{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.027 visninger | Oprettet:

Hvad gør jeg lige? Min mælk {{forumTopicSubject}}

Jeg sidder her og er vildt frustreret og aner ikke hvad jeg skal gøre..

Jonathan har stortset ikke rigtig sovet siden i går, da som vi oplevede i sidste uge har ondt i maven (han prutter dog meget og har tegn på han skal af med noget afføring). Han sover maks tre timer ad gangen. Og han får selvfølgelig det han kan spise hos mig.
Men sagen er den at de sidste timer har han vågnet hveranden time fordi han var sulten. Men jeg tror ikke jeg har mere mælk tilbage. Har lige prøvet at malke ud ved mit venstre bryst og der kom meget få dråber ud og er sikker på at det også er sådan ved det andet bryst. Og han viser tegn på sult og græder næsten konstant.. smiley

i sidste uge oplevede vi det samme. Men det er åbenbart normalt for babyer at de ikke har afføring hver dag. Vi gjorde ingenting for at fremskynde at han skulle lave afføring for det kom ud af sig selv nogle timer efter besøget hos lægen.

Men jeg kan jo ikke sulte ham indtil der er gået mindst 4 timer. (det er vist den tid der skal gå før mælke kamrene er fyldt op igen..

aner ikke hvad jeg skal gøre :s

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad gør jeg lige? Min mælk
  • #1   10. feb 2010 jeg vil tro han forsøger at øge mælkeproduktionen, og ja det virker, det kan godt være det lyder fjollet, men man skal også selv tro på det fungerer og man skal ville have det til at fungere, ellers kan man lige så godt glemme det.. der vil være nogle dage indimellem hvor man føler der ikke er nok, men det kommer af sig selv når han sutter mere, bare læg ham til så tit han vil, og lad være med at tænke på at du jo kun kan malke lidt ud, for det første sutter han på en helt anden måde end en maskine, og for det andet er det ofte lige så meget trygheden ved at ligge der han har brug for.

desuden når du fuld ammer kan der gå helt op til 14 dage uden afføring!!!! nej det er ikke en fejl 14 dage, hvis der går længere tid er der nok noget galt... ;o) så at han ikke lige har afføring 1-2 dage skal du slet ikke tænke over, det behøver ikke være fordi han har ondt i maven.

• #2   10. feb 2010 min sp sagde at jeg skulle begunde at suplere med mme. Han Begynte at få de rust pletter som de kaldte dem på sygehuset fordi hans urin var meget koncentreret. Han fik ikke nok væske. Så jeg lagde ham til i 10min ved hvert bryst og så fik han lidt i flaske der efter. Og vi fik en helt anden dreng da han fik hvad han kunne spise...

• #3   10. feb 2010 og nå ja ;o) søvnen skal nok komme igen, hvis bare han ellers er glad og tilpas.

• #4   10. feb 2010 Ditte mor til marcus - hmm ja det er rigtig... men det forvirrer mig bare at han ligner en der er sulten men bare ikke sutter ved mit bryst - eller jo.. men han hygge sutter bare.. så jeg kan jo nemt tro der ikke er noget. Og med den sjat jeg lige kunne malke ud der blev jeg godt nok bange smiley

• #5   10. feb 2010
    *Nu moar til lækre Magnus * - hmm lyder vildt da.. fik jeg af vide inde på sygehuset at der gjorde smiley
    men jeg lader ham komme til så tit som muligt..
    han er utrolig tvetydig lige nu i hvert fald :s

• #6   10. feb 2010 At malke ud gver som skrevet ikke det samme billede som ved at barnet selv sutter. Ved at barnet sutter frigiver din hjerne hormoner der gør at mælken løber, men det er kun ved mund til bryst kontakten, og ved at du pumper ud får du ikke de rigtige kontakt og derved stimulerer du ikke brystet til at lade mælken løbe : ) Og jo mere du ligger til jo bedre for så sætter han selv produktionen op : )
    MEN du skal selv huske at drikke en del, ca 3 liter ved siden af det du får i maden, for ellers er der ikke noget at producere mælk fra, og så få noget hvile.

• #7   10. feb 2010 Anne - hmmm... så er det nok derfor..

fuck man.. jeg er så meget spasser idiot til at huske og drikke smiley

• #8   10. feb 2010 Pernille: Ja så er du lige som mig: ) Jeg var selv ikke god til at drikke så jeg lavede en kande saft og satte på bordet og så vidste jeg at de dage jeg var hjemme skulle jeg drikke 2 kander af dem og så det løse ved siden af: )

• #9   10. feb 2010 mor til magnus - hmmm hehe... ikke lige mig.. men kan man få dem hele året?

Anne - har også fået manden til at tvinge mig til og drikke vand.. men drikker åbenbart kun hvis jeg snakker med andre.. øøh fedt.. hehe

• #11   10. feb 2010 Endnu et lille godt råd smiley
    Når du har lagt ham til brystet. Så tag en dyyyyyyb indånding og pust langsomt ud. Det hjalp her, når der ikke var så meget mælk! Altså fordi jeg slappede af i stedet for at spænde og tænke "der kommer nok ikke noget mælk"

• #12   11. feb 2010 tak alle sammen smiley

han sov 5 timer lige i streg i nat.. hold op det var dejligt..
    han var også meget træt til sidst.. så for 5 gang da vi lagde ham i liften lå han og græd lidt.. men til sidst opgav ham kampen mod søvnen... smiley
    han er stadig lidt pylret men så længe han kan lugte mig så går det nok. så nu ligger han og putter med en af mine tshirts..
    han har ikke rigtig vist tegn på sult.. tror det er ren pyller osv.. smiley
    men hårdt... smiley

Kommentér på:
Hvad gør jeg lige? Min mælk

Annonce