{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
808 visninger | Oprettet:

puttetid, lidt inspiation søges =) {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen, jeg har i en længere periode ammet min søn til han sov og så er han kommet i sin vugge, og han sov ca fra 20 - 06, men nu da han er blevet 4 mdr. falder han ikke i søvn ved brystet mere (det skal han jo selvfølgelig heller ikke) så jeg lægger ham op i seng og så synger jeg lige og vugger med vuggen, men da han ikke vil bruge sut, bliver han nogle gange meget sur og græder/skriger og så tager jeg ham op, prøver så igen når han er faldet til ro og nogle gange ammer jeg ham lidt mere, det ved jeg godt er lidt et skråplan men synes det er hårdt at hører han græde så meget at han knap kan få vejet, og svær at trøste når han ikke bruger sut, han har en nusse bamse, men den kan jeg jo ikke stoppe i munden på ham.

Er der nogle der har nogle råd, jeg vil meget gerne kunne lægger ham i seng og gå, og han så falder i søvn selv, måske synge en enkelt sang men helst få vændt ham til at han bare skal sove, hvordan skal jeg gøre?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  puttetid, lidt inspiation søges =)
  • #1   5. nov 2009 vi har osse svært ved at få ham til at sove når han er faldet i søvn i mine arme, men jeg læste igår denne artikel, http://voresborn.dk/babyudvikling/5143-fra-natteterrorist-til-syvsover jeg vil prøve det af...

    god fornøjelse


  • #2   5. nov 2009 jeg havde også en kamp (og har det stadig) med at lære hende at falde i søvn selv, da min datters far ikke mener at hun skal ligge og pjevse for sig selv, men min sp anbefalede mig at hygge med at putte hende første gang og sige god nat og sov godt, og så gå, og hvis hun begyndte at græde så gå ind igen ca 3 min efter og nusse lidt på kinden og håret og putte igen uden at tage hende op (da de hurtigt finder ud af at det gør man hvis de græder nok)
    Jeg sad også med hende og hyggede hende i søvn på armen længe, så hun græd ligesom din søn helt utroligt hjerte skærende, men min datter fandt hurtigt ud af at det er meget nemmere bare at lægge sig til at sove.
    Men hun er en kamp at få til at sove når hun kommer hjem fra weekend hos sin far da han tager hende op efter 5 minutter. og hun er idag 9 måneder.


  • #3   5. nov 2009 men jeg nusser hende tit over håret og snakker blidt til hende og fortæller hvor god en pige hun er, og prøver at gøre sengetid til noget hyggeligt smiley

  • #4   5. nov 2009 Jeg gjorde lige som dig i starten. Lagde hende fra mig, når hun var rolig, hvis hun blev helt vildt ked tog jeg hende op og startede forfra. I starten var det måske først 3.-4. gang det lykkedes.
    Nu kan jeg lægge hende i sengen med det samme (gør jeg dog ikke, da jeg selv synes det er hyggeligt at sidde og nusse/synge lidt først). Hvis hun begynder at klynke kan jeg nu berolige hende ved blot at lægge en hånd på brystet af hende, holde hendes hænder eller sige sssshhhhh.
    Om dagen har jeg "trænet" og nu kan jeg bare lægge hende i barnevognen og gå og hun falder i søvn af sig selv (går måske ud et par gange og aer hende på kinden/giver hende sutten). Målet er at det også kan blive sådan til natten.... Så langt er vi bare ikke kommet endnu smiley Næste trin er at jeg putter hende og sætter mig hen på vores seng, hvis hun begynder at klynke vil jeg gå op og berolige, give sut og gå igen.
    Men så længe han ikke er ældre, så tror jeg altså ikke at der sker noget ved at tage ham op.


  • #5   5. nov 2009 Vil lige indskyde et par ting:
    Først og fremmest vil jeg sige, at det vist er et ret normalt problem som forældre at stå med, så det er du ikke ene om smiley Jeg har også en datter som ikke vil/ville tage sut og der har det også været et problem med putningen. Hun er nu lidt over 1½ år og vi har flere gange kørt ind med putningen hvor det gik fint, men hvor hun så efter en periode startede op med bøvl og prøvelser igen. Det er faktisk først nu at det går rigtig godt med putningen.

    Den anden ting jeg vil inskyde er, at man nok ikke skal forvente at en baby på 4 måneder kan indtrænes i at blive lagt i seng og "værsgo og sov". MIn SP sagde til mig med min ældste, at man kunne begynde at indøve putteritualer når de var ca ½ år.


  • #6   5. nov 2009 fra 20 - 6 er flot at sove, meget flot endda smiley

    Når jeg/vi putter, sørre jeg for hun er mæt og har fået en ny ble.

    Så bliver hun lagt i sengen unden altså for meget "ophidsende" snakken.. bare stille og roligt "Nu skal du sove, i din dejlige seng)

    Så får hun hendes sut, og hun vil så genre have sin sutteklud hen over halsen..

    Så dyne på

    "Godnat sov godt"

    musikken tændt og så går jeg.. Hun kan godt finde på at græde 5 min (10 på hendes dårlige dage) og der bliver jeg bare nødt til at stå fast, for hvis jeg render ud og ind hele tiden, så er der hun lærer at når man ikke vil sove, kan man bare skrige så kommer mor rendende igen og igen, og det er jo sjovt smiley

    Hun sover så fra ca. 20 til omkrin 1-2 om natten og så får hun en flaske uden at jeg tænder lyset inde hos hende, og så bliver hun bare lagt over, de fleste gange behøver jeg ikke engang tænde musikken, så er hun bare væk smiley så sover hun til omkring kl. 8, så kommer hun ind i vores seng, da hendes far er taget afsted

    så ligger vi der nogle timer, hvor hun så nogle gange lige tager en hurtig skraber smiley


Kommentér på:
puttetid, lidt inspiation søges =)

Annonce