22. apr 2008 Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 144 Svar: 1.405
når baby skal sove.....! {{forumTopicSubject}}
ja nu har jeg flere gange læst her inde om baby/små børn der får lov til at græde 5 min og så går man ind til dem og så græder de igen når man går osv. og baby/småbørn der står og græder i flere timer...
hvad er jeres holdning til det?
min er at min baby/småbørn ALDRIG skal græde sig selv i søvn, jeg arbejder ud fra bogen "sov igennem uden gråd" og ja det kan godt være det tager lidt tid, men jeg har en datter som er meget trykheds narkoman og hun har været igennem nogle ting som hun stadig husker lidt. så hun er meget utryg ved at blive lagt alene i sin seng eller barnevogn. men nu er vi i gang med at arbejde med hende og lære hende at sengen er et dejligt sted og det at sove er rigtig skønt og i nat gik det super godt. der vågnede hun kun 4 gange. i forhold til i dec hvor hun vågnede 12 gange på en nat.
men hvorfor lade sit barn græde sig selv i søvn?
jeg kan kun forestille mig hvordan det må være for det lille barn som søger tryghed og omsorg men bare bliver ladt alene... jeg bryder mig absolut ikke om at gå i seng ked af det og jeg vågner forfærdeligt mange gange i løbet af natten hvis jeg var ked af det da jeg lagde mig til at sove.
jeg håber vi kan få en stille og rolig debat. det ikke for at hakke ned på nogen overhoved. jeg syntes bare det er et vigtigt emne for vores børns skyld!
mar 2009
Følger: 1 Følgere: 2 Babyer: 2 Emner: 2 Svar: 29
Men igen... Hvad skal man gøre hvis barnet ikke vil noget som helst andet end at græde og være hysterisk?!?
Min har fået lov til at græde sig selv i søvn... Udelukkende fordi der ikke var andet at gøre... Hun græd uanset om jeg var der eller ikk var der...
Men det er ikke noget jeg går ind for...
nov 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 2 Emner: 25 Svar: 248
jun 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 131 Svar: 911
genralt for hun ikke lov til at "bare ligge og græde" har den instillng at hvis hun græder har hun brug for os og så skal hun også have os.
hvis min datter græder når hun skal i seng som sker hvis hun når at blive overtræt, så bliver en af os der inde til hun sover, vi nusser hende gerne hver aften så lægger hun sig til at sove nogle gange når vi ikke at nusse hende sor så sover hun allerede
apr 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 144 Svar: 1.405
ja for der er flere der har kigget underligt på mig da jeg sagde min datter ikke skulle græde sig selv i søvn.
jul 2008
Følger: 8 Følgere: 6 Babyer: 1 Emner: 5 Svar: 2.554
mine er blevet ammet i søvn eller holdt i hånden til de faldt i søvn eller puttet med til de faldt i søvn
jeg har tre børn der aldrig har været problemer med at putte, som sover fint hver nat, og som selv beder om at komme i seng hvis de bliver trætte før sengetid
jun 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 131 Svar: 911
syntes godt om!!
ja der mangler altså sådan en knap heheh
jul 2008
ha ha ja sådan er det at være for meget på FB
jul 2008
jo de græder men ikke i sove situationer
jan 2010
Følger: 1 Babyer: 1 Svar: 7
og er ret enig! børn tager ikke skade af at græde. men hvordan de græder, hyssterisk, sult, ondt osv.
jul 2008
jeg er nu dybt uenig
selvfølgelig tager en tre årig ikke skade af at græde hvis det får et hysterisk anfald
men et lille barn jo, læs evt. bogen "fantastiske forældre", der er direkte beskrevet hvad der sker i hjernen på et lille barn der får lov at græde,
dec 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Babyer: 1 Svar: 11
jan 2010
Følger: 12 Følgere: 11 Babyer: 2 Emner: 214 Svar: 2.187
dec 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Babyer: 1 Svar: 11
jan 2010
jul 2008
det er jeg udemærket klar over
har tre meget forskellige børn, og alligevel meget velfungerende børn, fordi jeg har opdraget dem uden brug af metoder, men derimod med min sunde fornuft og mavefølelse
fantastiske forældre beskriver ikke hvordan man skal opdrage sine børn, men hvad der foreksempel sker i deres hjerne, ikke noget gætværk om det er den ene eller den anden metode der er bedst, men hvad der rent fysisk sker i hjernen på et barn der får lov at græde
jan 2010
mar 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Babyer: 2 Emner: 29 Svar: 172
jeg er sådan en mor alle i andre ikk kan lide så.. for min datter får lov at skrige sig selv i søvn hvis hun er blevet puttet.. for hun skal vide at sengetid er sengetid.. bliver hun "rigtigt" ked af det.. eller vågner af marridt går jeg ind til hende og trøster hende.. men hun kommer aldrig op..
og som mor ved man hvornår det bar er skaberri og hvornår der virkelig er noget galt...
min datter vågnede fx i morges kl 5 og små græd.. ikk noget af betydning.. men jeg kunne høre der virkelig var noget med hende.. og ganske rigtigt.. en tur til vagtlægen senere fandt vi ud af hun har lungebetændelse og begyndende asmatisk bronkitis.. så man kan altså høre forskel..
jan 2010
jul 2008
prøv at læs hvad jeg skriver til Gitte
det er ikke en bog der skriver om opdragelse, det er jeg mere end i stand til at finde ud af på egen hånd.
den beskriver hvad der sker i hjernen (og med hjernen) når man lader sit lille barn græde
apr 2008
jeg siger bare at min datter ikke skal opleve det jeg føler ikke det er det rigtige for hende. men vi jo heldigvis forskellige.
men det var ikke for at udpeje nogen som dårlige forældre. men der i mod for at snakke for og i mod at gøre det på de forskellige måder.
jo min datter græder, når hun slår sig, har ondt i maven eller lign men så trøster jeg hende. og når hun putter så har jeg et fast putte ritual som vi hygger os med, vi synger, hun får massage og en nat flaske. og så putter hun gerne der efter. jeg syntes det er dejlig med et putte ritual der fortæller hende at nu er det senge tid og vi får lidt kvalitets tid sammen inde senge tid.
men nej min datter får ikke lov til at græde sig selv i søvn. det bryder jeg mig ikke om, jeg bryder mig heller ikke selv om at græde mig selv i søvn!
jan 2010
jul 2008
går ud fra at det er mig du kalder Gitte
øhh ved ikke hvor du vil hen med det du siger, ja jeg mener der sker forandringer i hjernen der ikke kan rettes op på hvis man lader dem græde
det lyder meget voldsomt, og det er jo ikke noget du kan mærke på et barn der får masser af kærlighed og omsorg, men stadig ikke noget jeg vil udsætte mine børn for, og som sagt har jeg jo også haft held til at få tre børn der sover ganske glimrende uden nogensinde at have prøvet at græde sig i søvn så det er jo ikke en absolut nødvendighed at gøre det
og ja jeg vil give dig helt ret, der er altid en grund til at børn græder
jan 2010
jan 2010
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Babyer: 2 Emner: 41 Svar: 446
mine børn får bestemt heller ikke lov at græde sig i søvn. Vi har også fast puttetradion og det tager maks 5 min så sover de begge to.
jan 2010
jul 2008
det tror jeg ikke sker når de har lært det på den måde
mine er 8, 6 og 3½ og jeg har aldrig været udsat for det
jo de har sagt jeg gider ikke nu, men det er ikke noget de bliver kede af overhovedet
jul 2008
nu tror jeg, jeg ved hvad du mener.
altså det er jo ikke gråden i sig selv der "skader" (det lyder stadig meget hårdere end det er)
det er jo ikke fordi de tager skade af at græde når de falder og slår sig
det er manglen på omsorg når de græder, det er jo den eneste måde et lille barn uden sprog kan sige der er noget galt på
jan 2010
jul 2008
godnat alle sammen
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Babyer: 2 Emner: 41 Svar: 446
Nu skal det jo så siges at mine tvillinger har sovet i samme seng indtil for en uge siden så de har jo altid haft den trygge fornemmelse af at have hinanden.
Jeg ved ikke hvordan det bliver når de bliver 3 år. Men jeg håber da at det fortsætter på denne måde.
jan 2010
jul 2008
Følger: 42 Følgere: 41 Babyer: 2 Emner: 492 Svar: 7.897
og i mine øjne er det ikke okay at lade barnet skrige til det sover, jov hvis man sidder/ligger med det, aer, synger osv og barnet skriger og falder i søvn, men ikke at lade barnet ligge og skrige til det er så udmattet at det ikke kan andet end at gå ud som et lys
jul 2008
ja det er jo så det jeg ikke er enig i
jeg mener aldrig det et sundt og aldrig den eneste mulighed, har som sagt klaret det uden med tre børn så jeg ved der er andre muligheder
apr 2008
lige nu er hun kun 8½ måned. hun er født med læbe gane spalte og har derfor været igennem en masse undersøgelser og en operation. hvilket aldrig er sjovt for nogen.
men at have et fast putte ritual kan jeg sku ikke se noget galt i. det fortæller dit barn at nu er det putte tid og du skal sove.
min datter har en fast sengetid og der falder hun i søvn og det samme om dagen har hun faste tidspunkter hvor hun sover.
og når hun bliver 3 år ja så er hun forhåbenligt så stor og har fået et andet putte ritual og så falder i søvn på anden måde. min niece på 6 år får læst godnat historie og så ligger hun sig til at sove bagefter og det har hun altid gjort og de har kørt efter samme princip som jeg gør og det har der ALDRIG været problemer med.
men jeg er sikker på der ikke bliver problemer for jeg aflæser min datter nøje og finder den løsning der passer bedst til os. er bare træt af at blive presset af familie og venner til at lade hende græde lidt for at lære hende at mor og far ikke kommer når der er noget galt. men når hun græder SÅ ER DER NOGET GALT! en bøvs, sult eller lign.
apr 2008
og hvis hun kommer til den gråd jamen så tager jeg den der fra. jeg har et fast putte ritual at jeg putter hende i soveværelset (der sover hun nemlig) og så når hun er ked tager jeg hende op som hvis hun skal have mad om natten. hvilket hun stadig får. da hun er et lille pus som har brug for maden om natten, dette har jeg lægen, sygehuset og spéns ord på.
men jo nogle gange om natten kan hun godt give et lille piv fra sig og når jeg så ikke når at vågne og rejse mig ja så sover hun igen men hun får aldrig lov til at ligge og græde i mere end det tid det lige tager at vågne og rejse sig op i sengen for at tage hende op.
men ja hver sin alder har hver sin charme. og hver sine udfordringer. men en ting er sikkert. jeg holder fast i mit synspunkt mit barn skal ikke græde sig selv i søvn om det så er 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 år osv. niks det er mod mine principper og sådan er det bare.
apr 2008
men ja der er heldigvis forskellige måder at opdrage på og vi er alle forskellige og børnene er forskellige... men jeg er sikker på vi alle får verdens dejligste børn ud af det til sidst
jul 2008
nu er det med inde i stuen ikke en metode, det var noget vi gjorde med den mindste da han var helt lille, ellers har vi ligget med dem i sengen, men da han var lille forstyrrede det de store meget at han var oven på så derfor gjorde vi sådan
det er altså ikke sådan. At jeg har tre børn liggende i stuen
de går alle tre pænt i seng når det er sengetid og bliver der
men ja også helt enig i at man skal gøre havd det passer ind i ens familie
når baby skal sove.....!