1. dag i dagpleje - normal reaktion?? {{forumTopicSubject}}
I dag kom dagen, hvor min lille pige på knap 10 mdr. skulle starte i dagpleje og man er jo altid spændt på den første dag. Da vi afleverede hende kl. 7.30 var hun glad og smilede til dagplejemoderen og begyndte straks at kravle rundt og lege. Vi blev og snakkede lidt. Da vi gik sagde vi kort farvel og der var hun heller ikke ked af det, så næsten bare lidt undrende ud fordi vi gik. Vi havde aftalt at give hende en kort dag de første par dage, så jeg hentede hende efter 4 timer. Der sad hun og legede på gulvet med de andre børn og dagplejemoderen. Jeg havde glædet mig rigtig meget til at hente hende igen, men... da hun fik øje på mig stak hun i et VOLDSOMT hyl og græd virkelig voldsomt og var helt "slap" i mine arme Hun græd rimelig lang tid. Den reaktion kom virkelig meget bag på mig, det havde jeg slet ikke ventet. Men dagplejemoderen sagde, at det var en normal reaktion på, at jeg havde været væk fra hende.
Andre der har oplevet dette? Hvorfor bliver hun ked af det når jeg henter hende igen? Bliver en smule frustreret. Resten af dagen i dag har hun også grædt en del og derudover selvfølgelig været meget træt efter alle de nye indtryk.
I morgen skal hun med i "heldagslegestue" hvor der er omkring 25 børn og temaet er noget med motorik, sang og leg... meget fint, men lidt overvældende måske, tænker jeg. Vi har aftalt at hun kun skal være der 3 timer i morgen. Men jeg kan jo (desværre) ikke gå tidligt fra jobbet hver eneste dag, det kan jo ikke fortsætte.
Jeg er lidt frustreret. Og jeg er klar over, at jeg skal slappe af og forsøge at lade være med at blive frustreret fordi hun vil kunne mærke det på mig. Men hvor er det meget nemmere sagt end gjort.
mar 2008
Følger: 14 Følgere: 13 Babyer: 1 Emner: 72 Svar: 3.459
mar 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Babyer: 2 Emner: 43 Svar: 416
Men ja, det er normalt at barnet kan blive ked af det, når det ser forælderen igen..
maj 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 8 Svar: 168
mar 2008
Følger: 22 Følgere: 21 Babyer: 1 Emner: 96 Svar: 857
maj 2008
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4
dec 2008
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 38
1. dag i dagpleje - normal reaktion??