{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
811 visninger | Oprettet:

hmm søvn formiddag/middag {{forumTopicSubject}}

Min datter er meget svær at få til at sove for tiden. Men kun om dagen formiddagen vel at mærke, hun sover helt fint om natten.. vi står op kl 7- 7.30 og hun bliver ammet. Omkring kl 9 er hun så træt og kommer i barnevognen (formiddagsluren tænker jeg) Men hun vågner 30min efter hvor jeg så er begyndt at gå en tur på 30min for hvis hun kommer ind der er hun stadig meget træt. Hun falder dog ikke i søvn på den gåtur i vognen men hun slapper da af tænker jeg. Problemet er så at så vil hun allerede ud og sove igen 45min efter, hun er helt kvæstet. Men så vågner hun igen efter 30min eller mindre.. Og hun er jo selvfølgelig også ved at være sulten så hun må ind igen og så igen går der jo ikke meget mere end en time før hun vil ud igen fordi hun stadig er træt. Er det normalt eller hvordan får jeg det tilba´ge til 1 formiddagslur 1 middagslur og 1 eftermiddagslur? J igår var det meget værre der var hun ude 4 gange inden kl 12....

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hmm søvn formiddag/middag
  • #1   10. feb 2010 prøvet at give hende lidt modermælkserstatning når hun skal ud? kan være hun ik er sådan rigtig mæt..

• #2   10. feb 2010 Hun vil hverken have bryst eller flaske... Har skam prøvet alr og hun tager fint på så mælk nok har jeg, ingen tvivl om det..

• #3   10. feb 2010 fx min datter gider heller ik ha flaske når jeg sidder med hende, men når jeg ligger hende i barnevognen så spiser hun, så snart hun ligger ned gider hun spise..

• #5   10. feb 2010 Nej men kan være at hendes datter ik spiser nok igennem brystet så hun har brug for lidt ekstra.. det er et forsøge at prøve!!

• #7   10. feb 2010 når hun skal ud og sove altså

• #11   10. feb 2010 Ja er lidt træt st at hver gang man stiller et spørgsmål herinde omkring noget der intet har med amning eller flaske at gøre lyder svaret.. Prøv flaske eller amning mætter ikke så længe eller måske du ikke har mælk nok. Jeg siger det bare en gang for alle Jeg har rigeligt med mælk som min datter bliver mæt af. Hun får også grød til middag udover mælk fra mig.... Så nej jeg gider ikke flaken min datter er 4,5 måned og vejer 7kg hun er vist ikke i mad underskud. Kan det evt være pga tænder hun sover så afbrudt om formiddagen eller ville det så ikke være hele døgnet hun var sådan? Kan man give dme den vane med at sove de små lure istedet for en lang? Ja ved f.eks at tage dem ind for hurtigt når de brokker sig lidt? Og ja jeg lyder måske sur men er træt af det svar herinde smiley
    Tania Havregrød er nok for tidligt det er fra 6mdr ik??

• #13   10. feb 2010 det var nu ik tænkt at det ikke mættede nok smiley mere bare for at prøve det.. du kan prøve at lave noget æblegrød til hende!! vores datter har en rutine der lyder når hun vågner så er vi oppe i 1½-2 timer, ( i mellemtiden leger vi og hun får mad), så kommer hun ud og sove, så kommer hun ind igen og er vågn det samme tidsrrum og så sover hun og efter hva klokken er kommer hun ind kl 16. smiley og er vågn til kl 19.00 hvor hun bliver lagt i seng og får en flaske smiley

• #15   10. feb 2010 jeg prøver faktisk at strække den så lang tid så muligt om morgenen netop for at hun ikke kommer for tidligt ud.. Hmmm hun bliver jo før træt hvis vi står tidligere op?? 2 timer om morgenen er længe for hende at være vågen og ganske umuligt nogen gange.. Hun er lidt rød i tandkøddet et sted og har en hvid knop eller sådan det ligner en tand der er på vej.. Hun sov også på dem måde du siger før, men nu er det da helt hen i vejret he he smiley

• #17   10. feb 2010 marianne: jeg har også en datter der nogle dage kun tager 30 min, min datter har aldrig sovet længe, det hun først begyndt at tage omkring en 1 til 2 timer om formiddagen nu her hvor hun har rundet de 8 mdr.

da hun var mindre sov hun en halv time og så var hun vågen og fik mad, sov igen og var vågen og fik mad. ja hun gjorde som din. og jeg kunne ikke ændre på det.

har hun altid gjort sådan?

• #18   10. feb 2010 nej hun har før taget en time formiddag 2-3 timer middag og en time til eftermiddag. det er det jeg ik helt forstår hmmmm

• #19   10. feb 2010 hmmm ok, så kan det godt være tænderne, hvad med ørene kan hun have ondt i dem? det kan nemlig også genere dem voldsomt når de ligger ned. har du prøvet at løfte hovedenden i barnevognen lidt? altså ligge et håndklæde eller lign under madrassen smiley

• Janne B
    Janne B Tilmeldt:
    jan 2009

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 72
    #21   10. feb 2010 Jeg vil nok mene, at hun begynder at have brug for noget, der mætter lidt mere om morgenen som grød eller lign. Det er gerne ved den alder det begynder. Også fordi hun, som du selv siger, er en stor pige. Desuden skal du måske også være lidt varsom med at tage hende for hurtigt op. Hvis hun bare pylrer og ikke er virkelig ked af det, er der ingen grund til at forsyrre hende. Hun er jo i en alder, hvor hun begynder at forstå, at der er "en verden udenfor, som man helst ikke vil gå glip af", så hun skal jo nok også lære, at når mor siger godnat, så mener hun det:-) Hun har jo klart brug for mere søvn af gangen. Held og lykke

• #22   10. feb 2010 er det ikke tidligt at begynde på andet morgenmad en mælk? Det kan godt være det bare er mig der ikke kan følge med he he smiley Men hun får jo ris eller majs grød til middag allerede og kartoffelmos og gullerodsmos til aften.. 3 måltider om dagen syntes jeg umiddelbart er meget når mælken stadig er det vigtigste for hende hmm mon hun kan klemme mælk ned i løbet af dagen efter 3 måltider tænker jeg bare

• #25   10. feb 2010 Min datter har også lavet det nummer der og det varede i ca 1 ½ måned også holdte det op.
    jeg ammer hende fuldt hun er så dog begyndt på grød nu til formiddag og aften.
    men jeg ville bestemt bare se tiden an. selv om det træls når man lige står i det. men det jo ikk altid der er en forklaring på det.

• #26   10. feb 2010 jo 4,5 måned altså grød og frugtmos til grøden? for det får hun også nogen gange til maden hmmm.. 400ml ja det er jo egentlig ikke meget mælk så, det spiser hun vel nærmest på 2 måltider... Men nu kan jeg jo bare ikke måle hvor meget mælk hun får når jeg ammer.. Men så længe hun er glad og tilpas er det vel også fint.. Og jerndråber er fra 6mdr hvis man ammer..

• #29   10. feb 2010 Ville på ingen måde begynde på mme af den grund
    prøv i stedet at trække formiddagsluren, leg med hende osv så længe du kan, så amme hende og så i barnevognen

Kommentér på:
hmm søvn formiddag/middag

Annonce