4.660 visninger
|
Oprettet:
flyrejse med baby? {{forumTopicSubject}}
Hej,
Jeg skal til Spanien i næste uge med min lille pige, som får flaske. Jeg er lidt i tvivl om jeg kan tage flasker med kogt vand med igennem sikkerhedskontrollen..man må max have 100 ml væske i hver beholder, men babymad er undtaget.. men er der nogen af jer der har prøvet det, og hvad sagde de til flaskerne og maden.
Er der nogen af jer der har fløjet med en 4-5 måneders barn, og hvordan gik det? Det er heldigvis kun en flyvetur på 3-4 timer.
jan 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Babyer: 1 Emner: 20 Svar: 398
Man får IKKE lov til at ta en termoflaske med "noget væske" igennem kontrollen...også selvom man står med et spædbarn på armen!!
Har selv været i lufthavne i Billund og der blev det afvist. Babymos i de der små glas var ikke noget problem, men termoflasken gik ikke!!
Hvor skal du flyve fra???
jan 2009
Følger: 1 Emner: 21 Svar: 44
Ja, har tænkt på at få vand fra stewardesserne eller en cafe efter sikkerhedskontrollen, men så er det jo bare det tager en krig at få vandet ned på en passende temperatur. Årh, det er også såå besværligt.
Hvad med de der færdigblandede brikker NAN, de indeholder 200 ml. Er der nogen der har fået dem igennem?
jan 2009
mar 2008
Følger: 14 Følgere: 13 Babyer: 1 Emner: 72 Svar: 3.459
Bed om nok thevand til at fylde flasken
jan 2009
Da vi var afsted, passede det med 2/3 kogt vand og så 1/3 koldt vand.
Som sagt så er der café´er osv i lufthavnen i Taxfree-området, hvor du MED GARANTI kan få varmt vand til hende!! ;o)..og det samme i flyet.
jan 2009
Og de er for alvor bøvlede at varme, hvis der ikke er micro-ovn og kun varm vand at dyppe flasken i......
jul 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Babyer: 1 Emner: 72 Svar: 859
min veninde har lige været på island med deres datter og hun ringede til læge ligesom hvis det var medicin...
så sagde hun det med flasker også fik hun på apotektet en seddel (medicin seddel) hvor der stod at hun gerne måtte have flaskerne med i flyveren.
sep 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Babyer: 1 Emner: 74 Svar: 671
sjovt at se hvor mange forskellige råd der er i denne tråd?!!
Hvor har I det mon fra??
Du må GERNE HAVE MERE end 100ml med når det er til dit barn.
om få dage skal jeg flyve fra LA over Frankfurt til KBH og har lige undersøgt så sent som for en time siden, hvad vi må have med, for det blir en LANG tur for en 7mdr baby... Og iflg deres hjemmeside, må vi have både juice, MME og vælling med. også mere end 100ml. Bare det bliver forevist til sikkerhedskontrollen og lagt for sig selv, så bliver det i enkelte tilfælde tjekket for eksplosive væsker, men ikke nødvendigvis (iflg deres hjemmeside) og jeg vil mene amerikansk TSA (sikkerhed) er de skrappeste, så mon ikk det går i Kastrup også
OG jeg husker da vi tog fra Kastrup for 3mdr siden, havde jeg 2 NAN drikkebrikker med igennem sikkerhedskontrollen i Kastrup NO PROBLEM, de er jo uåbnet og ungen skal jo have mad, der blev ikke løftet et øjenbryn.
Iflg Kastrups hjemmeside står der også:............Undtagelser fra reglerne
Visse væsker og væskeformige stoffer er undtaget fra EU’s regler. Det drejer sig for eksempel om babymad, medicin og lignende, som må medbringes til brug på flyrejsen i større kvanta end 100 milliliter. Man bør dog være forberedt på, at sikkerhedspersonalet kan forlange bevis for væskens ægthed.
Jeg har bestemt mig for at tage MME pulver med og så bede stewardesserne om kogt vand til at lave mælken. og så har vi juice, grød i tupperware og mos med også.. så sku han ku klare den 16timers tur og jeg er sikker på din bebs klarer en få timers tur til Spanien
Rigtig god tur
og mht trykket i ørene, så udvikles det først når baby er ældre, er jeg fortalt. min søn har allerede fløjet 3 gange og ingen af gangene har der været problemer OVERHOVEDET, så med mindre dit barn erforkølet og med tilstoppet næse, ja så blir der ikke noget tryk i ørene på bebs
trykket i kabinen svarer til 1500-2200m højde, så det er ikke noget sunde raske folk sku blive bemærket af, heller ikke babyer der er mere end et par dage gamle iflg lidt søgen rundt på google
aug 2009
Følger: 1 Babyer: 1 Emner: 10 Svar: 80
jan 2009
Der er mange modsigelser, jeg tror jeg tager sutteflasker med vand med og pulver, hvis jeg så ikke må tage væsken med, må jeg jo smide den ud og finde noget i afgangshallen.. jeg tager ikke brikker med, kan godt se at de bliver svære at varme. god ide med 2/3 koldt og 1/3 varmt vand, det vil jeg gøre hvis de ikke har mikroovn i flyet.
flyrejse med baby?