{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.354 visninger | Oprettet:

Barseldagpenge & Kommunen! {{forumTopicSubject}}

Jeg ved ikke om der er så meget at svære i det her, har virkelig bare brug for at komme af med noget, og hører fra nogle andre, hvad deres menning er..

Jeg er gravid og har termin den 18 juli, så der er lige knap og nap 3 uger til.

jeg blev færdig med min uddannelse i marts mdr. som sosu- hjæper, og da jeg var gravid var der jo ingen der vil ansætte mig fast.. Så jeg spring ud i noget vikar, da jeg gerne vil nå ud og nyde lidt af min uddannelse inden jeg skulle gå på barsel. så havde ringede og undersøgt hvordan jeg skulle forholde mig da jeg gik på barsel, jeg stod jo i fagforeningen, men jeg skulle bare melde nårh jeg gik af, så fik jeg den høje dagpengesats sagde kommunen så..

Jeg kørte så som vikar ind til jeg blev sygemeldt, røg ind på fødeafdelingen med kæmpe smerter og kunne dårlig nok gå, så blev sendt hjem da jeg havde bækkenløsning, og kunne dårlig nok gå. Fik afvide jeg havde overbelastede mig selv, ang. løft og div.

Så dagen efter, den 4 Maj gik jeg så til lægen og blev sygemeldt. og gik derefter på kommunen på dagepenge kontoret for at sige jeg var gået af og afleveret de papir jeg havde fået af vide jeg sku. Der var der intet og fik afvide igen igen at jeg var berettet til den høje sats. så blev jeg jo glad over og gik hjem da de sagde de ordnet alt det sidste.

Så nermede vi os den første juli og der gik skide 3400 ind på min konto, så ringede straks derop, jamen de manglede et papir, jeg sku skaffe fra fagforeningen om jeg var berettet til 37 timer om ugen. Og det skaffede jeg jo og tog derop med, så fik ejg afvide igen, at alt var på plads, og torsdagen efter vil de sætte det skyldene beløb ind.

Men torsdagen efter, gik der sku ik nogle penge ind, og jeg ringede igen, jamen jeg var ikke berettet til den høje taks jeg var berettet til 5000 før skat.
Da jeg ikke har stået meldt ledig i fagforeningen, også regner de ud fra hvilken timer jeg har haft de sidste 13 uger, og da jeg var vikar og havde en fed løn mellem 200 og 300 i timen, havde man jo ikke brug for mange timer, og fik mindre og mindre timer pga. graviditet og smerter. men så længe jeg kunne overleve var det jo fint.

men Så jeg spurgte lige kømmunen engang hvad jeg skulle leve for og betale regninger for? jeg kunne søge suplerende kontakt hjælp. så det gik jeg igang med, men efter noget renderi fra deres side igen igen, fandt de pludeselig ud af det kunne jeg ikke når jeg var på barseldagpenge, så jeg skulle bare leve for de 5000 før skat. Men jeg kunne få min fagforening til at klage, det havde man jo sine rettigheder til.. også ville jeg kunne få 9000 indtil jeg har født og 12000 fra den dag jeg føder.
Det os fint nok, det da ti gange bedre end de 5000 før skat.

Men så har de lovede mig det brev i 14 dage, og nårh man ringer siger den ene at det er ordnet og så nårh man ringer efter to dage igen, så det ikke ordnet, der står intet inde i systemet. Og sådan er jeg bare blevet kørt frem og tilbage siden den 4 maj. og har bare nada penge og ja det snart stået på i 2 mdr. at jeg er blevet sendt frem og tilbage.

Er det bare mig eller er der noget galt, har en veninde der er 19 og fået en søn i marts mdr. og hun har ikke arbejder siden hun blev 18, hun har været på bistand, og hun bor sammen med faren ligesom mig, og hun har 14.000 før skat udbetalt..

Hvordan kan det lade sig gøre spørg jeg bare mig selv om, når en som mig der bare vil på arbejdsmarkede efter min uddannelse, og blevet ved med at arbejde, til jeg blev sygemeldt ikke kan få noget som helst hjælp. Bliver smidt ud af lejlighed og det hele fordi vi ikke har råd til den hvis vi skla havde mad på borderet..

Den blev vist lidt lang.. smiler flovt.. men i behøver ikke læse det hele havde bare behov for at komme af med noget af det her..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Barseldagpenge & Kommunen!
  • #1   26. jun 2008 Det er typisk kommunen det der. Jeg kan kun sige at du skal blive ved at ringe derop, gå derop og skab dig hvis de bliver ved med at afvise dig. Du er lige nu berettiget til 9000 før skat, fra kommunen og det har du været siden du var 12 uger henne i din graviditet. det er ikk meget med stadig bedre end 5000. når du så har født, får du ca de tolv. ved du er berettiget til det for jeg får selv fras kommunen af nu:-)

  • #2   26. jun 2008 Okaii, ja det siger de fleste at jeg er berettet til det, men nu tager fagforeningen lige fat i dem imorgen, også må vi jo se hvad der sker ?

    Er bare så træt af det, det har stået på i to mdr, og går sku udover forholdet og alt det..

    Så håber bare snart der sker noget godt..




  • #3   26. jun 2008 hej

    du har ret til den høje, når man er over 12 uger henne så er man forsøger. ergo skal du ha forsøgersatsen som pt er på ca 12500 før skat. så komunnen snyder dig og du skal banke i bordet


  • #6   26. jun 2008 Malene B: Altså de siger jeg ikke får mere, selv om jeg føder.. Men arbejdet du hellere ikke særlig meget til sidst da du var virkar?

    Laila N: Ja, det var os der beløb jeg fik afvide, hvis jeg fik min fagforening til at klage af dem på kommunen, men det svært når de skal bede om et skrift afslag hvorfor jeg ikke kan søge suplerende kontanthjælp, men det skrift afslag har de været 14 dage om, og har fyrre undskyldninger, om deres system er ende og det er sendt, også er det en helt anden der skla skrive.

    Miller: Ja ved hellere ikke hvorfor de skal være sådan nogle røvhuller.. Føler mig bare ikke fair behandlet, fordi ejg har været på arbejdsmarkede og lige vil havde hjælp for første og forhåbentligt sidste gang.. Men alle andre kan bare få i hovede og røv, selv om de har været på bistand osv..


  • #7   26. jun 2008 jeg ku først få barselspenge efter jeg havde født, ellers var det kun de der 9000.
    hun er ikke forsørger før hun har født, ergo kan hun ikk få den helt høje barsel:-)


  • #8   26. jun 2008 hey rikke pige.

    stakkels dig:)
    kender det alt for godt jeg var det sammen igen. jeg gik 3 mdr med inden penge, og tog min mor med på kommunen også fik de vidst rent besked også sagde de pænt undskyld og der var skedt en fejl.
    de kommuner er bare så langsomme og laver tit fejl som de kalder det.

    knuz rikke


  • #10   26. jun 2008 Line H. Ja det os det jeg har fået afvide af alle andre ejg er berettet til. men problemet er jo de siger jeg skal leve for de 5000 før skat som egj har fået indtil videre. Hvor jeg bare ville blive glad hvis jeg fik de 9000 når jeg havde født. Men det mener de jo ikke jeg er berettet til.. De mener jo jeg skal leve for 5000 før skat, til ejg skal på arbejdsmarkedet igen.

    Rikke S: Var det os Næstved Kommune ?

    Malene B: Jeg er jo gået på barsel nu, det gik jeg for en uge siden, men der er ikke sket nogle ændringer. De siger stadig kun jeg får de 5000 før skat.. Og fik os afvide deres løningsdag er den sidste torsdag i mdr. men jeg har fået klar besked af alle de mennekser jeg snart har snakkede med de ikke kan hjælpe mig, andet end de 500 fær skat til jeg kommer på arbejdsmarket og kan tjene mine egne penge.

    Jeg havde os de der 32 timer i starten også gik det ellers bare ned af bakke, jo mere jeg fik ondt. Men de har jo regnet ud at i gennemsnittet har jeg 13 timer på en uge og derfor kan jeg kun få de 5000, får derres maksimal timeløn på 95 kr. og det er os rigtigt. har jeg set på skrift.
    men de mener jo jeg ikke kan søge suplerende.


  • #12   27. jun 2008 Maria S: Ja kan jeg kun give dig ret i..

  • #13   27. jun 2008 Føler mig sku hellere ikke fair behandlet.. Føler at de straffer mig fordi jeg arbejdet efter uddannelse, og ikke gik på bistand...

  • #14   27. jun 2008 Det er da så langt ude... jeg har heller ikke haft andet end problemer med kommunen, så jeg har opgivet... Det er nu ikke pga. barselsdagpenge, men pga. lejlighed.
    Min kæreste og jeg bor i øjeblikket hos svigermor fordi ventelisterne er sååååå lange i hovedstads området, så jeg ringede til kommunen og spurgte om de ikke kunne hjælpe, da jeg jo er gravid, men det kunne de ikke fordi jeg ikke har boet i kommunen i over et år, hvad fanden er det for noget fis???
    Så nu bliver vi boende hos sviger indtil min barsel er overstået, og så flytter vi til Sverige.


  • #15   27. jun 2008 hmm forstår ingenting!
    De har aldrig regnet på hvor meget jeg er berettiget til. der er nogle satser som du har krav på lige meget hvor mange timer du har arbejdet!
    Hvis det er fordi du ikke er så god til at åbne munden oppe på kommunen så tag en med derop der er!
    Du skal ha de penge du har krav på, der er sku en grund til vi betaler så meget i skat!
    hader kommunen, hvis jeg kan undgå det skal jeg aldrig ha noget med dem at gøre igen!


Kommentér på:
Barseldagpenge & Kommunen!

Annonce