{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.826 visninger | Oprettet:

Julaften snøft. {{forumTopicSubject}}

Hje med jer her ind.

Nu er det sådan at jeg har sage at jeg godt ville her min datte julaften.

og det sage det så ja til. og så får man vide at man kan får hende fra kl 10-15. det er da ik nåde med julaften at være. og der grun er at hun skal tid i seng kl.18.30. og så ved hun hva jul er for nåde. sige det ved komune.

hva syn i om det.

skal man prøve at går til avis/tv med det

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Julaften snøft.
  • #2   5. dec 2009 hun må ik sove ved mig eller nåde som hest for plejefamilie som hun er i.

• #3   5. dec 2009 ej hvad er det dog for noget... alledere i seng kl. halv 7 en juleaften... det ville jeg godt nok klage over... stakkels pige

• #5   5. dec 2009 komune det er da lige glad.

• #6   5. dec 2009 jo hun har da også en morgen

• #7   5. dec 2009 Hvor gammel er din datter?

• #8   5. dec 2009 hva skal man gøre. skal jeg prøve at ring til tv 2 eller hva

• #9   5. dec 2009 Det var noget med at hun kom i plejefamilie da moren ikke ku h hende mere? I stedet for at du fik hende hjem til dig.. Der må da også være et eller andet end kommunen man kan klage til mht sådan noget. Det er da for ringe du kun kan få hende 10-15..

• #10   5. dec 2009 hun er 3 1/2 år nest

• #11   5. dec 2009 Jo* Termin 22.04.2010 *

ja det passe. og så har det laver en undsølse på mig. om jeg kan find ud at det. men det miner det ik.

• #12   5. dec 2009 Det er fuldstændig sindssygt at hun skal så tidligt i seng. Det lugter langt væk af at plejefamilien kun har hende der for pengenes skyld og ikke fordi de brænder for at hjælpe børn i nød. Ring til Ekstra Bladet.
    Hvorfor mener de ikke du kan klare at have et barn ? Hun har jo en vis størrelse nu, så det er jo ikke en baby mere og selvom det kræver en del at have et barn så er det da bedre for hende at hun er et sted hvor hun er elsket end i en plejefamilie som tydeligvis er ligeglad.

• #13   5. dec 2009 har ting på om man skal prøve at ring til kanal4. om håbe det ville laver et programmet om fæder. som ik må får der børn hjem

• #14   5. dec 2009 Kommer hun heller ikke hjem til sin mor og overnatter?

• Jeannette K
    Jeannette K Tilmeldt:
    nov 2009

Følger: 1 Svar: 3
    #15   5. dec 2009 3½ år og i seng halv 7 .. hold da op!!
    Synes du skal snakke med kommunen OG plejefamilien om det her .fordi det kan ikke være rigtig ..

• #16   5. dec 2009 det lyder da fuldstændigt sindssygt.. Det kan jeg slet ikke forstå..

RRing til de forskellige medier og se om ikke de kan gøre noget.. Ikke sikkert at der kan gøres så meget inden jul, men du er nødt til at prøve.
    Og forlang at få lavet den undersøgelse igen, af en anden person, og evt prøv at få ny sagsbehandler.. Det er ikk altid de er lige objektive i deres vurderinger, selvom de skal...

Men kan slet ikk forstå at hun skal SÅ tidligt i seng..
    Tror ikk der er ret mange børn der har fast sengetid juleaften.. Min datter på 2 har ihvert fald ikke den dag. Eller jo når hun bliver træls og meget træt kommer hun i seng, men hun kommer ikke i seng til alm tid.. De skal også have lov at mærke at det er jul og have lov at nyde deres gaver..

Og undre mig også over at du kun kan få hende i 5 timer.. Hvorfor ikke fra morgenstuden til hun skal i seng... Det ville jo være mest fair...

Men ring til ekstra bladet, BT, familiejournalen, ude og hjemme, søndag, tv2, dr1 osv... Bare kæmp... Der skal nok være nogen der tager imod sagen til sidst..

• #17   5. dec 2009 ude og hjemme er rigtig gode til familie sager syntes jeg

• #18   5. dec 2009 Er du gal!!! Jeg var blevet edder splitter ragende tosset hvis nogen tog min søn juleaften.. Føj hvor er det klamt af pleje familien.. Som en skriver, ring til ALLE medier, en skal nok bringe sagen.. Det simpelthen for frækt!! Og ja, prøv kanal 4, også programmet Qtv.. Er sikker på det er li noget for Pernille ålund (mener jeg hun hedder)

• #19   5. dec 2009 nu får jeg sikkert høvl.... så er det sagt...

der må jo være en grund til at de ikke mener du er egnet til at have et overnattende barn - derfor er det jo meget godt at du faktisk får lov til at se hende, se det positive i det - tænk hvis de sagde at du ikke måtte se hende pga de tests du nævner ...

Jeg syntes bestemt ikke at det er noget at plage medierne med, det er da en privat sag - du kan evt kontakte komunen og spørge hvorfor du ikke må have hende juleAFTEN? - hvem skal du holde jul med? undskyld spørgsmålet , men måske det hjælper at fortælle kommunen hvem hun ellers kunne komme til at dele denne højtid med?

• #21   5. dec 2009 svineri siger jeg.. min datter blev 3 i august.. HUN VED GODT HVAD JUL ER.. og hun skal da hygge om aften sammen med os. gå i tvnord med det.

• #23   5. dec 2009 Maiken og co - der er jo ikk tale om en overnatning, men om at få lov at fejre juleaften med sit barn.. Altså julehyggen og julemaden og en tur om træet.. Jeg forstår ikke hvorfor han ikk må ha hende en aften?? Og min søn på 16mdr kommer en halvtime senere i seng end hans datter, og juleaften kommer han i seng når vi er færdig med maden, og pakke åbningen.. Hvorfor skal hans datter snydes for juleaften med far?? Igen der er IKKE tale om en overnatning..

• #25   5. dec 2009 Marijana - ja, det ved jeg så ikk noget om.. Jeg forstod det bare som om det ikke var en overnatning, altså kun til aftenen er slut...

• #26   5. dec 2009 sonne - ljamen om så det er en aften eller nogle timer... det er et fedt, der er en grund til man tager sådan nogen tests og de viser så at han er uegenet - så skal han være glad for overhovedet at se sin datter juleaften.. tænk hvis han slet ikke så hende i højtiderne? det kan os være fordi julen er hjerterens tid og den holder man med folk man holder af , det er jo ikke til at vide om kommunen/plejefamilien tror at det kun er ham og datteren og et træ - ja det er alt for tidligt at komme i seng, i sær juleaften, men mon ikke bare det var en undskyldnong de fyrede af ?

GODT der er nogle der er enige smiley ej alle har hver sin mening og det er os super fint *bare jeg må ha min....

• #27   5. dec 2009 Fra 10-15 eller fra 15-20 er et fedt for mig ( tiderne er bare et eksempel).. Du skal ikk komme og fortælle mig at nogen test kan give tidspunkter på hvornår han er mest egnet?! Ja, helt sikkert skal man lytte til de test's, men test's kan også tage fejl.. Så man skal passe på med at dømme alt for hurtigt.. smiley jeg synes bare det er meget mærkeligt man bevilliger 5 timers samvær jule aften, også ligger dem på sådan et latterligt tidspunkt..

Jeg tænker os bare at man måske så kunne ha bevilliget overvåget samvær, eller at de kunne slå julen sammen, Kristian og plejefamilien... Synes bare det er noget underligt noget at en far får så og så mange timer som egentligt ikk kan bruges til noget særligt taget højtiden og tidspunktet i betragtning..

• #28   5. dec 2009 sonne , jeg dømmer skam ikke kristian smiley jeg skrev bare hvad jeg tænkte da jeg læste tråden.. og ja tests kan snyde - men der må være en grund til at de overhovedet overvejede at "teste" ham, der må ha været en grund til at datteren røg i pleje i stedet for hjem til farmand når moderen ikke kunne mere... sådan tænker jeg lidt, men ja der må da kunne findes på noget, syntes bare ikke det er noget at rende i medierne med? igen *der må være en grund*...

men ja god ide, ellers kunne kristian jo komme forbi og sige god jul om aftenen og se hendes gaver, men jeg forstår godt at plejeren vil jolde jul med "deres" datter - de har hende vel både med alt godt og skidt i hverdagen.

• #29   6. dec 2009 Maiken - det bliver jo aldrig "deres"datter.. Hun har jo både en mor og en far, dette viste plejefamilien da de valgte at sige ja til at ha hende boende, og man er sku da en anelse naiv og tro der ikk sidder en mor eller en far og brænder for at tilbringe juleaften med deres barn.. Som du selv skrev er det hjerternes dag smiley
    jeg ved godt der sikkert er en grund til alt det rod, men har fuldt lidt med på sidelinjen, og har forstået det således at moren havde fuld forældre myndighed, altså er faren umyndiggjord i henhold til hvad der skal ske med datteren... Også synes jeg igen det er et åndsvagt tidspunkt han får lov at have HANS datter på smiley

• #30   6. dec 2009 Til alle jer der synes det er ok. Ja, der er måske en grund til at han ikke får lov til at have datteren overnattende, men helt ærligt så bruger plejefamilien årsagen at barnet skal i seng kl. 18.30! Det er da fuldstændig umenneskeligt at et så stort barn ikke må være oppe og med juleaften. Men på den anden side så så jeg et program med nogle fine typer i TV forleden, hvor moren stod og fortalte at de holdte jul med børnene om dagen og så blev de ellers puttet i seng så de voksne kunne hygge sig om aftenen, så måske er det bare mig der har et forældet syn på at julen er børnenes tid.....

• #31   6. dec 2009 sonne - igen , så er der nok en grund til at han er umyndiggjort ? ikke (: sådan kan man blive ved....

Lille M, gud hvor forvirrende - det blev jeg kaldt da jeg var "ung" smiley
    underligt det med at holde jul med børnene om dagen - mystisk, det er da synd.

• #32   6. dec 2009 Maiken - ja, jeg husker ikke grunden... men der var vist en god grund, altså ikke en som burde ha nogen effekt på han ikke kunne ha hende en aften, som juleaften... desuden skriver han os at det er plejefamilien der mener han ikke må ha hende sovende... i andet indlæg...

• #33   6. dec 2009 Ville sige at pauline Socialrådgiver hedde Pia Urban. og hende nr på Jammerbugt Kommune er 72 57 76 06. telefon tid fra kl.8.30-9.30.

det er hende som bestemme det. men hun lad plejefamilien bestemme.

• #34   6. dec 2009 *Maiken- smiley med den mest fantastiske Magnus

Hvorfor mere du at der er en grund til at jeg skulle være gjor umyndiggjort. Jeg fik fælles forældremyndighed over hende da hun var på børehjem. og en måde sendt. fik jg bare at vide at hun skulle i plejefamilien.

og det ville har laver en forældreevneundersøgelsen. ind det ville gøre nåde mere.

den er laver, men ik gjort færdig. er et møde om den d.14.12.09.

• #35   6. dec 2009 Laila Lund R

Nej hun har hende også det samme time som mig. har jeg får at vide

• #36   6. dec 2009 Jeannette K

kommunen OG plejefamilien er da lige glad med hva jeg sige til de.m. og at når jeg er samme med min datte. hun sige da hun svaren sin mor/far. men det er de da lige gald med

• #37   6. dec 2009 Marijana *Nu med en dreng der er døbt *

jeg bor ca 35 min køre. hvorfra plejefamilien bor. så det kan ik være en grun nok

• #38   6. dec 2009 kristian , du skriver at du er testet ikke egnet eller hvordan du nu formulerede det - der må være en grund .. der er en grund til alt ...

jeg kender dig ikke og derfor kan jeg ikke dømme dig , og det gør jeg heller ikke - men der må være en grund...

Sonne skriver: jeg ved godt der sikkert er en grund til alt det rod, men har fuldt lidt med på sidelinjen, og har forstået det således at moren havde fuld forældre myndighed, altså er faren umyndiggjord i henhold til hvad der skal ske med datteren
    OG på det svare jeg jo så at der må være en grund.

• #39   6. dec 2009 Jeg syntes du skal ringe til socialrådgiveren imorgen og brokke dig ...

• #40   6. dec 2009 * Sonne & Skønne Noah nu med 11 tænder *

julaften for mig er nåde man holdt om aften fra ca kl.17.00 og til man går i seng. fra man står op d.24.12. og fram til aften. skal bare hygge dag. hva mere i ander om det

• #41   6. dec 2009 *Maiken- smiley med den mest fantastiske Magnus

hun er da ligeglag. hva jeg mere om det. hun har lad plejefamilien bestem. hva min datte skal

• #42   6. dec 2009 *Maiken- smiley med den mest fantastiske Magnus

jeg fik fælles forældremyndighed efter 15 måde. og det var i rette. og efter det gave moren mig det.

• #43   6. dec 2009 kristian , derfor RING og brok dig , ring og sig at enten vil du snakke med hendes chef ang det eller så skal hun til at passe hendes arbejde og bestemme lidt!

jeg syntes det er lang tid du "kræver" at julen varer, men jov syntes bestemt at juleaften er en hygge dag ....

• #44   6. dec 2009 *Maiken- smiley med den mest fantastiske Magnus

hendes chef er da også lige gald. jeg sige ik at jeg skal har hende helle dag. men for mig ville jeg da bare hende den aften. fra kl.15 til hun sove.

• #45   6. dec 2009 Nu er der flere af jer der siger at der nok er en grund til at Kristian ikk er egnet og bla bla bla..

Jeg kender Kristian personligt, og kendte ham også før han fik Pauline..
    Da han fik af vide han sku være far, byttede han bil og bolig for at få plads til hende.. samt købte autostol ovs ovs ovs..
    Jeg har set ham have Pauline, og det er ingen hemmelighed at Kristian var lidt usikker i starten.. Men HALLO.. hvem er ikke det når de lige skal lære hvordan en ble skal vende ovs...
    De giver jo ikke Kristian en chance for at vise at han sagtens kan tage sig af hende..

Forstår simpelthen ikke at de ikke prøver at sende ham og Pauline til sådan et opholds sted så de kan se at han godt selv kan passe sin datter!

• #46   6. dec 2009 Diana - det er netop det jeg prøver at komme frem til.. kender godt nok ikke kristian, men mener stadigvæk ikke en test kan difinere hva tidspunkt der er smartest for ham at være sammen med barnet... jeg snes at fra kl. 15, også til omkring 20-20.30 ville da være fint jule aften, altså så hun er hjemme igen senest kl. 20.30..... jeg ved da at min søn på 16 mdr får lov at være oppe til i hvert fald deromkring juleaften... det er en dag hvor vi skal hygge os, og hvor regler og sengetider ikke har den vilde betydning... i hvert fald ikke for mig...

• #47   6. dec 2009 Sonne - den test Kristian snakker om er den der siger at han ikke er egnet til at have Pauline til at bo hos sig..

Det er plejefamilien der siger at Pauline skal være i seng på det tidspunkt og at Kristian derfor kun kan have hende fra 10- 15..

Men det er jo komplet hul i hovedet.. Syns slet ikke at en test kan sige om man er egnet.. De skal jo SE om Kristian kan klare det, ikk læse det i en test...

• #48   6. dec 2009 Diana - så enig så enig.... Synes det hele stinker langt væk.... og stakkels lille Pauline... det er hende der er fanget i det her smiley

• #49   6. dec 2009 Sonne - Ja men skidt med hende, der er jo en test der siger at hun ikk må være hos sin far...

• #50   6. dec 2009 Diana - da ikke skidt med hende ;( synes det danske system er meget meget uretfærdigt smiley

• #51   6. dec 2009 * Sonne & Skønne Noah nu med 11 tænder *
    ja det passe at danske system er meget meget uretfærdigt.

• #52   6. dec 2009 Diana - mor til 2 .
    Hej Gry. tak for det pæn ord. det ville jeg husk. og husk vi give ik op.

du har gjort så mare for mig den gang. jeg ville nok ik kunne give det samme ingen ville godt prøve. husk du kan altid ring 24/7/365 om år. hvis de er nåde. og så må vi tra den derfra,

knus

• #53   6. dec 2009 kristian , du kan da godt ringe til hende og sige at det er hendes arbejde og ike plejefamiliens, hvis de kan mærke du kæmper , hvis du ringer dagligt, ja så skal der nok ske noget ... tror du ikke ? der er da værd at præve.

• #54   6. dec 2009 *Maiken- smiley med den mest fantastiske Magnus

Jeg har da ring til plejefamiliens i dag. men det står fast på at kl.20.00 så er hun færdig. og ik kan holdt til mere. så sage jeg jeg kan da bare køre hjemme fra kl.20.00 og så er hun hjemme ca 20.35. og at hun fald i søve i bil. må hun da godt. men så sige hun at pauline ik kan sove leng nest dag. og så er du pylder helle dag. HMM.

Der komme ihvarifalg til det ske nest år. hvis det ik ville. så ville jeg sige at jeg ik ville være med til hun er i plejefamiliens.

• #55   6. dec 2009 Sonne - det var nu ironisk ment.. Men syns lidt at det er sådan det virker til at de tænker..

Kristian - Tak smiley
    Syns du skal som Maiken skriver, så ringe HVER dag,.. Både til plejefamilien og sagsbehandleren.. Og har du egentligt ikk haft hende på weekend? for så kan det da ikk passe at hun pludselig ikk må sove hos dig mere.. Ellers siger du da bare at du vil holde jul hos plejefamilien..

• #56   6. dec 2009 Det var nu osse for at understrege at det er en ufatteligt klam' tankegang de har.. Intet af det der er for pauline's skyld...

• #57   6. dec 2009 lristian, det kan være de skal noget næste dag.. hum ring til kommunen imorgen og sig at du gerne vil kører hende hjem kl 19?

• #58   7. dec 2009 Er jeg den eneste som ikke helt forstår sagen??

Forstår jeg det ret at kristian er erklæret uegnet til at have sin datter boende?? hvorfor?

Hvor er moderen henne i det her billede?

Syntes jeg har forstået på kristians indlæg at han har forældre myndighed? eller?

Jeg tænker ligesom majken, at hvis kommunen i første omgang føler der skal laves en test, må det jo være fordi de mener der forgår noget i kristians private liv som gør at de tvivler på at han kan tage vare på et barn?? Og efter testen er lavet (nu ved jeg ikke hvad testen går ud på) så har de konkluderet at deres mistanke var rigtig og at han nu er erklæret "uegnet" som fuldtidsfar....

så en grund må der jo være..... en kommune "fjerne" ikke bare et barn og sætter det i pleje uden god grund... så meget ved jeg da.

Ang. juleaften, så ved vi jo ikke 100% hvad ligger til grund for at kristian ikke må have sin datter om aftenen, men jeg kan da sagtens forstå at det er en rigtig træls situation.

det med at kommunen er ligeglad, syntes jeg lyder mærkeligt... hvad har de da præcis sagt når du har ringet og spurgt om jule aften ikke kunne forlænges til efter mad og gaver, i stedet for kl. 15.00??

• #59   7. dec 2009 britt - ja du skriver det som jeg tænker det smiley (dog staves jeg med i:P)

jeg forstår det heller ikke helt, ..

• #60   7. dec 2009 Britt - kommunerne er generalt ligeglade med mindre du er kriminel eller alkoholiker/narkoman..

• #61   7. dec 2009 Og når det er sagt...- så kan jeg sige at jeg sagtens turde lade mine børn være i Kristians varetægt smiley

Tror bare at kommunen bliver ved med at være på tværs fordi de vil have du skal opgive og det er nemmere at Pauline bare er hos en plejefamilie..
    De skal jo ligefrem sige undskyld for alt deres lort når de finder ud af at de sørme IGEN har taget fejl..

Kommentér på:
Julaften snøft.

Annonce