{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.224 visninger | Oprettet:

sutter på tommelfinger {{forumTopicSubject}}

Ja min datter vil ikke have sutten, men er nu begyndt at bruge tommelfingeren.. Hvad ville i gøre?? Blive ved med at give sut hele tiden, eller acceptere det?? Jeg har kæmpet med den sut, netop for hun ikke skulle bruge fingeren, som man jo ikke kan tage fra hende senere hen... Men hun vil sgu ikke den lille basse smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løbende Gutavberg wc 1.280 kr.
  • Rengøring 1,5 time 500 kr.
  • Løs vandhand skal fastgøres 499 kr.
  • Rep af vaskemaskine 600 kr.
  • Skridsikker måtte 800 kr.
  • Rengøring af køkken opvask og vasket gul i lille gang og køkken 310 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  sutter på tommelfinger
  • #1   12. dec 2009 Oliver vil heller ikke have sin sut! .. Og han sutter også på tommel, men ikke heletiden, det er mest når man bliver pylret og træt, og det er ikke sådan at han sutter til! smiley
    - Men jeg ved ikke hvad jeg ville gøre, tror bare ikke du kan overtale hende til at bruge sutten igen! ..

• #2   12. dec 2009 Men hvor gammel er din datter enlig?!

• #3   12. dec 2009 Vores datter vil os helst sutte på tommelfinger, og vores SP siger at vi skal gi hende sutten hver gang hun tar fingeren i munden

• #4   12. dec 2009 vores søn på knap 8 måneder sutter også på tommeltotten, han har aldrig ville have sutten, hvertfald ikke til andet end at putte den ind i munden og hive den ud igen, det er en sjov leg ;o)
    han gør det faktisk kun når han er træt og det er ikke noget vi kan se endnu hvertfald... men vi prøvede da han var mindre at give ham sutten hver gang eller bare tage fingeren ud af hans mund, men lige så hurtigt kom den derind igen, jeg har så senere ladet mig fortælle at uanset om de bruger sut eller ej, så kommer tommelen ind i munden hvis det ligger til dem at gøre det, desværre... vi har valgt nu at gør han det sådan når han ikke er træt tager vi den ud af munden, men ellers gør vi faktisk ikke så meget for det længere, han gør det jo ikke med vilje, det er bare en refleks, og ja det er super træls, men tror desværre ikke der er så meget at gøre når først de er begyndt...

• #5   12. dec 2009 Sys altså det er synd at "tvinge" børn til at bruge sut... Nogen KAN bare ikke fordrage det.. Jeg var selv en af dem der absolut ikke ville have sut, og heller ikke sutteflaske.. Lå og sagde bræklyde, for jeg ku bare ik ha det, og det er da også først nu her jeg kan børste tænder uden at få brækfornemmelse.. Så prøv at tænk over at det måske kan være at der er en grund til de ikke vil tage sutten..

• #6   12. dec 2009 hun bliver 3 måneder her d 23 december, så hun er jo stadig bare en lille skid smiley
    Maja L.
    Hvis hun kan have en finger eller for den sags skyld en helt hånd inde i munden, uden at få det dårligt af det, så tvivler jeg på at en sut gør noget smiley Men hun sutter og hun sutter til, og jeg har set børn der bliver helt hudløse på fingeren af det.. Og så gør det jo ondt til sidst. Men derved ikke sagt jeg vil tvinge min datter til noget, jeg vil hende kun det bedste... Hun kender jo ikke selv konsekvensen. Men må jo bare håbe hun ikke ødelægger fingereb of får ondt fo rjeg kan dælme ikke få hende til at tage sutten ret længe før hun jager fingeren ind istedet for. Hmmm

• #7   12. dec 2009 jeg havde det præcis som dig i starten marcus gjore det, synes det var synd hvis der skulle gå hul, og hvis han som 8 årig stadig gør det, men har bare indset at der er ikke noget at gøre, man skal hvertfald ikke begynde at skælde ud over det og sådan noget, det synes jeg virkeligt er dumt da de jo som sagt ikke gør det med vilje... mange børn gør det i en periode og stopper så selv med det når de synes det ikke giver dem noget mere, og andre fortsætter til de er meget gamle... desværre... lige nu synes jeg det værste er at der er mange der ser skævt til mig som mor, som om jeg skulle gøre mere for at han ikke gør det, og som om der er noget galt fordi han gør det, det er ligesom et tabu det med at sutte på tommelen, men har bare lært at lade det gå lige igennem og lade folk mene hvad de vil, vi gør hvad der er bedst for vores søn eftre vores mening..

• #8   12. dec 2009 ditte...
    Øv at folk dømmer en på det, men det er jeg nu også ligeglad med.. Håber bare ikke hun sutter hul, når hun bliver ældre (hvis det fortsætter) må vi jo bare smøre go negl på så den smager grimt så smiley

• #9   12. dec 2009 Linda.
    Ja men hvad kan man gøre.. Vær ikke i tvivl om jeg hellere ønsker hun bruger sin sut...

• #10   12. dec 2009 Linda:

det er altså lidt en skrøne, det er bevist at skaden er den samme om det er sut eller tommelfinger, jeg har også selv overbid men suttede ikke på tommelen, synes det er en fjollet ide folk der har fået.... så på den måde er jeg godt nok ligeglad...

men man kan jo også se det fra den lyse side ;o) man slipper for at skal op 117 gange om natten og give sutten, og man glemmer den ikke lige et sted, eller den falder ikke fra barnet i bilen så man skal til at holde ind for at få fat på den... jo jo der er ikke kun bagdele hi hi

• #11   12. dec 2009 når hun ikke er ældre ville jeg lade hende bruge tommelfingeren

Kommentér på:
sutter på tommelfinger

Annonce