{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.426 visninger | Oprettet:

kære fars-kærester, eller fars-koner. {{forumTopicSubject}}

jeg har tænkt længe over, om det nu var det rigtige at gøre. sådan at sende mit liv til "offentlig høring" og det synes jeg jo i grundreglen ikke det er, men jeg har nogle spørgsmål som jeg sådan brænder inde med.



min datters far og jeg flyttede fra hinanden under graviditeten, og for at holde den pæne stil vil jeg som det eneste tilføje at han absolut på ingen måde var interesseret i at det barn var på vej. men det er hvad det er. barnet kom til verden, og farmand oppede sig. ingen tvivl, det gjorde han. det at han gjorde det, fik mig til at "slække lidt på linen" med det samme, for at udvise goodwill, for jeg mener jo i bund og grund at pigen har ret til sin far, nu da han har ombestemt sig og gerne vil hende.



så kom dagen. far fik en kæreste. og en rigtig sød og fornuftig en endda. jeg kan faktisk rigtig godt lide hende. men HOLD DA OP hvor er det ikke gengældt! jeg er godt klar over at far i den grad har ordet i sin magt, og at hun selv sagt er meget farvet af hans side af sagen. men der er gået lang tid nu jo-. det begynder at undre mig at hun ikke selv med tiden begynder at få øje på at så fæl er heksen måske heller ikke?



jeg synes tit jeg læser indlæg her inde hvor frustrerede fars-kærester, eller fars-koner i den grad er utilfredse med barnets mor, så jeg tænker, er det bare såden det er? er barns-mor bare pr defination en (indsæt selv grimt skældsord) ? for hvis dette er tilfældet vil jeg da omgående indstille venligheden, og stramme op på de slappe liner. så går vi efter regel bogen. det bunder ikke i at jeg har brug for at de skal synes om mig som person, men hvis det er lige meget hvad jeg gør alligevel, så vil jeg da selv til at have nogle fordele.



jeg undrer mig tit over at far ikke har brug for at være sammen med sin datter alene? fars-kæpreste er der altid. det må han selv om. men det undrer mig. er din kæreste heller aldrig alene med sit barn?



jeg ved godt jo at fars-kæreste er enormt skruk, og at han bruger datter til at holde hende hen med. ikke min hovedpine, men jeg undrer mig. ville du som fars-kæreste stå model til det?



jeg ved godt at der er gået status i at have datter til samvær for far. dette kan jeg konstatere ud fra udtalelser han kommer med, men intet gøre ved. er der status i samvær med barnet for din mand?



mere vil altid have mere, og ingen tvivl om at jeg fra start dummede mig i det jeg gav for meget. jeg var simpelthen alt for forhippet på at far og barn skulle få et godt forhold til hinanden til at jeg så hvordan jeg blev trukket rundt ved næsen. alt transport i forbindelse med samvær står jeg for. han kan nærmest bare pege og sige hvornår han vil have samvær, og han er på ingen måde bleg for at aflyse samvær ½ time inden det skulle have været startet hvis overboen har købt en ny dvd film eller andre (i min verden) ligegyldigheder. men mere vil stadig have mere. han vil have og have og have. og den sidste nye er at han vil have at datter(på 1 år) skal sove der ude mindst en gang om ugen. SÅ HOLDER VI!



det vil jeg overhovedet ikke være med til. det er helt og aldeles hævet over al diskution. dette har jeg meddelt på meget pæn maner 2 gange nu, og fortsætter han med at forlange det, så må vi simpelthen den tunge vej i statsamtet. så er der ikke længere nogen vej uden om.

jeg har hidtil prist mig heldig over at det trods alt ikke var nødvendigt at skulle sidde og småskændes inde på statsamtet, for vi kunne jo trods alt godt finde ud af det selv. men det var jo hvis jeg bare gav lidt mere og lidt mere og lidt mere. og så må jeg indrømme at hvis de synes jeg er en (indsæt selv grimt skældsord) nu, så skal de bare se mig åbne min lille kinabog der inde og begynde at læse op af den. dato + hendelse. en kinabog fuld. og det er fra det første ½ leve år.



findes der slet ingen der godt kan se det gode i barnets mor? findes der bare ingen der synes hun faktisk gør det godt med barnet? findes der slet ingen der har en rimelig og fleksibel (til begge sider) ordning?



jeg er slet ikke ude efter at vi skal være hygge-venner, far, fars-kæreste og jeg. men gensidig respekt ville være dejligt.



så meget fyldte 1000 rodede tanker.




Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kære fars-kærester, eller fars-koner.
  • #3   21. okt 2009 tak for jeres svar!

    vi har allerede delt forældremyndighed da min datter kun er 1 år.

    jeg kan bare ikke få ind i min bette hjerne at der nødvendigvis skal være krigslignende tilstande x-forældre imellem.?

    hvorfor kan tingene ikke vejes af til den værdi de reelt har?



  • #4   21. okt 2009 Først... RIGTIG godt skrevet....
    Jeg er overbevist om at det altid vil være sådan... Det der med dine, mine og vores børn og det med at få det til at fungere med den anden part vil altid være svært...
    Kan ikke fortælle hvorfor.. Men tror bare at det er sådan og folk er gode til at få den nye partner til at syntes at det er så synd for en selv og glemmer at det er barnet det handler om og ikke om mor eller far er et dumt svin eller ikk vil samarbejde...

    Det var lidt fra mig..

    Håber i finder ud af det...

    Og noget helt andet er at barnet de første to år ikke har godt af at være væk fra sin mor, så derfor har faren ikke stor chancer for at få barnet til overnatning...


  • #5   21. okt 2009 Janne - du er slet på ingen måde (indset selv grimt skældsord).. Du ønsker kun det bedste for Karen...
    Jeg tror altid at fars nye kæreste vil synes at moren til hans barn er en forfærdelig (indsæt selv grimt skældsord) netop fordi moren til barnet altiid vil ha noget som fars kæreste ikke vil kunne få, netop det første barn med faren.... Om det holder stik ved jeg ikke, men tror et eller andet sted det hænger sådan sammen...

    Som du selv skriver bruger far datter til at holde fars kæreste hen med, så ikk de er nød til at gøre noget ved fars kærestes skrukhed... Dermed er moren til barnet på ny en (indsæt selv grimt skældsord) igen fordi moren har noget med faren som fars nye kæreste brændende ønsker....


  • #6   21. okt 2009 tusind tak for jeres svar. og for de pæne ord.

    faktisk er jeg imponeret over at i kan finde ud af det roderi jeg har lukket ud af mit hoved.

    det kan godt være at jeg bare bliver nødt til at konkludere at statsamtet er vejen frem, og at der fremover ikke er nogen fleksibilitet med hensyn til samværet.

    jeg synes bare det er skod at det skal være på den måde.

    -tænk at vi kalder os de voksne......


  • #7   21. okt 2009 Sussi - ja, jeg tror os det er sådan noget i den dur... Måske ikke i alle tilfælde, det er det der har den største betydning, men tror bestemt der er lidt om snakken...

    Janne - uanset hvad du gør, er jeg sikker på det er for Karen's bedste smiley


  • #8   21. okt 2009 Jeg er selv far´s kærste.
    Jeg ville ønske vi havde et godt forhold til min kærste´s x, men det kan bare ikke lade sige gøre!!!
    Det er ligemeget havd jeg/vi gør så er det bare ikke godt nok! smiley
    Vi henter hende ALTID til tiden og aflever, tager hende ekstar, vi henter og bringer, køber tøj til hende for at hjælpe... Men det eneste vi får er BORK over hun ikke syns vi gøre nok?! smiley Jeg syns jeg gør hvad vi skal og mere til!

    jeg bliver SÅ gal for når hun kommer her har hun for småt tøj med! Vi har lige haft datteren 6dage her i ferien og der havde hun 3 par underbukser med, sommerkjoler og sådan med i tasken! hvad skal vi bruge det til?...
    Hun er møg beskidt når hun kommer og har arp i hele hovede bunden!!!! (som jeg allerede har fjernet 3gang) Jeg gider ikke blive ved! for jeg kan sq da tage mig af mit eget barn hvorfor skal jeg så også gøre det for hende?

    Jeg har prøvet at få det til at fungere mellem os, har snakket med hende om at vi skulle gøre det for deres datter´s skyld men nej... Så nu har vi bare droppet at gøre mere for hende for hver gang vi giver hende en lillefinger så tager hun hele armen!



  • #9   21. okt 2009 Åh Randi det lyder helt som min kærestes eks...

    Jeg er jo så også kærestens ny kæreste. Og hun hader mig seriøst... Alt hvad vi gør er forkert og hun tænker kun på sig selv.. Og det handler jo altså om børnene. Vi er så "heldige" at hun lavde et knapt så pænt stund ! så vi har fået ungerne til daglig.. Og det er altså så rart at vi ikke skal være bekymret over om hun nu kan magte dem.
    Hun har så skulle se den af 5 timer en gang om ugen siden ja maj.. Og hun har set dem 2 gange !!! (indset selv grimt skældsord)..
    Og hun har været så smart at flytte langt væk i forhold til os og snakker vi med hende ja så vil hun have dem på weekend.. ja tro da selv på det... Er helt sikker på statsamtet også siger nej..
    Nå men hun ringer engang i mellem og snakker med ungerne og når de så fortæller feks fortæller om mine forældre som for dem er mormor og morfar da de ikke har andre så bliver hun vildt sur og hører på i stedet for at glæde sig på deres vejne.. hvis de nævner mit ´navn lader hun som om hun ikke har hørt det ! Hvad er nu det for noget (indset selv grimt skældsord).. det gavner da ikke ungerne. De er så små, lige blevet 2 og 3 år at de kalder mig mor.. det er bestem ikke noget vi tvinger dem til eller har opmundret til men vi vil heller ikke rette dem når de gør det.. Og det hader hun mig da endnu mere for.. bare fordi ungerne elsker mig !

    hmm gav det her overhovede nogen mening.. det håber jeg


  • #10   21. okt 2009 læser jeg det rigtigt at du har en kina bog du skriver faderen fejltagelser ind i eller hvad bruger du den til hvis den kan bruges som "skyts" mod faderen i statsamtet???



  • #11   21. okt 2009 Line A- Ja, det gav mening! smiley
    Hvor er det dejligt i har fået ungerne altid!! Men det lyder heller ikke til at være helt nemt altid for jer smiley
    Men det er nu ikke fordi hende´s min kærste´s x ikke kan finde ud af at passe sin datter, det er mere sådan nogle ting som man bare sørge for hun ikke kan finde ud af... som at vaske tøj, få hende i bad, fjerne arp, pakke tøj til hende osv.

    Vi er også ret uenig når det kommer til at skulle i byen hele tiden... Hun bliver skide sur hvis min mand har været i byen en fredag eller lørdag hvor vi har hende (som er sket 3gange på over 2år nu) Men hun må gerne selv få hende passet ude de weekender hvor hun selv har hende!! Det retfærdiggøre hun med hun har hende til hverdag... Men forstå ikke hvorfor hun så har hende for vi går næsten aldrig i byen! det er kun fødselsdag eller sådan vi er afsted.... Plus hun får hende passet der hvor hun nu lige kan få hende passet, syns det er lige til at gøre pige skrup forvirret!!!



  • #12   21. okt 2009 Randi.
    Ved godt det ikke er direkte svigt med tøj.. men syntes da det er svigt hvis hun ikke få hende i bad eller gjort noget ved hendes arp. Men godt hun har jer.. Og kender alt for godt det med at have 10 nat dragter og 1 par underbukser med til en weekend.. hvor man bare føler at det først og bedste tøj de har i hånden kommer i tasken.. og det er da dyrt som far at skulle ud at købe sit "eget" tøj da de hurtigt vokser ud af det..
    Og med hensyn til hun flipper fordi i går i byen skal hun slet ikke blande sig i... det er jeres sag.. Og ja det er da synd for den lille pige at hun bliver passet alle mulige steder.. lyder helt som hans eks..


  • #13   21. okt 2009 Line A- dejlig at snakke med en der ved hvordan det er! smiley
    Det er satme ikke nemt og have skal man lige stille op med det? Har sagt 100gange til hende vi ikke kan bruge det tøj hun får med men alligevel sker der ikke noget.... sidst hun blev afleveret sage min kærste at hvis ikke der var noget ordenligt tøj med næste gang måtte vi have det tilbage vi har købt til hende for vi har ikke råd til at skulle købe mere lige pt.
    Men ja det er ski for dårligt det er noget man skal be om og det ikke bare er noget de kan gøre af sige selv!


  • #14   21. okt 2009 bonnie, ja det gør du.

    jeg kender mange der har været i sko der ligner mine, derfor har jeg på baggrund af deres erfaringer denne bog. hvor vidt den skal i brug bestemmer han jo selv, han er helt klar over at jeg har den,


Kommentér på:
kære fars-kærester, eller fars-koner.

Annonce