der ikke er nogen anden forklaring på det.

• #52   13. sep 2009 katja - Det sys jeg faktisk er meget skuffende, føler mig lidt som en skod mor, at jeg ikke selv undersøgte det nærmere. Men stolede jo bare på hvad hun sagde, nåå må se hvad lægen siger, og så må jeg se at få vænnet hende fra at få lactulose.

• #53   13. sep 2009 Mia >> Jeg ville hvis det var mig helt klart nævne overfor din læge, at det var din SP der havde sagt det til dig. Det bør hun altså ikke! Man skulle jo gerne kunne stole på hvad ens SP siger, især om sådan noget der som har med medicin at gøre...!!

• #54   13. sep 2009 JemKem - Har jeg også tænkt mig, for som du siger. Så burde man jo kunne stole på ens SP, præcis som jeg også gjorde. Men nu ved jeg da, at ligemeget hvad så får min datter ikke noget som helst uden jeg har snakket med lægen først.

• #55   13. sep 2009 Mia >> Selv da Helene omkring et år havde meget ondt i maven pga. "begyndende" forstoppelse og vi var ved vagtlæge med hende fik vi at vide at vi kun skulle give det når det var tæt på forstoppelse, hvilket så var der vi var situationsmæssigt, men vi fik at vide vi ikke måtte bruge det andet end til hende afføring var normal igen og max et par dage mere for at sikre at maven var i gang. Og da vi købte det på apoteket fik vi at vide, at vi KUN måtte bruge det til hende hvis vi havde fået lov af lægen, så det er ikke noget man bare gør... Mærkelig SP. Altså jeg ville så også gøre det hvis vores SP rådede os til det, men det er igen fordi jeg ved at hun ikke bare siger vi skal give det, men at når det er hun råder os til det, så er der en grund til det.

• #56   13. sep 2009 JemKem - Ja forstår nu bedre, hvorfor hende på apoteket spurgte om jeg havde fået vejledning omkring det af lægen. Sagde jo bare ja, for troede jo på at det vr helt harmløst. Men måske det er det der er skyld i at hun har så meget luft i maven hele tiden, for hun prutter rigtig meget uden der kommer noget med.

Men ved du om det skader hvis jeg stopper med at brug det, uden nedtrapning?

• #57   14. sep 2009 * JemKem - 24 år og mor til Helene * : ja det gjorde jeg og jeg har aldrig haft et gladere barn end da jeg skriftede...

Mia F : i stedet for at bruge en forume på alle mulige behandlinger og lactulose, så kunne det være at du skulle prøve og skrifte:) det kan jo være at det hjælper.... det er alt andet lige bedre end at dit barn bliver afhændig af lactulose og ikk kan komme på "torilet" udden at have fået lactulose.....

men igen det er bare min mening......

• #58   14. sep 2009 Mia F. du er da ikke nogen skod mor, man skulle jo kunne stole på sin sp. du er der ikke den eneste der har haft sådan en. og det er ikke sp´en der kan være så hovedeløs omkring lactolose det er viborg også. vi fik det bare stukket i hånden og sendt hjem af viborg sygehus uden de gad at undersøge nærmere hvorfor han havde været forstoppet i 3 måneder.
    men jeg synes måske at du skulle prøve at få hende tjekket af en kiropraktor, det kan være der ikke er noget, men så er du helt sikker på at der ikke er noget i hendes led der gør ondt.

• #59   14. sep 2009 Natalie's momse - Ja men hvis jeg kan skade hende ved at stoppe helt med lactulosen, så vil jeg da helst gerne undgå det. Vil også prøve at skifte til NAN for at se om det er bedre for hende.

Jeg er bare bange for at hun allerede er "afhængig" af lactulosen, hun har jo trods alt fået det i et godt stykke tid.

• #60   14. sep 2009 katja - Jep vil jeg også prøve, skal selv have en tid hos min kiropraktor, så håber lidt at en af damerne har forstand på spædbørn og kan tage hende når jeg alligevel skal der ned.

For tror måske godt hendes nakke kan have brug for at blive ordnet, hun har trods alt ligget meget klemt/presset inde i maven, og har haft mange problemer med ynglings sider.

• #61   14. sep 2009 Mia >> Ved ikke mht. nedtrapning. Hvad med at ringe til din læge og spørge? Det kan du jo sagtens gøre.

• #62   14. sep 2009 JemKem - Ja kunne jeg selvfølgelig, havde jeg ikke lige tænkt på.

• #63   14. sep 2009 Mia >> smiley Hvis jeg var i tvivl om sådan noget ville jeg i hvert fald ringe smiley

• #64   14. sep 2009 JemKem - Ja det er da også hende der kan give den bedste vejledning omkring det, skulle man da mene.. ;o)

• #65   14. sep 2009 mia..... jeg ved ikk noget som helst om lactulose, da min datter aldrig har fået det... men prøv og snak med din læge eller sp omkring det

• #66   14. sep 2009 Nok ikke lige med SP det er trods alt hende der har rådet mig til bare at give det.

• #67   14. sep 2009 Hehe enig Mia smiley

• #68   16. sep 2009 Mia . Min datter faar ogsa lactulose engang imellem . Er da helt rystet over at din sp ikke har vejledt dig korrekt. Jeg fik at vide at lagen at det kun maatte bruges ved haard mave , og ikke som en forbyggelse af det. Fik du egentligt ringet til lagen ?

• #69   16. sep 2009 Isabellas mor - Ja jeg har snakket med lægen, og er kommet helt af med at hun får lactulose, jeg skar halvdelen væk første dag, og så kunne jeg stoppe hvis hun stadig kom af med afføringen og alt virker normalt.

En opdatering til jer der har hjulpet mig, så har vi skiftet over til NAN1 og hun er steget i mad. Det har ændret hende rigtig meget, hun er begyndt at sove om dagen også + hun er stoppet med at have sine meget lange utrøstelige græde ture. Hun græder dog stadig til tider, men kan mærke på hende at hun er meget mere tilfreds nu.

Kan også fortælle at hun ikke har så meget luft i maven mere, hun prutter slet ikke så meget mere, og hendes mave er holdt op med at sige mærkelige lydt.

• #70   16. sep 2009 Neelas moar - det har hjulpet rigtig meget, nu overvejer vi bare stadig om vi skal prøve en kiropraktor, for hun har en ynglingsside, så måske det kunne afhjælpe det lidt.

Er virkelig glad for at i har været så hjælpsomme alle sammen, og at jeg ikke er den eneste der har stået i denne situation.

• #71   16. sep 2009 Hvor er det dejligt at høre, at det er blevet så meget bedre smiley Hvad sagde din læge til det med sundhedsplejersken?

Utroligt (og dejligt) at så få råd kan gøre sådan en god forskel på en lille og hele omverdenen smiley Dejligt at det går bedre.

Er spændt på at høre, hvordan det går med lactulose om hun kan komme helt af med det uden problemer smiley

• #73   16. sep 2009 JemKem - Hun sagde ikke så meget, hun snakkede bare hurtigt videre, hvis du forstår hvad jeg mener.

Jeg det er helt fantastisk, jeg er lykkelig over at det har ændret sig så meget.

Indtil videre kommer hun fint af med sin afføring, og hun har ikke fået lactulose i dag.

Marijana - Ja men det sjove er at i starten ville hun kun ligge med hovedet til venstre. Og så begyndte jeg at vænne hende til at ligge med hovedet mod højre, og nu vil hun kun ligge den vej med hovedet.

• #74   16. sep 2009 det var godt at hun har fået det bedre smiley

• #76   16. sep 2009 Marijana - Hold da op, så slemt er det slet ikke her. Hun virker slet ikke som om hun har ondt, hun drejer bare altid hovedet den mod højre.

• #78   16. sep 2009 Mia >> Hvor er det bare skønt at høre! Jeg vil i hvert fald få fat i noget hjælp til det med at din lille skat kun vil kigge til den ene side, for hun kan få skævt hoved af det, og det er svært at komme af med igen - nogle kan ikke få det væk igen... Du kan få en børne fysioterapeut ud. Det fik min veninde. Det er et tilbud lige som at få en SP ud.

• #79   17. sep 2009 JemKem - Hvordan får man fat i sådan en?

Ja ved godt at det er vigtigt at de ikke får skævt kranie, ville bare prøve at vænne hende fra siden, ligesom da hun kun ville kigge til venstre.

• #80   17. sep 2009 Mia >> Min veninde fik en snak om det med hendes SP og så sørgede SPen for at der skulle komme en børnefysioterapeut ud til min veninde. Det var gennem kommunen så det var gratis.

• #81   17. sep 2009 JemKem - Det vil jeg da prøve at undersøge.

• #82   17. sep 2009 Mia >> Ja det er med at udnytte de tilbud man kan få smiley

Kommentér på:
Hjælp, min datter(ca.1 mdr) skriger.

Annonce