1.946 visninger
|
Oprettet:
amning nyfødt {{forumTopicSubject}}
Er lige kommet hjem fra hospitalet med vores lille pige.. Amningen går godt men mælken er jo ikke løbet til endnu (fødte igår morges kl 07)
Hvor ofte ammede i det første stykke tid? jeg syntes jeg ammer hele tiden, syntes hun virker så sulten... Som de sagde på patienthotellet, er hun jo født sent så hendes madpakke er muligvis ikke så stor. Derfor var der en sygeplejerske der sagde, at jeg gerne måtte give lidt mme ved siden af hvis hun blev meget urolig. Er bare så bange for det kan ødelægge amningen, så vil helst ikke.
jan 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Babyer: 1 Emner: 17 Svar: 436
Er det dit første barn?
mar 2008
Følger: 62 Følgere: 63 Emner: 358 Svar: 3.901
maj 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 24 Svar: 841
mar 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 313 Svar: 2.817
jeg ammede bare så tit han ville de første dage indtil tirsdag hvor mælken faldt til og han blev mæt, så havde jeg til gengæld også mælk nok til 3 babyer tror jeg he he..
det skal nok komme jeg ville hvertfald ikke begynde at give mme endnu, medmindre den bare bliver helt gal..
mar 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Babyer: 1 Emner: 147 Svar: 4.699
jan 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Babyer: 1 Emner: 17 Svar: 436
Nu er jeg jo ikke jordmoder, og kan kun tale af egen erfaring. Men prøv at mærke på din datter om hun er vildt sulten og frustreret, eller om hun er nogenlunde tilpas, men bare gerne vil lægges meget til, for det er helt normalt. Man kan være helt øm og ødelagt i sine brystvorter de første døgn fordi de ligger der hele tiden:)
Held og Lykke
Følger: 7 Følgere: 5 Babyer: 2 Emner: 26 Svar: 637
Dog vil jeg mene du skal lade vær med at give hende det i en flaske, for så kan de finde ud af det går hurtigere.
feb 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 184 Svar: 987
jan 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Babyer: 1 Emner: 20 Svar: 398
Hvis hun er meget urolig kan du give hende lidt kogt AFKØLET TIL LUNKENT vand på en ske eller som det er nævnt af et lille bitte glas. Dråbe for dråbe.
Så skal du bare se løjer imorgen!!! Lige pludselig kan du så høre, at hun begnder at synke, og sørme om der ikke er en lille dråbe mælkesavl i den lille mundvig.
Held og lykke med det! ;o)...og husk at DU også skal have rigeligt at (især) drikke og spise, så der er noget at gi af;o)
feb 2009
Følger: 7 Følgere: 6 Babyer: 2 Emner: 38 Svar: 333
Men dette har ikke gjort det være for os at amme.... Det hjalp mere min lille datter til at blive mæt, nu når hun ikke kunne via min amning.....
amning nyfødt