{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.077 visninger | Oprettet:

FERIE {{forumTopicSubject}}

Dagplejerne vil jo gerne vide nu hvornår vi holder ferie. og min datters dagpleje, siger at vi SKAL holde 3 ugers ferie i år... men kan de tvinge en til det?? for lige nu kan jeg ikk fortælle hvornår jeg holder ferie, for jeg arbejder i landbruget, så kan først holde sommerferie når høsten er slut. og det er jo svært at sige hvornår det er, for det kommer jo an på vejret. og jeg har heller ikk planer om at skulle holde 3 ugers ferie, for selv om tøsen ville være hjemme, ville jeg blive sindsyg af ikke at skulle tidligt op og ud af døren. da jeg har været vant til det de sidste 8 år...

Så søger lidt hjælp til det her spørgsmål...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  FERIE
  • #1   5. feb 2010 jeg mener bestemt ikke de kan tvinge dig til at holder tre ugers ferie - de kan anbefale det. Jeg vil personligt også sige at alle børn bør have tre ugers sommersferie med deres forældre. Ligesom os, har børn brug for ferie. Dagplejen/institutionen er børnenes arbejdsplads...og så bør det være af ren lyst, at man har lyst til at holde de uger med sine børn. Jeg har svært ved at forstå forældre som fx holder fri to uger med deres børn i sommeren for derefter at holde en uge uden børn.

  • #2   5. feb 2010 jamen det forstår jeg da ikke et kuk af, der er da pasningsgaranti så de skal vel slet ikke blande sig i hvor længe og hvornår i holder ferie, jeres datter kommer vel bare i gæstedagpleje hvis det ikke lige passer sammen???

  • Tori
    Tori Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2008

    Følger: 19 Følgere: 18 Babyer: 1 Emner: 167 Svar: 1.732
    #3   5. feb 2010 hvorfor spørger din dagplejer om hvornår i holder ferie?
    Jeg er selv dagplejer, dog privat, men har da aldrig hørt om at dagplejeren skal vide hvornår i holder ferie. Og nej hun kan ikke forlange at i holder 3 ugers sommerferie.
    ved den kommunale, vil der jo være gæstepladser, hvor i mod her i den private står man selv for at finde anden pasning.
    håber det hjalp lidt.


  • #4   5. feb 2010 Der må da være mulighed for gæste dagpleje??? man kan da ikke bare sige hvornår du skal holde ferie...jeg ved at ens arbejdsgiver kan bestemme 2 ugers ferie hvornår de skal holdes, men har da ikke lige hørt det også gælder for en dagplejer at hun kan gøre det...

  • #5   5. feb 2010 i vuggestue og børnehave er det vigtigt at forældrene melder tilbage om hvornår deres børn holder ferie, så det kan planlægges i forhold til personale ressourcer/normering, så tænker at det er det samme med dagplejen. At det er vigtigt for dem at vide hvor mange børn der kommer i de forskellige uger, så børnene kan fordeles hos andre dagplejer, hvis ens egen har ferie

  • #6   5. feb 2010 nej i bestemmer selv om i vil holde ferie og hvis je hvornår og hvor længe

  • #7   5. feb 2010 -Ditte

    Ja hun er i gæstedagpleje når vores har ferie eller fri, eller med mig på arbejde.

    -Fru Sandsgaard
    Det er fordi det skal de skrive på nogle papir og sende ind... og jeg har det lidt sådan, at ja ja, der er en betalingsfri måned, men det er da faktisk ikk mit problem at de har lavet det på den måde.
    Ja det hjalp rigtig meget, for så kan hun få af vide på mandag at hun kan få det af vide 2 uger før jeg holder ferie.

    For min kæreste kan nemlig heller ikk sige hvornår han holder ferie ved at han er mure, og de har ret travlt i år og holder først ferie når det bliver for varmt at arbejde. så han ved det først fra den ene dag til den anden...


  • #8   5. feb 2010 Louise, jeg tror bare du skal være indstillet på at din datter kan komme i gæstepleje hos en fuldstændig fremmed, hvis du venter så længe med at give besked. Hvis de velkendte gæstedagplejer er fyldt op, finder kommunen bare en plads..

  • #9   5. feb 2010 ...og så skal du jo mærke efter om du føler dig tryg ved det:-)

  • #10   5. feb 2010 Håber i finder en løsning på problemet......her har vi valgt at prinsessen skal i vuggestue hvis det er muligt, for så slipper vi for alt det ferie bøvl

  • #11   5. feb 2010 Mille

    Nej med hun ved og har sagt flere gange, at sommerferie holder vi IKKE i sommerugerne, for det kan bare ikk lade sig gøre pga vores arbejde... Jeg kan sq ikk bare sige til mine søer, nu holder i lige ferie i 3 uger og fodre jer selv og holder lige jeres pattegrise inde indtil jeg kommer tilbage.
    hun ved at vi skal have gæstepleje i de 3uger hun har ferie, så kan jeg sq ikk forstå at hun har så travlt med hvornår vi holder ferie, når det med sikkerhed er uden for feriesæsonen!


  • #12   5. feb 2010 dine dyr behøver vel ikke at sulte fordi du holder ferie?? Anyway, har du nævnt for din dagpleje at det er uden for feriesæsonen og hvorfor du ikke kan give svar nu?? så tænker hun måske anderledes

  • #13   5. feb 2010 altså vi skal også melde hvornår vi holder ferie her i februar. og det sku vi også i vores gamle kommune, træls de skal vide det så længe før, men det er jo så de kan planlægge hvor de forskellige børn skal være. men hun kan ik bestemme hvor mange uger i skal holde eller hvornår de uger ligger.

  • #14   5. feb 2010 Carina, det er meget normalt at man på arbejdspladserne skal informeres om hvornår man kan holde ferie INDEN 1 februar, så synes det er fair nok at institutionen hænger sommerferie sedler op nu. Hvis de ikke har sat en deadline, kan i vel vente med at melde ud?

  • #15   5. feb 2010 på min arbejdsplads + andre jeg kender, ønsker man allerede ferie fra årsskiftet. Inden 1 februar skal vi have godkendelse. Hvis folk skal bestille udenlandsrejser er det jo nu de skal booke.. Jeg synes det er rart at vide i så god tid:-) og i år er jeg så heldig at jeg kan tage 4 ugers ferie med Sofie. SKØNT

  • #16   5. feb 2010 sofie - ja ja jeg ved det godt og kan kan sagtens forstå de skal vide det i god tid, men sidste år havde jeg bare det problem at jeg blev færdigudlært i marts og havde fået job fra 1 april. så er det jo lidt svært at vide hvornår man kan få lov at holde ferie, når vi havde ferie deadline 14 februar. smiley

  • #17   5. feb 2010 fik ik lige mor med - ved godt det er din datter der hedder sofie smiley

  • #18   5. feb 2010 jeg hæfter mig mest ved det her:

    og jeg har heller ikk planer om at skulle holde 3 ugers ferie, for selv om tøsen ville være hjemme, ville jeg blive sindsyg af ikke at skulle tidligt op og ud af døren

    hvad mener du med det ???


  • #19   6. feb 2010 Bonnie, de sætninger undrede også mig:-)

  • #20   6. feb 2010 Det er da klart at dagplejeren skal vde hvornår barnet holder sommerferie.. der er jo mange dagplejere der skal have planlagt ferie og det kommer jo an på hvor mange børn der skal ud hvor mange dagplejere der skal arbejde..
    Så dagplejerne kan jo ikke planlægge ferie før de ved hvor mange børn der skal passes..
    Dagplejerne ønsker jo nogle uger de gerne vil have ferie men de kan jo ikke planlægge noget før de ved hvor mange børn der skal bruge plads..
    Hun kan dog ikke tvinge dig til at skulle holde 3 ugers sommerferie, det er jo helt op til jer.
    Jeg kender godt din problemstilling, jeg har selv passet et barn hvor hendes forældre har gård med grise men jeg syntes nu ikke det var så besværligt.. De holdte bare ferie på andre tidspunkter end de andre børn, men det er stadigvæk vigtigt at i giver besked om de uger som jeres dagplejer hænger op på opslagstavlen for det er de uger der er mest pres på..
    Håber i finder ud af noget..


  • #21   6. feb 2010 Og desuden er det ikke tidligt de skal vide det.. min mand skulle give hans arbejdsplads besked inden den 18 december sidste år..
    Og i vores nabo kommune skulle dagplejerne vide det i sidste måned..


  • #22   6. feb 2010 Altså min mor er selv dagplejer, og de anbefaler at børnene holder 3ugers ferie ligesom os andre da de også har brug for at komme lidt væk fra deres "arbejde". Og de skal netop vide det så de kan se hvor mange der skal ud de forskellige uge så de kan se hvor mange dagplejer de kan tillade at give ferie.

    Har selv fået brev med hjem fra vuggestuen hvor der står at de skal holde 3ugeres ferie, men har lidt problemer med kommune, da jeg desværre er på kontant hjælp, og de siger jeg ikke har optjent ferie, men har snakket med en advokat, som siger alle har ret til 3 ugers ferie.


  • #23   6. feb 2010 I min kommune er det kun nødpasning i nogle uger kan ikke huske hvilke... Men vil ikke mene at de kan tvinge dig til det men så kan man hvis godt regne med at blive smidt rundt i de 3 uger som der drejer sig om da de jo også skal holde fri engang i mellem.. Fordi de vil vide det nu er nok fordi dem som er dagplejer gerne ville kunne planlægge ferie som alle andre..

  • #24   7. feb 2010 Bonnie

    Jamen jeg duer bare ikk til at gå der hjemme. jeg kan ikk stå op og vide at jeg ikk skal lave noget en hel dag... ikke fordi jeg ikk vil være sammen med min datter, for det er jeg da. og hun er da også med ude og fodre de fleste af de weekender jeg arbejder, og erhun lidt små syg så kommer hun også med på arbejde, hvis vi ikke skal lave noget hvor hun ikk kan sidde i en fodervogn eller smutte rundt i farestalden og kigge på grise.

    Men min datter duer ikke til at holde fri, hun er fuldstændig hysterisk hvis hun ryger ud af sin daglige rytme, og når jeg skal holde ferie, så skal jeg ikke op kl 5 for at hun kan blive i sin rytme og komme i seng igen kl 19.

    Sofiesmor

    det er alligevel meget sjældent hun er i gæstedagpleje, og har aldrig været den samme... Men hun kender dem, fordi alle dagplejer i området mødes i legestue 2 gange om ugen og tager på besøg rundt hos hinanden. Så fremmed er de ikke for hende, og det er børnene heller ikke. og hun har altid været glad og nem at aflevere i gæstedagpleje og vil aldrig med hjem. så det er ligesom at aflevere hende ved hendes egen dagpleje.


  • #25   7. feb 2010 Når børn holder ferie har de brug for at være sammen med deres forældre - der behøver nødvendigvis ikke at ske noget. Sætter du dig nogensinde ned på gulvet og leger med kloder eller tegner uden at rejse dig for lige at sætte vasketøj over, tage tlf eller andet. Mange tror at når de har ferie skal der foregå en hel masse underholdning for børnene. De skal til Legoland, Bonbonland, Lalandia mm på samme uger. Derefter skal man lige i tivoli og sådan kører hele ferien. Jeg hører via mit arbejde SÅ mange forældre som i deres ferie rigtig skal være nærværende med deres børn, slappe af og nyde ferien. Det er præcis det modsatte der sker.
    Børn har også brug for at slappe af og komme væk fra deres vante travle (stressede) hverdag.


  • #26   7. feb 2010 Enig med Sofiesmor / Mor til 2 skønne unger .


    & min egen mening : Hvorfor helved er du blevet mor ? Hvis du ikke engang gider holde ferie med dit barn :s Stakkels barn der alle skal være sammen med sine forældre, evig og altid bare skal passe i institution :s


Kommentér på:
FERIE

Annonce