{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
843 visninger | Oprettet:

Barsel/ penge {{forumTopicSubject}}

Ja jeg er ansat nu som hjemmehjælper ved kommunen og har været det længe..
Men overvejer lidt at sige op også komme ud til mine forældre og arbjede som er selvstændige..
Og jeg står i forvejen som ansat der ude har arbejdet der på mit bi kort.. Men har ikke haft nogen timer de sidste par år.

Men vi går jo lidt med projekt baby planer i hovede til sommer.. Men hvis jeg beholder mit job ved jeg hvad jeg har af penge i mens jeg holder barsel..

Men hvad har jeg af penge hvis jeg flytter ud til mine forældres firma ? ryger man så på dagpenge fra starten ?

Håber der er nogen som kan hjælpe


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Barsel/ penge
  • #3   17. jan 2010 Skal de det ? er der ikke en regl med at man skal have været ansat der et år.. Og vil jeg gå ind under den regl når jeg ikke har haft timer de sidste par år

  • #4   17. jan 2010 sådan som jeg læser dit indlæg ...

    starter i projekt baby til sommer og så 9mdr frem.. og du er ansat - ja så skal de vel betale din barsel smiley jeg ved det ikke , men 9mdr med baby i maven og der er lige nogle mdr til sommer os smiley


  • #5   17. jan 2010 Ja det har du jo ret i..

    Så kommer næste problem..

    Har jeg "pligt" til som at fortælle mine forældre om vores planer ? altså jeg mener nu hvor jeg er deres barn.. Og de kommer jo lige som til at betale min barsel og skal ud og finde en afløser for mig.. Om de vil føler jeg har "snydt" dem hvis vi holder det hemmeligt


  • #6   17. jan 2010 Ja det er jo lige det.. har heller ikke taget nogen beslutning om jeg "tør" arbjede der ude i nu. Fordi det kan blive noget rigtig rod.. Dog arbejder min farbror, min kusines mand, min fars fætter og ja min kæreste og min mor der ude.. Og det er helt uden problemer. Og næsten resten af dem som er ansat der ude er også i familie med hinanden dog ikke vores familie..



  • #7   17. jan 2010 du har jo ik pligt til at fortælle det, men kan godt se den er lidt svær når det er familie.

    ang hva du får udbetalt på barsel hvis du vælger at arbejde i dine forældres firma, har de vel en overenskomst ellers står der måske noget i ansættelseskontrakterne omkring barsel?


  • #9   18. jan 2010 Ved fra min kæreste at der ikke står noget i ansættelsen om barsel... Og de har aldrig prøvet at have en gravid der ude.. Da det stort set er mænd.

    Og hihi ja det var nærliggende at sige at vi skal have men ikke i nu også gøre det alligevel.. Men vi skal jo have hjælp til at få børn pga manden så kan ikke helt bruge den smiley


  • #10   18. jan 2010 Det er vel noget med ens samvittighed om man vil lade være med at fortælle om ens planer, jeg personligt ville ski have det skidt med ikke at fortælle det.... og det er derfor mange ikke gider ansætte kvinder og slet ikke i den fødedygtige alder for mange gør det nemlig på den dårlige måde med at søge job og få overstået de 3 mdr og så siger de how jeg er sørme gravid og det har de vidst hele tiden det syntes jeg simpelthen er for meget.........

  • #11   18. jan 2010 Jeg er nu også kun i tvivl om jeg skal fortælle mine forældre det fordi at jeg ikke tror de vil være glæde for at vi gør i gang med projekt baby..

Kommentér på:
Barsel/ penge

Annonce