{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.931 visninger | Oprettet:

amning nyfødt {{forumTopicSubject}}

Er lige kommet hjem fra hospitalet med vores lille pige.. Amningen går godt men mælken er jo ikke løbet til endnu (fødte igår morges kl 07)
Hvor ofte ammede i det første stykke tid? jeg syntes jeg ammer hele tiden, syntes hun virker så sulten... Som de sagde på patienthotellet, er hun jo født sent så hendes madpakke er muligvis ikke så stor. Derfor var der en sygeplejerske der sagde, at jeg gerne måtte give lidt mme ved siden af hvis hun blev meget urolig. Er bare så bange for det kan ødelægge amningen, så vil helst ikke.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  amning nyfødt
  • #1   24. sep 2009 Hej Marianne
    Er det dit første barn?


  • #2   24. sep 2009 har læst mig til at hvis man skal give mme , ved siden af ammningen skal du give med en lille ske eller kop , tager lang tid ja , men det taget ikke sutte refleksen fra hende på brystet som ved flaske smiley hvis du forstår ..

  • #3   24. sep 2009 Da Marie var nyfødt lavede jeg heller ikke andet end at amme.

  • #4   24. sep 2009 det var dog mystisk at hun anbefaler det hmmm, tror den første måned ammede jeg nok ca 8 gange om dagen, hvor det indimellem godt kunne tage ret lang tid, jeg fødte søndag 01.24 og mælkenfaldte til tirsdag formiddag, så mon ikke det kommer ;o)
    jeg ammede bare så tit han ville de første dage indtil tirsdag hvor mælken faldt til og han blev mæt, så havde jeg til gengæld også mælk nok til 3 babyer tror jeg he he..

    det skal nok komme jeg ville hvertfald ikke begynde at give mme endnu, medmindre den bare bliver helt gal..


  • #5   24. sep 2009 jeg er jo sådan lidt MME forskrækket og vil da helt sikkert anbefale at du ikke bruger MME hvis du gerne vil amme , de første dage og uger bruger man rigtig meget tid på at sidde og amme , for at få det hele i gang og giver man tilskud ændres denne stimulering af brystet og mælkeproduktionene som er så vigtig at få i gang.

  • #6   24. sep 2009 Jeg vil sige det sådan, at indtil mælken løber ordentlig til laver man stort set ikke andet end at amme, og det er jo også det der sætter din mælkeproduktion ordentligt igang. Jeg kan godt forstå din frustration i forhold til MME, og jeg tror også at du skal væbne dig med tålmodighed og se om der ikke kommer masser af mælk. Jo mere hun sutter, jo mere fortæller hun din krop at du skal producere, så jeg er sikker på at hvis du lægger hende til lige så meget du kan overkomme, så får du sagtens nok mælk til at mætte din lille pige.
    Nu er jeg jo ikke jordmoder, og kan kun tale af egen erfaring. Men prøv at mærke på din datter om hun er vildt sulten og frustreret, eller om hun er nogenlunde tilpas, men bare gerne vil lægges meget til, for det er helt normalt. Man kan være helt øm og ødelagt i sine brystvorter de første døgn fordi de ligger der hele tiden:)

    Held og Lykke


  • Helle B
    Helle B Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    sep 2009

    Følger: 7 Følgere: 5 Babyer: 2 Emner: 26 Svar: 637
    #7   24. sep 2009 Jeg ammede også rigtig meget i starten. Dog fik Patrick mme, da han lige var født, for jeg blev syet i 1½ time. Han fik det i et snapse glas. Dagen efter fik han også et snapseglas med mme, fordi han var rigtig urolig. Han er 4 mdr. nu bliver ammet, (dog er vi lige startet på mos/grød)

    Dog vil jeg mene du skal lade vær med at give hende det i en flaske, for så kan de finde ud af det går hurtigere.


  • #8   24. sep 2009 tusind tak alle sammen det var lige det jeg ville høre, for syntes også det var mærkeligt hun sagde jeg bare skulle give mme.. Det tog jo faktisk lidt modet fra mig, og derfor tog vi hjem idag. syntes alle de sygeplejersker og jordemødre modsiger hinanden, det er sgu ikke ligefrem en stor hjælp med en lille nyfødr i armene smiley

  • #9   24. sep 2009 Du sætter dig i sofaen med lille bebs, babserne frem (og kan jeres besøgende ikke holde til at se på det, ...bare ærgeligt sonny boy;o)) og SÅ lader du hende bare sutte sutte sutte ved dig.
    Hvis hun er meget urolig kan du give hende lidt kogt AFKØLET TIL LUNKENT vand på en ske eller som det er nævnt af et lille bitte glas. Dråbe for dråbe.

    Så skal du bare se løjer imorgen!!! Lige pludselig kan du så høre, at hun begnder at synke, og sørme om der ikke er en lille dråbe mælkesavl i den lille mundvig.

    Held og lykke med det! ;o)...og husk at DU også skal have rigeligt at (især) drikke og spise, så der er noget at gi af;o)


  • #10   25. sep 2009 Jeg var inde på barselgangen og min datter blev ved en hel nat med at ville ammes konstant, for hun fik ikke nok af det "mælk" der er der fra starten, før mælken løber til.... Der tog en sygeplejerske og gav hende meget lidt mme for at gøre hende mæt og jeg kunne få lidt søvn via et lille bæger..... For hun havde været på on and off konstant på brystet hele dagen for at ville ammes, at jeg til sidst havde to brystvorter der var suttet til sår, så det gjorde avs at amme.....
    Men dette har ikke gjort det være for os at amme.... Det hjalp mere min lille datter til at blive mæt, nu når hun ikke kunne via min amning.....


Kommentér på:
amning nyfødt

Annonce