{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Et Par Spørgsmål :)
  • #1   23. dec 2009 1- strækmærker siges a være avelige, men tror ik der er så meget a gøre ud over a sørge for a smøre dig godt, er selv 41+3 nu og har 7-9-13 ikke fået et endnu.
    2- hmm det er vel som man tager det, husk a spise sundt og vær aktiv, tror os det er meget forskelligt, om man har let ved a tage på eller ej, har selv taget 12 kg på, men det kun på maven.
    3- hmm der jo mange ting der siges ikke a være sundt;) rygening alkohol osv, men ved ik hva du tænker på? ang mad mener jeg der nogen fisk og sån man ikke må spise, i hvert fald kun i lille mængde pga kviksølv mener jeg.
    3- jah den er så svær, hehe man kan få det a vide til scanning ellers er der ik så meget a gøre, jo man kan købe sån en test der kan vise det, men hva den hedder har jeg glemt, inteligender eller sån noget, men hæng mig ik op på det smiley
    nå var li det jeg ku kom med smiley

• #2   23. dec 2009 - Du kan ikke gøre noget for der ikke skal komme strækmærker, men du kan være heldig at der ikke kommer nogen.. Det er ikke verdens undergang at få strækmærker :o)
    - Ja man kan lade være med at spise unødvendige ting ;o)
    - det er ikek sundt at ryge og drikke.. Alt mad med måde..
    - Ved at blive scannet :o)

• #3   23. dec 2009 1. Nej desværre. Strækmærker er genestisk. Men derfor er det selvfølgelig en god ide at bruge en god mavecreme:)

2. Spis fornuftigt, og ikke for 2 som mange mener man bør under en graviditet. Undgå for mange søde sager.

3. Rygning, alcohol, narkotika

4. Til Md scanning uge 20, eller selv betale for en ekstra kønsscanning fra uge 16. Evt. intelligender test fra uge 10:)

• #4   23. dec 2009 hva angår strækmærker, så ved ikk om det var det der hjalp mig, men jeg smurgte min mave hver dag med en lækker go fed creme... men jeg skal ikk kunne sige om det var det, jeg har kun et par enkelte efter jeg har født... smiley

• #5   23. dec 2009 -Du kan intet gøre for at forhindre strækmærker. Det er arveligt, så du kan kun håbe på at du har arvet en god hudtype. Hvis du ligner din mor kan du prøve at se om hun har mange strækmærker, og håbe på at du har arvet hendes hud for så er der større mulighed for at du kommer til at se ud som hende efter en fødsel. Men du kan også ligne hende men have arvet din fars hudtype og så er det ikke til at vide hvis du har det for så kan det være at han selv ville have fået mange hvis han havde været kvinde. Jeg brugte mavecreme HVER dag men fik en masse strækmærker alligevel og er overbevist om at cremen ingen forskel havde gjort. Strækmærkerne kommer i underhuden og der trækker cremerne slet ikke ned, så det er penge ud af lommen, så bare håb.

-du kan spise sundt og lade være med at spise for usundt. Men hvis du er en slank pige der aldrig har haft problemer med at kunne tage på vil du nok slippe nemmere. Man siger at en god startvægt inden graviditeten er en god forudsætning. Jeg vejede 53 kg inden jeg blev gravid og har aldrig kunne tage på, kun tabe mig, og jeg spiste MEGET sundt men tog alligevel 30 kg på. Har ikke trænet eller lavet noget siden jeg fødte, men har tabt de 26 igen. Tynde tager ofte mere på end kraftige/buttede piger fordi man har brug for det ekstra for at gennemføre samme graviditet, så det er nok kun fordi kroppen har brug for det.

-alkohol, stoffer, rygning, usund mad, at farve hår, kemikalier, parfume osv.

-du kan få kønnet at vide ved Misdannelsesscanning mellem uge 18 og 22 eller betale for en lidt tidligere scanning omkring uge 16 på en privat klinik

• #6   23. dec 2009 Ja du kan sagtens være heldig ikke at få dem, jeg har ingen. Prøv at spørge din mor om hun har nogen, for så kan du som regel få svar på om du selv får dem, for som sagt er det genetisk:)

• #7   23. dec 2009 Okay, tusind tak for jeres hjælp smiley Der kommer sikkert mange spørgsmål løbende, men så håber jeg på god respons, som jeg har fået smiley Tusind tak igen. God jul til jer alle smiley

• #8   23. dec 2009 Mor til Magnus:

Det er arveligt og hormonelt betinget, men nej det er ikke altid arveligt efter ens mor. For man har jo også sine fars gener så his du har arvet din fars hud kan det nemt være derfor. Og det er ikke til at vide om man har, så hvis din far kunne blive gravid og han havde genneført en graviditet kunne det være at du bagefter godt kunne se hvor det stammede fra.
    Så jeg vil næsten tro at det er fordi du har arvet din fars hud.

Det var også det jeg skrev med at man ikke kunne regne med det med at kigge på sin mor hvis man havde arvet sin fars hudtype.
    Det var i hvertfald det jordemoderen sagde til mig. For hun sagde også at man ikke kunne regne med hvordan ens mor så ud efter fødsel, for hvis man havde arvet sin fars hud hvilket der jo er 50% chance for så var det "falsk reklame" det med at se på sin mor. men havde man hendes hudtype kunne man godt bruge det som en ledetråd til om man evt. selv ville få strækmærker.

Jeg håber heller ikke at jeg får flere næste gang

• #9   23. dec 2009 strækmærker er ikke arvelige men hormonelt betinget.. min mor fik ingen men min søster og jeg var knapt så heldig.. du kan ikke gøre så meget ved det.. men det kan jo aldrig skade at smøre sig ind i en god creme uden parfume og parabener smiley

Vægten kan du ikke selv styre men du kan slippe for at tage unødvendige kg på hvis du spiser fornuftigt.. sundt og varieret.. og husk at du IKKE skal spise for 2 smiley

Det er ikke sundt at ryge, drikke, spise usundt, bruge creme, parfume, make up osv med mange parabener.. intet rødt kød osv osv der er sq mange ting der ikke er sundt..

Kommentér på:
Et Par Spørgsmål :)

Annonce