745 visninger
|
Oprettet:
forældremyndighed {{forumTopicSubject}}
hej alle sammen..
jeg tænkt på om nogen kunne jeg hjælpe mig lidt..
hva er forskellen på fælles og fuld forældre myndighed.
og er der andre der har prøver at fadern ikk vil skrive under på faderskabet..
apr 2008
Følger: 22 Følgere: 20 Emner: 186 Svar: 2.352
mar 2008
Følger: 11 Følgere: 12 Babyer: 1 Emner: 28 Svar: 521
apr 2008
Følger: 22 Følgere: 20 Emner: 186 Svar: 2.352
mener uden at være sikker, at man faren ikk nødvendigivs skal se barnet hver anden weekend
jeg har osse været delebarn, da jeg var lille og når de skulle snakke om fordeling af weekender, ferie osv, var de på statsamet....
mar 2008
jun 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Babyer: 1 Emner: 36 Svar: 194
mar 2008
bare tanken om jeg skal undvære hende hver anden jul og nytår gøre mig virkelig ked af det..
jeg har hørt noget om at det første halv år har faden kun ret til 9 timers samvær hver anden weekend..
mar 2008
mar 2008
men nu ved jeg heller ikk om han over hovedet tør ha hende en hel weeknd når den tid kommer, han bor stadig hjemme, ved ikk om det gøre noget, er virkelig så forvirret over det med forældre myndighed..
men hvis det er fælles forældremyndighed hvornår har han så ret til at ha hende hver anden weekend, altså skal hun ikk først kunne spise fast føde..
jun 2008
Følger: 1 Emner: 18 Svar: 41
mar 2008
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 332
I skal helst selv lave aftaler omkring dette, da amtet helst vil holdes udenfor og bruge deres tid, i de tilfælde hvor man ikke kan kommunikere ordentlig..
Fælles forældremyndighed, betyder også at du ikke bare kan flytte med den bette, der har faren også noget at skulle have sagt..
Jeg har fuld forældre myndighed over min datter og hun ser ikke sin far, men har gjort det.. Han kunne bare ikke overholde aftaler og så sagde jeg stop.. Men inden da havde vi været på amtet og lave aftaler og han var gået med til at jeg bare skulle have hende hver jul, da hun havde nogle traditoner sammen med mig allerede der, så det var jeg glad for.. Men nu er det lige meget da han ingen kontakt har med hende nu, så jeg har hende altid.. ikke at det altid er en fordel, men jeg ved nu hvad jeg har at regne med...
mar 2008
mig og faren snakkes over hovedet ikk sammen,
så vi bliver nød til at få hjælp af stats amt.
men jeg håber vi kan lave den aftale at jeg kan få hende hver jul da hele min familie stor set kun er smalet i julen..
men jeg vil da heller ikk forbyde ham at se hende,
men hvordan med samvær nu her når jeg har født ved du det?.
jeg har hørt noget med han faren harr 9 timer hver anden weekend? eller er det os noget man bare finder ud af..
mar 2008
og sådan vil jeg ikk ha min datter får det..
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 332
Selv om hun er 3 år har det intet at sige, hvis han søger om hende får han lov til det.. Amtet har sat en grænse der hedder når barnet er 6 år, da det så har faste traditioner med moderen...
men håber da for dig at han ikke kommer og kræver sin ret, for det er synd for barnet..
Min datter er 7, men har set sin far frem og tilbage indtil jeg sagde stop sidste år i Maj og siden har der ingen kontakt været og amtet sagde jeg bare kunne lade være med at udlevere hvis han kom.. Hvilket han ikke gjorde... Heldigvis....
Maria L.. Det med at have barnet imens det er lille kender jeg ikke så meget til, det eneste jeg har hørt er at han ikke kan få barnet til overnatning så længe du ammer og der er også noget med indtil barnet er 2 år, men kender det ikke helt, men tror da der står noget om det på deres hjemmeside(altså amtet)...
mar 2008
Følger: 16 Følgere: 15 Babyer: 3 Emner: 70 Svar: 2.091
Det er jo ikke kun dig der skal se barnet.
Uden at være ond eller negativ, men hvis man er gammel nok til at have sex er man også gammel nok til at dele et barn.
mar 2008
apr 2008
Følger: 23 Følgere: 22 Babyer: 2 Emner: 21 Svar: 455
Forskellen er hvis man har fælles så kan skal man være enige om børnehave, skole osv
Jeg har lige været samme tur igennem.
Hvis han nægter og være far til dit barn så skal i igennem nogle blodprøver alle tre.
Hvilket resultere i at forældremyndigheden er DIN.
Han skal søge om fælles, men chancerne for at han får det er store efter de nye regler.
Han har krav på og se barnet 3-4 timer om ugen i dit hjem i starten.
overnattende besøg er når barnet er klar.
Det var den besked jeg fik fra statsamtets jurist
vores sag tog ca 2 måneder.
men barnet skal være 3 måneder før de kan tage blodprøver.
sender et link som måske kan hjælpe dig
(link fjernet)
Du kan bare skrive pb hvis du vil vide mere.
knus steffani
mar 2008
1000 tak for svaret..
apr 2008
Håber du kan bruge det til noget så
mar 2008
apr 2008
Håber i finder en løsning.