{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
934 visninger | Oprettet:

Kæresten ramt H1N1 :-C {{forumTopicSubject}}

FUck igår blev det bekræftede hos lægen efter en podning, at kæresten er smittede med H1N1, men da han normalt intet fejler, kan han ikke få vaccinen.

De vil ikke engang vaccinere Emmelie (8uger gammel). fordi de ikke er sikker på bivirkningerne ved de helt små under 6 mdr. hvad er det for noget. Kæresten er blevet bedt om at opholde sig i sengen under dynen.

Hvordan forholder vi ós - altså mor og lillepigen?
Emmelie har ikke sovet så meget de sidste to dage, og har hostede meget, og føltes tæt i hoved.
Hun vil ikke rigtig spise så længe af gangen, fordi hun hoster.
Når hun har hostede græder hun. Var hos lægen idag til tjek med mig selv, og spurgte hende til hvordan vi skulle forholde os, og hun sagde bare at det var en forkølelse ememlie er ramt af, så vi skal ikke være bange.
fik slet ikke svar på hvordan vi kunne forholde os til kæresten er syg derhjemme.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kæresten ramt H1N1 :-C
  • #1   11. nov 2009 har de prøvet at teste jer????

  • #2   11. nov 2009 Det var da ubehageligt. Hvilke symptomer har din kæreste, så man ved hvad man skal kigge efter?

  • #3   11. nov 2009 du skal tage det som en alm influenza smiley
    de vælger kun at vaccinere gravide, svært overvægtige og folk med hjerte lunge problemer..

    du skal bare holde øje med lillepigen smiley hvis hendes feber stiger eller ikke er aftaget når der er gået 3 dage.. så skal du søge læge smiley

    der er ingen grund til panik smiley det er slet slet ikke så farligt.. men det ville være smart hvis din kæreste havde maske på smiley


  • #5   11. nov 2009 Der er vist et hotline nr man kan ringe på og snak med dem ang H1N1 ved ikke lige hvad nr er man du kan sikker finde det på nette...

  • #6   11. nov 2009 altså maske på når han er i nærheden af lillepigen smiley læste jeg lige en fodboldspiller der havde gjort smiley for at skåne sin datter.. for børnene får ikke vaccine 8)

  • #7   11. nov 2009 tage på ferie måske mens han er syg, ved godt det måske er lidt drastisk men en mulighed hvis man virkelig er nervøs....

  • #8   11. nov 2009 ville også ha de testede hende, men eneste svar jeg har fået, er at der er så mange som har H1N1 at hvis alle´dem som var tæt på dem som var smittede havde børn de ville ha teste, så kunne lægen ikke lave andet! så det ville de ikke :-@

  • #9   11. nov 2009 præcis heidi !

    jeg har det selv lige nu.. og det er SLET SLET ikke så slemt som en alm influenza !
    det er virkelig kørt alt for meget op ;s


  • #10   11. nov 2009 vi fik avide a sympt. er:
    feber 38 +
    diære/tyndskid
    ømme muskler
    hoster/ondt i halsen

    William har hostet tørt i ca 3 uger nu, han blev lyttet på i torsdags, men der var ingen lunge betændelse.. men i morgen skal han tjekkes endnu engang, og jeg vil osse kræve a de tjekker mig og lillemanden for H1N1..
    lægen sagde a hun ikke trode det var H1N1, men måske asmatisk bronokitis eller kihoste (stavet forkert) - men aner ikke hva det er helt nøjagtig...


  • #12   11. nov 2009 linda

    jaa præcis og mange tak smiley jeg kan dog stadig gå rundt og lave ting i hjemmet.. altså.. føler mig bare sløj.. sidste år havde jeg bare alm influenza.. der var jeg godt nok syg ;O ! hold da op xD troede virkelig jeg skulle dø xD

    heidi..
    nej håber jeg heller ikke for dig smiley
    min kæreste er også begyndt nu.. men altså.. vi skal jo op og handle og ha mere lokumspapir xD hahahahaa..- synes måske det er lidt voldsomt at gå ud med masker på i offentligheden. ;s
    men hvis vi havde børn ville vi klart gå med maske nu smiley


  • #13   11. nov 2009 altså i hjemmet smiley

  • #14   11. nov 2009 såå.. det er virkelig svært at ungå at smitte andre :s

  • #15   11. nov 2009 Mig og kæresten er også smittet med influenza.. Vi ved så bare ikke om det er svine eller alm influenza, for vores læge er en spasser gider ikke undersøge nogen hvis han kan slippe for det.. :S

    Men han sagde så til kæresten da han var til tjek igår, at hvis det var svine influenza, så gælder samme behandling som alm influenza = ingen behandling... =(



  • #16   11. nov 2009 er der ingen af jer der har det der vil fortælle hvilken symptomer i har/havde?

  • #17   11. nov 2009 Herhjemme har vi opkast, diare, hovedpine, muskelsmerter, kvalme, træt, ugidelig... Helt alm influenza symptomer... =)

  • #19   11. nov 2009 Til trådstarteren, du skriver at de har konstateret at han har influenzaen og at de ikke vil vaccinere ham imod den. Det er da også fuldstædnig åndsvagt at vaccinere en person mod en sygdom som han allerede har!
    Forstår ikke hvorfor så mange har så travlt med at kræve og ønske den vaccination når dem der står bag den har fået en klausul på at de ikke kan retsforfølges hvis den viser sig at have en helvedes masse bivirkninger. Sådan en utestet og usikker vaccine er meget bekymrende synes jeg. Og så synes jeg at politikerne fra S, SF og DF er frygtelige til at forsøge at score point på folks frygt ved at kræve at alle børn vaccineres.


  • #21   11. nov 2009 TA DET ROLIGT!!
    det er en helt almindelig influenza.. jeg har astma og er gravid i 2 trimester og ligger lige nu syg med influenza.. Ifølge sundhedsstyrelsen så sq jeg jo være døden nær nu... men det er jeg ikke!! :o) jeg har det som en almindelig influenza og ligger under dynen.. da min datter var 4 måneder fik hun også en influenza og det er altså ikke farligt selvom de er så små.. så ta det helt roligt.. alt det influenza a er vildt overdrevet!!


  • #22   11. nov 2009 Mine symptomer: feber-muskelsmerter-diarre-opkast & forkølelse..

  • #23   11. nov 2009 feber-muskelsmerter-diarre-opkast & forkølelse og svedeture og fryseture har kæresten

  • #24   11. nov 2009 jeg har feber, diarre, forkølelse.. sure opstød.. fryse-svedeture... underligt nok kaster jeg ikke op ;s

  • #25   11. nov 2009 rolig nu.. H1N1 er altså ikke så slemt herhjemme.. Det er ikek værre end alm. influenza..

  • #26   11. nov 2009
    www.svineinfluenza.info


    Har selv været igennem svineinfluenza'en og vil sige at jeg normalt IKKE bliver syg af influenza men her bukkede jeg godt nok under.. så jeg tror også lidt det kommer an på person til person...

    Men hvad med "karantæne" ?? skal i ikke holde jer indendøre alle sammen ??


  • #27   11. nov 2009 Ingen krantæne her.. men jeg har valgt at blive indedøre og både min kæreste og jeg bliver hjemme.. samt har vi holdt vores datter hjemme fra dagpleje påtrods af jeg er den eneste syge.. synes det er tarveligt at tage ud og smitte andre.. men jeg synes det er til grin for det er en af de mildeste influenzaer jeg længe har haft.. utroligt den sq blæses sådan op..

  • #29   11. nov 2009 Den måde de tester på om du har H1N1 er via en podning i halsen.. ingen blodprøve..

    Jeg må ærlig tilstå at jeg virkelig bukkede under for den. Normalt er jeg ikke syg når jeg får influenza men jeg lå fra tirsdag i uge 41 til torsdag i uge 42.. og var indlagt fra fredag til lørdag i uge 41 pga jeg ikke kunne få ordenlig luft..


  • #30   11. nov 2009 Mette R (termin 6 marts 2010) R :

    Hmm,,., den tror jeg nok IKKE lige at Medicinerhuset i Aalborg ser ligeledes på som du gør..
    Hvorfor blev jeg så hentet med masker/dragt/handsker på + jeg kom på isolationsstue ???
    Spørger du dem så får du et helt andet svar...


  • #32   12. nov 2009 tror det er meget forskelligt hvordan det rammer folk ! jeg har det ligesom mette, men var ekstrem syg i går aftes.. så trækker den lidt tilbage igen,..

    DOG var min normale influenza sidste år meget værre..


  • #33   14. nov 2009 min svigermor er også kørt helt op over det.. hun siger at den kommer over 2 gange :s og at den næste gang er meget dødelig xD

    er det mig der ikke ved noget? smiley eller ? xD


  • #35   14. nov 2009 Ja, folk reagerer forskelligt på den ligesom med alt andet. Og grunden til der bliver holdt så meget øje med den er fordi den er en lidt anderledes type og det frygtes at den mutere og blive noget værre lort. Hovedårsagen til at der siges så meget om den er nu ren og skær økonomisk. Sygedage er dyre for samfundet og økonomisk er det noget skidt hvis alt for mange bliver syge.

Kommentér på:
Kæresten ramt H1N1 :-C

Annonce