{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.020 visninger | Oprettet:

at skrive sit navn {{forumTopicSubject}}

victor ska starte i børnehave til maj og jeg ville gerne lære ham at skrive hans navn.

hvordan har gjort?

jeg har prøvet at vise ham det streg for streg og holde hans hånd i min imens, men det går bare ik ind, ligeså snart han selv skal laver han bare en masse krudseduller og siger nu står der victor.

det gør nu ik noget hvis han ik når at lære det inden for det ska jo nok komme. ved bare ik lige hvordan man lære dem det smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  at skrive sit navn
  • #1   21. feb 2010 nogen gange kan det hjælpe at gøre bogstavet til en tegning - så de husker "billedet" istedet for bogstavet, så at sige...

f.eks giv Vèet handsker på forove n - i kan få et lille hoved o.s.v så lærer han at forbinde billedet og den lille historie om hvert bogstave og så piller man handsker og hoved af ligeså stille.

men det er lidt tidligt som 3-årig - jeg bruger metoden til børn der er ældre men som har særlige behov og besværligheder.

• #2   21. feb 2010 hehe han er heller ik fyldt 3 endnu, gør han først til maj. ville bare prøve stille og roligt smiley

okay det med de store bogstaver ku da være en god ide og også med at tegne på bogstaverne smiley

• #3   21. feb 2010 er det eventuelt nemmere hvis de kan alfabetet først eller er det hip som hap?

• #4   21. feb 2010 okay, for victors alfabet er ret kort " a b c e g å " haha

• #5   21. feb 2010 haha ja så havde det jo været noget nemmere at gå til smiley

• #6   22. feb 2010 Mine har ikke været i nærheden af at kunne i den alder
    tror de store har været omkring 5 og Arthur (3 1/2) kan ikke

da de lærte det var det ved at have det stående på et papir og skrive efter

• #7   22. feb 2010 Jeg synes også det er meget tidligt at skulle lære at skrive. Min søn er 5 og skal starte i skole til sommer og han er kun lige begyndt at øve navn-skrivning - efter bogstaver. Normalt er det en del af de ting de lærer som forberedelse til skolestart - det har det også været i hans børnehave .

• #8   22. feb 2010 Synes godt nok det er en tidlig alder at begynde med det i. Når man er så lille skal fokus være på leg og sjov. Der er en dreng i min datters klasse som er blevet pacet frem af sin mor og kunne skrive og læse fuldstændig da han begyndte i BHklassen og han har altså fået nogle knæk gennem de her første skoleår for mens han har siddet og været konge på tronen og bare kunne en masse så har de andre jo lært det hele og kan det samme som ham nu mens han jo ikke kommer videre idet han har kunnet det som man lærer i de første år. Så jeg synes man skal være meget forsigtig med at begynde på den slags tidligt.
    Du skulle hellere sætte energi ind på at lære ham at tegne og blive fortrolig med at holde på skriveredskaber.

• #9   22. feb 2010 Min bonusdatter er blevet pacet frem af sin mor, hun kunne både læse og skrive og synge mester jacob på 3 sprog, da hun startede i skole.. Men efter et par mdr i skolen begyndte hun at vende bogstaverne og kunne knap skrive sit eget navn.. Hun gik helt i sort med sin indlæring og kan faktisk mindre nu end min 7 årig dreng og de går begge i 1.kl. Tror man skal absolute skal passe på med at pace dem frem...
    Det skal nok komme i det tempo barnet er klar til at lære i;0)

• #10   22. feb 2010 ej slap af - læser i ik hva jeg skriver eller hva????

hvor har jeg sagt han SKAL lære at skrive det inden han starter? det er ski da ik fordi jeg vil have at han både skal læse og skrive inden, gad da bare godt lære ham at skrive hans navn, hva er der galt i det når han selv viser interesse??

det jo bare når vi sidder og hyggetegner han spørger hvordan man skriver victor, mor og far og mormor osv.

jeg presser ham ik til noget som helst - det er da noget mærkeligt noget at konkludere!!!!

• #11   22. feb 2010 nå men det må du jo så selv vælge om du vil tro på eller ej, men det gør han altså.

og ja jeg ku da godt tænke mig han lærte det inden han startede - det gjorde jeg selv- men skriver jo ligesom også at det ik gør noget hvis han ik kan.

kunne da ik drømme om at presse mine børn til noget som helst.

• #12   22. feb 2010 nej det gør du ik, men bliver da bare gal når et simpelt spørgsmål om hvordan folk lære deres børn at skrive deres navn blir vendt til at presse sin børn til alt muligt de ik er klar til - da det jo er langt fra hvad jeg havde i tankerne og hva der foregår her.

• #13   22. feb 2010 nej men det er bare alt det snak om at pace osv. det er jo ik sådan det foregår - det er jo bare når sidder og tegner og hygger os. det er jo ik fordi jeg hverdag kl 15 sætter ham på en stol og siger kom igang kammerat.

og ang dit spørgsmål om pottetræning, så er det ik noget vi træner, han har en potte og han bruger den kun når han selv vil og det er ik så tit så han bruger stadig ble. og sut bruger han også.

• #14   22. feb 2010 jo, men nu ved jeg ik om man kan sætte en desideret rækkefølge på hvornår de skal lære hvad- det kommer når det kommer.

men nu har han jo fundet ud af at der er forskel på at tegne og skrive. for jeg gemmmer tegninger og jeg kan jo ik om 20 år kende forskel på hvem der har lavet hvilke krudseduller. og så skriver jeg hans navn på papiret og så har han 20 gange spurgt hvad jeg tegnede hvor jeg så har svaret at jeg ik tegner, men jeg skriver. og så vil han vildt gerne vide hvordan ting både tegnes og skrives.

jeg har ingen planer om at han skal kunne skrive/læse eller regne inden han starter i børnehave, eller skole for den sags skyld.

jeg sys da bare det er ganske harmløst at lære ham sit navn smiley

ogb flot med potten smiley han har også tisset i den nogle gange, men det første halve år vi havde den sad han på den, men der kom aldrig noget smiley

• #15   22. feb 2010 haha ja victor holder den også - tror fordi han har set sin far gøre det smiley første gang han tissede i den kom han også hele klør 5 ned i potten og sagde seee mor victor har tisset smiley også vældig lækkert smiley

Kommentér på:
at skrive sit navn

Annonce