{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.660 visninger | Oprettet:

susan s
susan s
Følger: 1 Emner: 21 Svar: 44

flyrejse med baby? {{forumTopicSubject}}

Hej,

Jeg skal til Spanien i næste uge med min lille pige, som får flaske. Jeg er lidt i tvivl om jeg kan tage flasker med kogt vand med igennem sikkerhedskontrollen..man må max have 100 ml væske i hver beholder, men babymad er undtaget.. men er der nogen af jer der har prøvet det, og hvad sagde de til flaskerne og maden.
Er der nogen af jer der har fløjet med en 4-5 måneders barn, og hvordan gik det? Det er heldigvis kun en flyvetur på 3-4 timer.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.
  • Tilkobling af opvasker, vask og armatur 1.500 kr.
  • Skrue reol/lampe ned fra væg 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  flyrejse med baby?
  • #1   14. jan 2010 Ellers så hør, om det er muligt at få varmt vand ombord på flyet til de flasker. Eller i afgangs-terminalen??
    Man får IKKE lov til at ta en termoflaske med "noget væske" igennem kontrollen...også selvom man står med et spædbarn på armen!!

Har selv været i lufthavne i Billund og der blev det afvist. Babymos i de der små glas var ikke noget problem, men termoflasken gik ikke!!

Hvor skal du flyve fra???

• susan s
    susan s Tilmeldt:
    jan 2009

#2   14. jan 2010 Jeg skal flyve fra Kastrup.

Ja, har tænkt på at få vand fra stewardesserne eller en cafe efter sikkerhedskontrollen, men så er det jo bare det tager en krig at få vandet ned på en passende temperatur. Årh, det er også såå besværligt.

Hvad med de der færdigblandede brikker NAN, de indeholder 200 ml. Er der nogen der har fået dem igennem?

• susan s
    susan s Tilmeldt:
    jan 2009

#3   14. jan 2010 Hvis hun er 4½ mdr. kan man så ikke en enkelt gang bare bruge vand fra hanen, som kan varmes lidt i en mikroovn? De må jo gerne få alm. vand i den alder, så spørgsmålet er om det skal være kogt.

• #4   14. jan 2010 man plejer at kunne få serveret the i fly, hvilket vil sige de har et sted at lave varmt vand smiley

Bed om nok thevand til at fylde flasken

• #5   14. jan 2010 Så blander du bare op med koldt vand..... Så er problemet heller ikk større:o)
    Da vi var afsted, passede det med 2/3 kogt vand og så 1/3 koldt vand.

Som sagt så er der café´er osv i lufthavnen i Taxfree-området, hvor du MED GARANTI kan få varmt vand til hende!! ;o)..og det samme i flyet.

• #6   14. jan 2010 Ang de der brikker, så får du HELLER IKKE dem igennem. De er MEGET strikse ang de ml!!!!

Og de er for alvor bøvlede at varme, hvis der ikke er micro-ovn og kun varm vand at dyppe flasken i......

• #7   14. jan 2010

min veninde har lige været på island med deres datter og hun ringede til læge ligesom hvis det var medicin...

så sagde hun det med flasker også fik hun på apotektet en seddel (medicin seddel) hvor der stod at hun gerne måtte have flaskerne med i flyveren.

• #8   15. jan 2010 Folkens der er forskel på hvad man må have med til sig selv og så hvad man må have med til sin bebs.

sjovt at se hvor mange forskellige råd der er i denne tråd?!!
    Hvor har I det mon fra??

Du må GERNE HAVE MERE end 100ml med når det er til dit barn.

om få dage skal jeg flyve fra LA over Frankfurt til KBH og har lige undersøgt så sent som for en time siden, hvad vi må have med, for det blir en LANG tur for en 7mdr baby... Og iflg deres hjemmeside, må vi have både juice, MME og vælling med. også mere end 100ml. Bare det bliver forevist til sikkerhedskontrollen og lagt for sig selv, så bliver det i enkelte tilfælde tjekket for eksplosive væsker, men ikke nødvendigvis (iflg deres hjemmeside) og jeg vil mene amerikansk TSA (sikkerhed) er de skrappeste, så mon ikk det går i Kastrup også smiley

OG jeg husker da vi tog fra Kastrup for 3mdr siden, havde jeg 2 NAN drikkebrikker med igennem sikkerhedskontrollen i Kastrup NO PROBLEM, de er jo uåbnet og ungen skal jo have mad, der blev ikke løftet et øjenbryn.

Iflg Kastrups hjemmeside står der også:............Undtagelser fra reglerne
    Visse væsker og væskeformige stoffer er undtaget fra EU’s regler. Det drejer sig for eksempel om babymad, medicin og lignende, som må medbringes til brug på flyrejsen i større kvanta end 100 milliliter. Man bør dog være forberedt på, at sikkerhedspersonalet kan forlange bevis for væskens ægthed.

Jeg har bestemt mig for at tage MME pulver med og så bede stewardesserne om kogt vand til at lave mælken. og så har vi juice, grød i tupperware og mos med også.. så sku han ku klare den 16timers tur og jeg er sikker på din bebs klarer en få timers tur til Spanien smiley
    Rigtig god tur

og mht trykket i ørene, så udvikles det først når baby er ældre, er jeg fortalt. min søn har allerede fløjet 3 gange og ingen af gangene har der været problemer OVERHOVEDET, så med mindre dit barn erforkølet og med tilstoppet næse, ja så blir der ikke noget tryk i ørene på bebs smiley
    trykket i kabinen svarer til 1500-2200m højde, så det er ikke noget sunde raske folk sku blive bemærket af, heller ikke babyer der er mere end et par dage gamle iflg lidt søgen rundt på google smiley

• #9   15. jan 2010 Altså vi var afsted med vores søn da han var ½ år, vi havde flere flasker med, så længe der ikke er mere end 100 ml i hver flaske og det er pakket i genluk poser kan man sagtens få det igennem, de spurgte blot om det var til baby og så var det ikke noget problem

• susan s
    susan s Tilmeldt:
    jan 2009

#10   16. jan 2010 Jeg har skrevet en mail til statens lufthavns væsen som står for sikkerheden, men jeg har ikke fået noget svar endnu.

Der er mange modsigelser, jeg tror jeg tager sutteflasker med vand med og pulver, hvis jeg så ikke må tage væsken med, må jeg jo smide den ud og finde noget i afgangshallen.. jeg tager ikke brikker med, kan godt se at de bliver svære at varme. god ide med 2/3 koldt og 1/3 varmt vand, det vil jeg gøre hvis de ikke har mikroovn i flyet.

Kommentér på:
flyrejse med baby?

Annonce