{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
951 visninger | Oprettet:

Trine h
Trine h
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4

Hjælp- Hvad ville i gøre? {{forumTopicSubject}}

Hvad ville i gøre?

Mig og min kæreste er begge 25.. Vi har været sammen i 5 år nu, og er klar til projekt baby..

Han er udlært og har godt job. Jeg er i lære, men er færdig til dec

Vi har jo tænkt på at skarte projektet så det passer med at jeg kan gå på barsel efter jeg er færdig udlært..

Tror der er mange der har tænkt på det, men vil gerne høre meninger.. Så kan man jo altid tage ´dem til sig eller lade være..

Mange hilsner Trine

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp- Hvad ville i gøre?
  • #2   14. jan 2010 Jeg synes det lyder som en god idé:)
    -Selvom det ikke er sikkert at du bliver gravid lige med det samme, så ville det da være ærgeligt at skulle på barsel så tæt på du ellers ville have været udlært...

Jeg glæder mig sååå meget selv til engang at være færdig uddannet om over 5 år:( -Der vil jeg også meget gerne igang med baby projekt.
    Sy´nes bare der er såå lang tid til. -Jeg tænker på at jeg gerne vil have børn HVER DAG! smiley

Men held og lykke med det

• #3   14. jan 2010 Jeg ville nok vælge at vente de 2mdr med at gå i gang med projektet, da det ville være "synd" hvis du nu skulle gå fra en mdr eller lign. inden du er udlært...
    Du kan jo også være så uheldig, at du bliver sygemeldt i graviditeten...

Ved det kan tage sin tid, før det lykkes (tog os 2år), men når man er så tæt på endt uddannelse, så ville jeg vente smiley

Karina *19+2*

• #4   14. jan 2010 jeg ville også bare begynde og prøve, også fordi der er mange der er igang længe før der sker noget.. og det kan jo være i først har bid efter 3-4 mdr. eller senere end det.. så ja igen jeg ville bare gå igang. smiley

• Trine h
    Trine h Tilmeldt:
    jan 2010

#6   14. jan 2010 Tror der er nogen der ikk helt forstod.. Vi vil ikke starte nu.. Men først starte så jeg har termin 1 eller 2 mdr efter jeg er færsig udlært.. måske mig der er dum til at forklare..
    smiley

• #7   14. jan 2010 Okai smiley
    Jamen der syntes jeg da bare at i skal gå igang smiley

• #9   14. jan 2010 Sarah:
    5 år!?!?!?!? Hold da op, ja jeg kan da godt forstå du ikke kan vente!
    Er det virkelig så vigtigt, at få den uddannelse først?:)

• Trine h
    Trine h Tilmeldt:
    jan 2010

#10   14. jan 2010 Ja hihi.. det var bare for at høre meninger med hensyn til at gå gravid i sin læretid og op til sin svendeprøve.. :0)

• #13   15. jan 2010 Min mand og jeg ville starte projekt baby da jeg havde ½ år til eg var færdig udlært, men fik at vide jeg skulle begynde efter endt svendeprøve.... Jeg var udlært d. 31 januar 09, men havde svendeprøve sidst i august og hele september 08..... Vi begyndte så projekt baby i oktober 08 og sidst november 08 blev jeg gravid med vores datter..... Imens gik jeg fra 1. februar og frem til barsel på dagpenge..... Alt imens i graviditeten tog jeg kørekort til lastbil, og har ikke fortrudt det.....
    Bare så jeg har flere græsgange åbne når jeg kommer retur på arbejdsmarkedet...

• #14   15. jan 2010 Vil lige sige hvis du er medlem af a-kasse, så får du dagpenge, hvis ikke så er det kontanthjælp... efter endt uddannelse....

• Marie Louise P
    Marie Louise P Tilmeldt:
    jun 2008

Følger: 1 Emner: 6 Svar: 144
    #15   15. jan 2010 Jeg synes det er en god idé at vente til du er færdigudlært til dec.

Det er bare min personlige mening. Jeg går som Sara A, også bare og tripper med at få uddannelsen i hus, der kommer også nemt til at gå 5-6 år for mit vedkommende, da jeg vil tage overbygning som talepædagog. Ja jeg kunne vælge at få et barn midt i det hele, men jeg vil hellere have uddannelsen i hus først. Have en fast indkomst og så baby smiley - Men gud hvor jeg glæder mig til den dag sker. Derfor er babygalleri guld værd når man er skruk....

• #16   15. jan 2010 jeg ville vente med at starte projektet til sommerferien. for du kan risikere at der er bid første gang (det skete med alle mine 4 unger) og så er du højgravid når du bliver udlært - hvor du kan risikere at du skal gå fra før pga plukveer eller bækkeløsning m.m.
    Og så står du og mangler måske 1-3 mdr af din læretid som du så skal tage bagefter. Det er surt -
    Fornuftigt tænkt ville jeg foreslå arbejde et år først før i starter. Af hensyn til at komme på arb. markedet bagefter - det er svært at få job uden erfaring. efter læretiden.
    Men uanset hvad så pøj pøj med det - det er jo altid rart at øve sig hi hi.

• Trine h
    Trine h Tilmeldt:
    jan 2010

#17   15. jan 2010 Vi vil ikke starte før tiden er så jeg først har termin 1 -2 mdr efter jeg er færdig.. Kan læse at der er nogen der ikke forstår det?

Jeg står i a-kasse nu..

Men det er også svært at få job som 26 årig og ingen børn?

• #18   15. jan 2010 Jeg ville vente lige et par måneder så du er sikker på at nå at blive udlært inden maven revner. Var selv en af dem der blev gravid meget hurtigt og det kan jo være du er lige så heldig. Ellers synes jeg det er dejligt at læse at I har været sammen så længe og at det her virkelig er gennemtænkt. smiley

• Trine h
    Trine h Tilmeldt:
    jan 2010

#19   15. jan 2010 Men hvis jeg er færdig udlært i dec.. Min svendeprøve er i august..
    Så kan vi vel starte ved maj ??

• #21   15. jan 2010 jeg fødte 14 dage efter jeg havde taget min sidste eksamen, og synes godt nok det var hårdt tilsidst, fordi jeg var så nervøs, og skulle læse så meget, og synes slet ikke jeg havde tid til at gøre noget klar til den lille!! og jeg havde ellers en super nem graviditet smiley

• #22   15. jan 2010 MIscha H: hmm, ja det er jo også det jeg går og tænker på hver eneste dag. -Meen jo for mig er det vigtigt at jeg har en uddannelse. -For tror aldrig jeg ellers ville komme igang med en. Men synes godt nok at der er længe til jeg er færdig om 5 - 6 år:(

Kommentér på:
Hjælp- Hvad ville i gøre?

Annonce