1.095 visninger
|
Oprettet:
FERIE {{forumTopicSubject}}
Dagplejerne vil jo gerne vide nu hvornår vi holder ferie. og min datters dagpleje, siger at vi SKAL holde 3 ugers ferie i år... men kan de tvinge en til det?? for lige nu kan jeg ikk fortælle hvornår jeg holder ferie, for jeg arbejder i landbruget, så kan først holde sommerferie når høsten er slut. og det er jo svært at sige hvornår det er, for det kommer jo an på vejret. og jeg har heller ikk planer om at skulle holde 3 ugers ferie, for selv om tøsen ville være hjemme, ville jeg blive sindsyg af ikke at skulle tidligt op og ud af døren. da jeg har været vant til det de sidste 8 år...
Så søger lidt hjælp til det her spørgsmål...
mar 2008
Følger: 24 Følgere: 23 Emner: 29 Svar: 487
mar 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 313 Svar: 2.817
Følger: 19 Følgere: 18 Babyer: 1 Emner: 167 Svar: 1.732
Jeg er selv dagplejer, dog privat, men har da aldrig hørt om at dagplejeren skal vide hvornår i holder ferie. Og nej hun kan ikke forlange at i holder 3 ugers sommerferie.
ved den kommunale, vil der jo være gæstepladser, hvor i mod her i den private står man selv for at finde anden pasning.
håber det hjalp lidt.
jan 2010
Følger: 17 Følgere: 16 Babyer: 1 Emner: 5 Svar: 157
mar 2008
jan 2010
Følger: 12 Følgere: 11 Babyer: 2 Emner: 214 Svar: 2.187
apr 2008
Følger: 11 Følgere: 10 Babyer: 1 Emner: 11 Svar: 70
Ja hun er i gæstedagpleje når vores har ferie eller fri, eller med mig på arbejde.
-Fru Sandsgaard
Det er fordi det skal de skrive på nogle papir og sende ind... og jeg har det lidt sådan, at ja ja, der er en betalingsfri måned, men det er da faktisk ikk mit problem at de har lavet det på den måde.
Ja det hjalp rigtig meget, for så kan hun få af vide på mandag at hun kan få det af vide 2 uger før jeg holder ferie.
For min kæreste kan nemlig heller ikk sige hvornår han holder ferie ved at han er mure, og de har ret travlt i år og holder først ferie når det bliver for varmt at arbejde. så han ved det først fra den ene dag til den anden...
mar 2008
mar 2008
jan 2010
Følger: 17 Følgere: 16 Babyer: 1 Emner: 5 Svar: 157
apr 2008
Nej med hun ved og har sagt flere gange, at sommerferie holder vi IKKE i sommerugerne, for det kan bare ikk lade sig gøre pga vores arbejde... Jeg kan sq ikk bare sige til mine søer, nu holder i lige ferie i 3 uger og fodre jer selv og holder lige jeres pattegrise inde indtil jeg kommer tilbage.
hun ved at vi skal have gæstepleje i de 3uger hun har ferie, så kan jeg sq ikk forstå at hun har så travlt med hvornår vi holder ferie, når det med sikkerhed er uden for feriesæsonen!
mar 2008
jul 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Emner: 69 Svar: 2.681
mar 2008
mar 2008
jul 2008
jul 2008
mar 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Babyer: 1 Emner: 147 Svar: 4.699
og jeg har heller ikk planer om at skulle holde 3 ugers ferie, for selv om tøsen ville være hjemme, ville jeg blive sindsyg af ikke at skulle tidligt op og ud af døren
hvad mener du med det ???
mar 2008
mar 2008
Følger: 26 Følgere: 25 Emner: 53 Svar: 922
Så dagplejerne kan jo ikke planlægge ferie før de ved hvor mange børn der skal passes..
Dagplejerne ønsker jo nogle uger de gerne vil have ferie men de kan jo ikke planlægge noget før de ved hvor mange børn der skal bruge plads..
Hun kan dog ikke tvinge dig til at skulle holde 3 ugers sommerferie, det er jo helt op til jer.
Jeg kender godt din problemstilling, jeg har selv passet et barn hvor hendes forældre har gård med grise men jeg syntes nu ikke det var så besværligt.. De holdte bare ferie på andre tidspunkter end de andre børn, men det er stadigvæk vigtigt at i giver besked om de uger som jeres dagplejer hænger op på opslagstavlen for det er de uger der er mest pres på..
Håber i finder ud af noget..
mar 2008
Følger: 26 Følgere: 25 Emner: 53 Svar: 922
Og i vores nabo kommune skulle dagplejerne vide det i sidste måned..
apr 2008
Følger: 24 Følgere: 22 Babyer: 1 Emner: 207 Svar: 1.193
Har selv fået brev med hjem fra vuggestuen hvor der står at de skal holde 3ugeres ferie, men har lidt problemer med kommune, da jeg desværre er på kontant hjælp, og de siger jeg ikke har optjent ferie, men har snakket med en advokat, som siger alle har ret til 3 ugers ferie.
mar 2008
Følger: 12 Følgere: 11 Emner: 312 Svar: 1.298
apr 2008
Jamen jeg duer bare ikk til at gå der hjemme. jeg kan ikk stå op og vide at jeg ikk skal lave noget en hel dag... ikke fordi jeg ikk vil være sammen med min datter, for det er jeg da. og hun er da også med ude og fodre de fleste af de weekender jeg arbejder, og erhun lidt små syg så kommer hun også med på arbejde, hvis vi ikke skal lave noget hvor hun ikk kan sidde i en fodervogn eller smutte rundt i farestalden og kigge på grise.
Men min datter duer ikke til at holde fri, hun er fuldstændig hysterisk hvis hun ryger ud af sin daglige rytme, og når jeg skal holde ferie, så skal jeg ikke op kl 5 for at hun kan blive i sin rytme og komme i seng igen kl 19.
Sofiesmor
det er alligevel meget sjældent hun er i gæstedagpleje, og har aldrig været den samme... Men hun kender dem, fordi alle dagplejer i området mødes i legestue 2 gange om ugen og tager på besøg rundt hos hinanden. Så fremmed er de ikke for hende, og det er børnene heller ikke. og hun har altid været glad og nem at aflevere i gæstedagpleje og vil aldrig med hjem. så det er ligesom at aflevere hende ved hendes egen dagpleje.
mar 2008
Børn har også brug for at slappe af og komme væk fra deres vante travle (stressede) hverdag.
jun 2008
Følger: 65 Følgere: 64 Babyer: 1 Emner: 206 Svar: 3.445
& min egen mening : Hvorfor helved er du blevet mor ? Hvis du ikke engang gider holde ferie med dit barn :s Stakkels barn der alle skal være sammen med sine forældre, evig og altid bare skal passe i institution :s
FERIE