{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.423 visninger | Oprettet:

Amning og sovevaner 3 uger gammel baby {{forumTopicSubject}}

Ja som overskriften lyder har jeg et lille spørgsmål...... Og jeg håber at der er nogen garvede kvinder herinde der kan være behjælpelige med div input.... smiley

Min datter Ida, har her på det sidste begyndt at få en form for rutine i sin daglig dag..... Fra om aftenen kl 20.30 til kl 2.30 sover hun fint i et stræk..... Hun bliver ammet og får en ren ble og hun falder i søvn igen en time efter højst, så kl 3.30 sover hun igen til omkring kl 6.30 næste morgen.... Her får hun atter engang mad og ren ble og sover gerne efter ca 1 time.... Her sover hun så måske 3-4 timer afhængig af hvor træt hun er..... Her får hun mad og ren ble, plus her er hun mere vågen til snak og aktivering såsom kig på legetøj og ligge på maven lidt af gangen..... Efter ca 2 timer er hun træt igen og sover igen, men her sover hun bare ikke helt fast, hun vågner rigtig hurtigt ved det mindste og vil have mad igen og sove lidt mere..... Når kl bliver 16-17 tiden vågner hun og her er det lige somom hun sover on off og når hun er vågen er det lige somom hun "tanker" depoterne op, og sådan er hun frem til kl bliver 20.30, før hun falder i en dyb søvn og sover atter engang til kl bliver 2.30.....

Er det normalt og er hun ved at finde sin rytme???

Det skal lige siges fra kl 16-17 til kl bliver 20.30 bliver hun mere og mere hys og virker overtræt, og lige pludselig bukker hun under og falder endelig i søvn.....

Jeg er bare nervøs for om det er normalt og om jeg gør det godt nok..... Er førstegangsmor......

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Amning og sovevaner 3 uger gammel baby
  • #2   25. sep 2009 Vil mene det er meget normalt de finder sin egen rytme på den måde. HAvde selv "problemer" med min mindste her nu da hun var de 3 uger så skreg hun fra hun vågnet om morgenen ved 7 tiden til lidt over middag og i den tid ville hun spise hele tiden og tanket op til hun sov fra middag af. Og da sov hun flere timer. Men det nummer gjorde hun hverdag i nogle uger. Dog har jeg ingen problemer med hende nu hun er 8 uger nu :O)
    Og sådan har de 3 andre også haft en periode hvor de var lige så stedige hehe

Så mener helt klart de selv er ved at finde sin rytme på den måde =O)

• #3   25. sep 2009 Ja men jeg synes nu ikke det med at sove er det værste, jeg er bare bange for hun er for meget vågen imellem kl 16-20.30 før hun atter falder i søvn..... Hun virker nemlig rigtig træt, men hun vil bare ikke bukke under eller give slip på at være vågen.... Det er faktisk den del der bekymre mig mest.... smiley

Og så også ved at når hun tanker op på den måde virker det heller ikke rigtigt at jeg har nok mælk til sidst i mine bryster, for hun suger godt til sig nemlig..... smiley

• #4   25. sep 2009 Det er helt normalt, vi var så heldige at da niklas var 2 mdr havde han fået lov til selv at bestemm og dermed sov han igennem.

• #5   25. sep 2009 Oki så det lyder lidt somom de bare skal finde deres egen rytme og lade dem sove det de gør og bare tage det som det kommer, og lige pludselig får de mere gode sovevaner?? Er det korrekt forstået? smiley

• #6   25. sep 2009 det er helt korrekt, men jeg kan godt huske hvordan det var første gang.. smiley

• #8   25. sep 2009 ja det er da normalt der kommer lidt en rytme, men tro mig den er sikkert ikke mere fast end at der ikke går ret mange dage/uger før rytmen er en anden ;o) i starten skifter den rigtigt tit, fordi der sker så meget med baby og søvnbehovet bliver også hurtigt anderledes.

• #9   25. sep 2009 Katja fik da hun var lille mad ca. hver 2. time om dagen, om natten vågnede hun 1 til 2 gange og ville have babs..

husk på at 6 timer er at sove igennem for en baby smiley

• #10   25. sep 2009 Lucas sov igennem da han var 4 uger.
    Men så lå han også og spiste og tankede op ved mig nonstop fra 19-21, hvor det KUN var mig der kunne bruges.
    Nogen ville se det som at være meget fanget, men jeg betalte gerne den pris for et spædbarn der ov fra 21-7 efter en måned.

Kommentér på:
Amning og sovevaner 3 uger gammel baby

Annonce