1.088 visninger
|
Oprettet:
PÅ SU OG BØRN... {{forumTopicSubject}}
Ja min plan er stærkt at strte på uddannelse når jeg er færdig på barsel... Men det er da godt nok ikke meget hjælp man kan få selvom man er forsørger, fordi jeg bor sammen med faren. Sys det er vanvid at jeg ville side bedre i det økonomisk hvis jeg boede alene, og startede på uddannelse.. Synes godt nok man bliver "straffet" nogen gange for at bo og leve sammenm med faren til ens barn. Men sån skal det nok være....
mar 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Babyer: 1 Emner: 99 Svar: 747
mar 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 33 Svar: 238
Uddannelsessøgende forældre kan søge om særligt børnetilskud. Tilskuddets størrelse er afhængigt at husstandens indtægt. Det særlige børnetilskud udbetales kvartalsvist sammen med børnefamilieydelsen. Ansøgningen skal afleveres i Borgerservicecentret sammen med dokumentation for indtægter og studiets varighed.
Det særlige børnetilskud kan efter ansøgning ydes til forældre under en uddannelse, der enten er SU-berettigende eller berettiger til optagelse i en arbejdsløshedskasse. Du kan hente ansøgningsskema her eller kontakte din kommune.
Der kan højest udbetales ét tilskud pr. uddannelsessøgende forælder og højst ét tilskud pr barn. Enlige uddannelsessøgende kan højest modtage ét tilskud, mens et par bestående af to uddannelsessøgende kan modtage to tilskud, hvis de har to eller flere børn.
Tilskud kan ikke udbetales til enlige forsørgere, der er berettiget til tillægsstipendium til uddannelsessøgende forsørgere fra SU.
Hvis begge af to samlevende forældre er berettiget til tillægsstipendium til uddannelsessøgende forsørgere fra SU, kan der kun udbetales tilskud for det andet barn. Hvis kun den ene i et samlevende par er berettiget til tillægsstipendium, er der ret til ét tilskud.
Lever forældrene ikke sammen, har kun den af forældrene, der har barnet boende hos sig, ret til særligt børnetilskud til uddannelsessøgende. Opholder barnet sig lige meget hos begge forældre, er det den af forældrene, på hvis adresse barnet er tilmeldt folkeregistret, der har ret til tilskud.
Er du i tvivl om reglerne - så kontakt din kommune.
mar 2008
mar 2008
mar 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Babyer: 2 Emner: 18 Svar: 75
apr 2008
Følger: 22 Følgere: 21 Babyer: 2 Emner: 96 Svar: 850
mar 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 39 Svar: 147
Det er i det danske system ikke meningen at man skal have børn inden man er færdig med sin uddannelse... Man har også selv et ansvar for at forsøge sin familie, og systemet er ikke sammensat på en sådan måde at man ikke skal planlægge efter at få mest mulig hjælp fra det offentlige når man får børn.
Hvis du har arbejde og går på barsel, får du fuld løn i 26 uger...
apr 2008
mar 2008
Sys det er godt at man kan få penge hvis man er alene, så man kan klare dem, men sys ikke det kan være rigtig at de får så meget at de har flere penge end en husstand på 2 hvor begge har en middel indkomst...
mar 2008
apr 2008
Følger: 11 Følgere: 10 Babyer: 2 Emner: 175 Svar: 2.104
Vi skal give 2300 og min veninde som er enlig giver 250?? det passer jo ingen steder. hun burde give halvdelen af hvad vi skal give mener jeg...
mar 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 39 Svar: 147
Du får som studerende med barn mere end 4300 om måneden. Tjek SU's hjemmeside!
Min holdning er uændret at man først skal have børn når man selv kan klare udgiften til dem. Det er i min verden det mest ansvarlige at gøre. På den måde kan du økonomisk tilbyde dine børn mest muligt.
apr 2008
mar 2008
mar 2008
mar 2008
apr 2008
Følger: 11 Følgere: 10 Babyer: 2 Emner: 175 Svar: 2.104
Luise N: det jo ikke alle børn der r planlagte!
PÅ SU OG BØRN...