{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
979 visninger | Oprettet:

Rikke K
Rikke K
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4

1. dag i dagpleje - normal reaktion?? {{forumTopicSubject}}

I dag kom dagen, hvor min lille pige på knap 10 mdr. skulle starte i dagpleje og man er jo altid spændt på den første dag. Da vi afleverede hende kl. 7.30 var hun glad og smilede til dagplejemoderen og begyndte straks at kravle rundt og lege. Vi blev og snakkede lidt. Da vi gik sagde vi kort farvel og der var hun heller ikke ked af det, så næsten bare lidt undrende ud fordi vi gik. Vi havde aftalt at give hende en kort dag de første par dage, så jeg hentede hende efter 4 timer. Der sad hun og legede på gulvet med de andre børn og dagplejemoderen. Jeg havde glædet mig rigtig meget til at hente hende igen, men... da hun fik øje på mig stak hun i et VOLDSOMT hyl og græd virkelig voldsomt og var helt "slap" i mine arme Hun græd rimelig lang tid. Den reaktion kom virkelig meget bag på mig, det havde jeg slet ikke ventet. Men dagplejemoderen sagde, at det var en normal reaktion på, at jeg havde været væk fra hende.

Andre der har oplevet dette? Hvorfor bliver hun ked af det når jeg henter hende igen? Bliver en smule frustreret. Resten af dagen i dag har hun også grædt en del og derudover selvfølgelig været meget træt efter alle de nye indtryk.

I morgen skal hun med i "heldagslegestue" hvor der er omkring 25 børn og temaet er noget med motorik, sang og leg... meget fint, men lidt overvældende måske, tænker jeg. Vi har aftalt at hun kun skal være der 3 timer i morgen. Men jeg kan jo (desværre) ikke gå tidligt fra jobbet hver eneste dag, det kan jo ikke fortsætte.

Jeg er lidt frustreret. Og jeg er klar over, at jeg skal slappe af og forsøge at lade være med at blive frustreret fordi hun vil kunne mærke det på mig. Men hvor er det meget nemmere sagt end gjort.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Moving out cleaning 800 kr.
  • Break a lock of storage as I have lost the key for it. 350 kr.
  • Hanging curtains 800 kr.
  • Vi har køb en Elektrisk bil til vores barn- bilen hedder Toyota FJ Cruiser til 3 år og vi vil gerne have den komplet samlet til idag 350 kr.
  • Etablere udendørs stikkontakt 1.500 kr.
  • Samle børnemøbler 550 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  1. dag i dagpleje - normal reaktion??
  • #2   2. nov 2009 Prøv evt at være der de første par dage smiley eller bare gå i 10 min og så kom igen smiley

• #3   2. nov 2009 Jeg synes da også det lyder lidt voldsomt, at hun har været der alene i 4 timer, første dag. Plejer man ikke, at være der sammen med sit barn 1-2 dage, og så gå en times tid og så gradvist sætte tiden op? Jeg synes da også det er for meget for hende, at hun skal med i legestue, når hun slet ikke er tryg ved dagplejemoderen eller noget endnu...

Men ja, det er normalt at barnet kan blive ked af det, når det ser forælderen igen..

• #4   2. nov 2009 da min søn startede i dagpleje holdte dagplejeren pause med legestue indtil han var tryg ved hende og det tog over en måned. Det har hun gjort hver gang hun fik ny og valgte at besøge andre dagpleje istedet så de kom omkring alligevel. Hun var bare kanon og håber hun har plads til min datter når vi når så langt

• #5   2. nov 2009 Da Nadja startede i dagpleje her 1/8 startede hun på en mandag morgen hvor hun mødte kl kvart i 7 og blev hentet til middag.. sådan kørte vi den første uge.. derefter var det på fuld tid... og der har ingen problemer været overhovedet...

• Rikke K
    Rikke K Tilmeldt:
    maj 2008

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4
    #6   2. nov 2009 Jeg er fuldstændig enig - det må være overvældende for hende og allerhelst ville jeg have haft en periode til at køre det her ind i. Men det var ikke muligt da vi fravalgte den første dagplejeplads, og dermed havde de først denne plads fra i dag hvilket er nøjagtig den da jeg selv er startet på job igen smiley Virkelig øv. Og det har været meget stressende og følelsesladet for mig også. Det er ikke sjovt at skulle aflevere sit barn til noget man er i tvivl om bliver for overvældende for hende. Jeg er også lidt nervøs for den heldagslegestue i morgen. Godt nok kender hun nogle af de andre børn og dagplejemoderen en smule fra i dag, men det bliver overvældende for hende alligevel med så mange andre børn. Jeg kan trække den til kl. 8 med at aflevere hende i morgen og så henter jeg hende 10.45 så det er 2 timer og 45 minutter. Jeg har det ikke godt med det, men jeg har ikke andre muligheder. Snakkede med en fra mødregruppen i dag og hun havde tilbragt hele dagen med sin pige i vuggestuen i dag, det var også første dag. Se det havde jo været en HELT anden start på det nye liv... i stedet for det her smiley

• #7   2. nov 2009 ´Det er hel normal reaktion...

Kommentér på:
1. dag i dagpleje - normal reaktion??

Annonce