{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.975 visninger | Oprettet:

kolde hænder {{forumTopicSubject}}

Hejsa.
Min lille pige Kaya på 2 mdr har næsten konstant kolde hænder.
Det virker ikke som om hun fryser - hun er dejlig varm i nakken og på resten af kroppen. Men det er næsten ligemeget hvor meget hun bliver pakket ind, så har hun kolde hænder.

Nogen der ved hvorfor?? Og om det er noget der skal gøre noget ved??

***Gry

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kolde hænder
  • #1   22. feb 2010 Det er meget normalt, når de er så små bruger kroppen mest energi på at holde de vigtigt organer varme. så sålænge hun er varm i nakken ingen grund til panik:-)

• #3   22. feb 2010 Fødderne kan være kølige, men plejer så at give hende nogle tykke sokker på...

Jeg får også let kolde hænder og fødder, måske pga. blodomløbet - men det kan da ikke være så godt for sådan en lille en hvis det er det...?

• #4   22. feb 2010 Jeg ville snakke med lægen om det. Min lillesøster havede også altid kolde hænder. Min mor snakkede med sundhedsplejesken om det som bare sagde hun skulle give hende handsker på. ( Det var i juli måned og der 25 grader). Min mor valgte at tale med lægen om det og min lillesøster har en stofskiftesygdom som blev opdaget ved de kolde hænder.

• #5   22. feb 2010 små tynde hansker er mit foreslag smiley

• #6   22. feb 2010 Kolde hænder og fødder
    Når det lille barn har kolde hænder og fødder, behøver det ikke at være et tegn på, at det fryser. Barnets blodomløb er fortrinsvis koncentreret om de vigtige, indre organer, og varmen når sidst ud til kroppens yderpunkter: hænder og fødder.
    Men her i begyndelsen har barnet brug for forældrenes omsorg for at holde den rette kropstemperatur. Barnet producerer ikke selv megen kropsvarme, fordi det endnu ikke bevæger sig så meget. Og omvendt - når barnet får det for varmt, har det svært ved at afgive varme ved hjælp af sved. På dette punkt er det nyfødte barn afhængig af jeres hjælp og opmærksomhed:
    Den bedste måde at tjekke barnets krops-temperatur er ved at mærke efter i barnets nakke. Er den varm og svedig, har barnet det for varmt. Føles huden kølig, er der mulighed for, at barnet fryser. Kropstemperaturen er passende, når nakken føles varm og tør.

• #7   22. feb 2010 da min dreng var mindre altså kun var nogle måneder gammel da, havde han også altid iskolde hænder..nogle gange var de nærmest lyseblå, men det var ik noget et være bange for fik jeg af vide af læge og sp og idag er min dreng et meget varmt barn, altså han sveder hurtigt og har det ofte varmt som sin får hvorimod jeg til enhver tid er en frossenpind..

Kommentér på:
kolde hænder

Annonce