{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.580 visninger | Oprettet:

Angst for vuggedød {{forumTopicSubject}}

Ja ved ikke hvad der sker jeg er ligepludselig blevet fuldstændig panisk og angst kan ikk tænke på andet, jeg er så bange for det skulle ske render ude og kigger i barne vogen hver 20 min og kigger hun stadig trækker vejret og sover ikk så godt om natten..
hvad skal jeg gøre er på renden til at tude fiordi jeg er så bange...????


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Angst for vuggedød
  • #2   11. nov 2009 jeg har fået af vide at nu om dage er der ikke ret mange børn der dør af vuggedød..

    jeg var også meget panisk og sådan.. men det hjalp lidt da jeg hørte det ikke er så udbredt mere.. smiley


  • #3   11. nov 2009 Ja tror også jeg skal ud med det, også lidt der for jeg laver denne tråd ;o)

  • #4   11. nov 2009 Altså vi har baby alarm med kamera i så vi kan se den lille.. Ved godt man ikke kan se om de trækker vejret igennem sådan en men syntes det har givet en vis ro

  • #5   11. nov 2009 Nej det sker ikke så tit efter man siger de skal ligge på ryggen og ikke have det for varmt.
    Men når det så er sagt kan man ikke udelukke at det jo stadig sker i nogle tilfælde og det er forfærdeligt.
    Jeg kan godt forstå du har det rigtig skidt med det. Jeg havde lige en periode hvor jeg også tænkte sådan, tror det er meget normalt at man ikke tror man kan være så "heldig" at få sådan en guldklump og ovenikøbet få lov at beholde dem....

    Jeg kender ikke til dette apparat men firmaet Valmed laver en babymonitor som ligner en skridttæller. Den skal sidde på blekanten og den våger over babys respiration. Jeg sidder med en lap der lå i graviditets test fra samme firma.
    Den hedder RESPISENSE og du kan kigge på deres hjemmeside
    www.valmed.dk

    Måske den kan give dig ro i sindet. Det kan være svært at slippe ud af de tanker og du har da virkelig brug for at sove...


  • #6   11. nov 2009 Tror det fordi jeg kom til at snakke med en veninde i går om det, fordi der er nogle andre veninder der kender en der lige har mistet en i det. og så tænker jeg så meget på det og går og gudier mig selv op over det....:o(

  • #7   11. nov 2009 Ja det er lige præcis sådan noget man absolut ikke har brug for at høre om som mor....

  • #8   11. nov 2009 Har lige snakket med en veninde hvor vi begyndte at snakke om noget andet og har det allerede meget bedre.. tror når jeg går helt alene og lillepigen sover så har jeg "tid" til at gå og guide mig selv op..

  • #9   11. nov 2009 husk på eftersundhedsstyrelsen kom med anbefalingerne om at sove på ryggen osv faldt tilfældene med vuggedød fra procenter til promiller, dvs rigtig få dødsfald, dette har faktisk trøstet mig nogle gange:-)

  • #10   11. nov 2009 jeg tror det er en frygt der ligger i os alle og vi aldrig kommer helt af med. vi er så bane for at miste vores kære. Jeg er også stadig bange nogle gange, og må da lige kigge om ibne trækker vejret, men antallet af vuggedød er faldet drastisk. Vær ikke nervøs og vid at du ikke er den eneste!! smiley

  • M L
    M L Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 1 Emner: 13 Svar: 183
    #12   11. nov 2009 Det er nok ret normalt, alle de mødre jeg kender havde det præcis på samme måde, især med den første. Jeg har også selv haft det sådan.

    Nu er min dreng 10 måneder og jeg stoler på han er ok når han sover og er holdt op med at kigge til ham.

    Men især de første tre måneder havde jeg det præcist som dig, jeg skulle kigge hele tiden og kunne simpelthen ikke bare sige til mig selv jeg skulle slappe af.

    Nu kan jeg ikke se hvor gammel dit barn er, men er det ikke så gammelt, så synes jeg du skal give dig selv lov til at tjekke lige så ofte du vil og så vil du med tiden lære den lille har det ok og trækker vejret.

    Der er da heller ikke en værre tanke end at der skulle ske ens børn noget og som første gangs mor er der så mange nye tanker og følelser vi skal lære at håndtere.

    Så vil bare sige, du er ikke alene, det er normalt og som med så meget andet så vokser man med opgaven smiley


  • #13   11. nov 2009 Hun er 11 uger ja jeg bliver nødt til at give mig selv lov til det for kan simpelhen ikk få ro hvis jeg ikke gør det...

Kommentér på:
Angst for vuggedød

Annonce