Navle Granulom {{forumTopicSubject}}
hejsa.
er der nogen her inde der har haft børn med navle granulom ?
for kunne godt tænke mig at høre om hvordan jeres børns navler så ud efter de forskellige behandlinger.
Min datter fik sin 3. behandling i går.
og det var en anden sygeplejeske end de to første gange.
hun undrede mig meget over hendes måde at pensle på.
men man stoler jo på de ved hvad de laver.
men må indrømme livas navle ligner noget der er løgn.
og slet ikke som de to første gange..
den første sygeplejeske gjorde meget ud af kun at få ramt granulomet og intet andet.
og det vi fik afvide da vi fandt ud af det var et navle granulom var mens vi var indlagt på børne afdelingen for 14 dage siden hvor jeg fik dem til at se på navlen også da jeg syntes den så mærkelig ud..
det gjorde den så også
og grunden til de ikke ville behandle den med det samme var at den sad langt nede og de mente de måske ville ramme navle.. da det skule pensles med noget der var "ætsende"
men sådan her ser livas navle ud i dag
http://www.babygalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=4420
ved ikke om det bare er mig der er sart og det er ganske normal..
men undre mig bare når det de to andre gange var helt anderledes samt det lægerne sagde..
nu skal vi på hospitalet igen imorgen til behandling af navle samt lægesamtale og kontrol efter indlæggelsen
og er spændt på hvad de siger til navlen..
sep 2008
Følger: 24 Følgere: 23 Babyer: 2 Emner: 245 Svar: 4.609
mar 2008
Følger: 12 Følgere: 11 Emner: 312 Svar: 1.298
nov 2008
Følger: 1 Babyer: 1 Emner: 13 Svar: 66
kunne bare set at hendes navle så lidt mærkelig ud og ja det er altså ikke som disse billeder viser.. det var bare sådan en lille ekstra hud dims i navlen.
disse billeder er efter 3. behandling og ja det hele ser meget værre ud end ja før..
og ja sygdom er det ikke helt men ,
Et navlegranulom ser man når navlestumpen er faldet af, så sidder der ligesom en lille dut ned i navlen som er et lille stykke hud (eller kød om du vil), det kan godt ligne at der står sådan en lille hvid spids op i navlen, kegleformet præcis som du skriver. Et navlegranulom kan let blive inficeret og væskende.
mar 2009
Følger: 27 Følgere: 26 Emner: 43 Svar: 1.355
god bedring til lille liva
jun 2008
Følger: 65 Følgere: 64 Babyer: 1 Emner: 206 Svar: 3.445
nov 2008
okay.
ja vi er så under behandlig på hospitalet.
vi skal ind hver anden dag indtil det er væk..
det var lægerne der inde der ja sagde det..
og somsagt er mine billeder fra hendes 3. behandling.
ærger mig lidt over jeg ikke fik et billeder af selve granulomet inden behandling samt et efter første behandling...
men ja det lyder meget som du beskriver..
mærkeligt at der er så to vidt forskellige måder ar behandle på
ved selvfølgelig ikke om der kan være forskel på hvor "slemt" det er og deraf behandlingerne..
jun 2008
Følger: 65 Følgere: 64 Babyer: 1 Emner: 206 Svar: 3.445
http://www.babygalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=4421
nov 2008
ja det er det samme som Liva fik..
det hvor det først bliver hvidt og så bliver de helt sorte bagefter.
dette har dog haft effekt for liva da det er blevet mindre for hver gang.
men som jeg fandt ud af i dag så har sygeplejersken altså behandlet det forkert.
og grundet til det ser ud som det gør.. desværre...
så nu skal navlen lige have lidt ro
nov 2008
ja okay..
sådan der så livas faktisk ikke ud
det var mere sådan en rød klump der sad i hele navlen og med tiden blev større og sad lidt ud af navlen..
den var ikke hvid og spids på den måde.. men tusinde tak for billedet
nov 2008
lægen og sygeplejersken i dag sagde med det samme at det der ikke var normalt ..
og sådan jeg beskrev det blev lavet på heller ikke var normalt.
og de spurgte med det samme hvad sygeplejersken hed.
så nu stopper de lige behandlingerne så navlen kan få ro og vi har en tid til på fredag.
men nu skal jeg bare holde godt øje med den og har fået instrukser på hvad jeg skal gøre med det og hvad jeg ikke skal..
samt gav hun os en åbenindlæggelse i dag grundet navlen.
så hvis der opstår et eller andet kan vi komme direkte ind på børne modtagelsen på hvidover hospital med det samme.
så ja nu kan jeg kun sidde og bliver sur på mig selv over jeg ikke lyttede til mig selv i onsdags da jeg undrede mig over hendes måde at behandle det på..
det har jeg så lært af at lytte til mig selv ikke bare tro på de hvad de laver bare fordi de er læger og sygeplejesker.
og desværre måtte det lige gå ud over min lille pige.
Navle Granulom