{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.582 visninger | Oprettet:

Aflastnings Familie ? (Kommunens ide) {{forumTopicSubject}}

Hej smiley (Lidt langt) smiley

Det lægger sådan at jeg er blevet meldt af min Nabo, da hun mener jeg ikke passer min datter godt nok, da min datter har skreget meget en nat (Næsten i 3timer i træk) Min Nabo, kommer og banker på min dør morgen efter den nat, hvor hun siger Direkte/ lige ud med det samme: "Jeg synes ikke du tager dig godt nok af din datter, og går nu ind og ringer til børne et eller andet" Blev ked og smækkede døren i. Jeg kender hende ikke rigtigt da vi lige er flyttet ind næsten. Cecilie skriger fordi hun er syg med hendes øre, og der kan ikke gøres mere end der er blevet gjort. Hun har fået dræn osv i. Nabo'en ved ikke at cecilie er syg med Ørerne, men nåede ikke engang og fortælle hende det inden hun faktisk havde sagt hendes ord omkring min pasning af Cecilie. Har aldrig nogen sinde været så ked før. Det var hårdt & høre det af en som enlig ikke kender mig. Jeg synes jeg gør mit bedste og at Cecilie har det rigtig godt hos mig. Fik brev af kommunen 2 dage efter at Nabo'en havde været her at de havde en underretning de ville snakke med mig om den. 22/3 kl. 09.00 . De har så været her idag, og det hele har gået godt og de har hørt min version at det hele & de tvivler ikke på at jeg gør mit bedste og der ikke kan gøres mere eftersom jeg har snakket meget med lægen osv. Vi snakker om Cecilie & hendes far også.
Cecilie's far har ikke Cecilie så tit, når han endelig har hende en weekend, altså fredag, lørdag & Søndag. Så kan det ske at jeg blir ringet op og ska hente hende fx. lørdag. Jeg er træt af at det ikke kan køre fast mellem os. jeg har prøvet & prøvet men det kan åbenbart ikke blive bedre . jeg ville ha taget kontakt til statsamtet idag, men efter at dem fra kommunen har været her ang. det med Nabo'en så blev jeg tilbudt at jeg kunne få en aflastnings familie til Cecilie hver anden weekend (Jeg må selv vælge om det ska være en weekend bare den ene måned, og måske to weekender den anden måned) Vis i forstår, jeg har hver anden weekend til Rådighed.

Hvad synes i om en aflastnings familie ?
Skal siges at jeg er enlig (Har Kæreste men vi bor ikke sammen) Da de sagde aflastnings familie, der blev jeg lidt glad, for havde tænkt det samme på et tidspunkt, for det er hårdt og stå med næsten alt selv, og bare en fri weekend 1 gang om måneden, det kunne være rigtig dejligt for mig også, da jeg ikke har meget overskud efter at Cecilie stort set er syg hele tiden. Og Cecilie ville også få glæde af og være sammen med nogen som har energi og overskud til og opleve noget sammen med hende.

Ville gerne høre jeres mening om det?

Jeg elsker min datter utroligt meget, og hun betyder alt for mig & er det bedste der er sket for mig. Men det er rigtigt hårdt alt sammen. Har hende hverdag selv og næsten hver weekend (Jo mindre jeg ikke har fundet en barnepige) Og fordi jeg kunne finde på og vælge en aflastnings familie er ikke fordi at jeg er ung, og tænker på at så kan jeg komme i byen hver anden weekend for så har jeg ikke hende. Synes det er lige så rart og sidde hjemme en aften helt alene, og få lavet nogen ting i lejligheden eller se en film med kæresten . Jeg undskylder at det blev langt. Håber og høre fra nogen af jer her inde.

Mvh Simone-

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Aflastnings Familie ? (Kommunens ide)
  • #1   22. mar 2010 Og fordi at jeg er blevet tilbudt det er ikke fordi at de synes jeg er en dårlig mor eller noget. Men de tror at vi begge kunne have godt af det. For de kan se at det er hårdt for mig og stå med Cecilie stort set alene hele tiden. Min kæreste hjælper utroligt meget, det må i ikke tro at han ikke gør. Men det er mest pga. alt det med Cecilie far der gør at de tilbyder det, når han ikke rigtigt kan give hjælp til og have hende lidt (Ingen siger at han ska have hende hver anden weekend, men bare nogen timer ville hjælpe) men der er ikke noget hjælp derfra. Jeg har fortalt Cecilies far hvordan det er gået idag & fortalt at cecilie måske ska i aflastnings familie. Han sagde med det samme at de skulle hun ikke, og jeg prøvede at forklare hvor hårdt det er for mig & at det ville være dejligt for os begge vis det blev det. Og Cecilies far ville få brev fra kommunen om at han ska til samtale hvor de ville fortælle ham det selv osv. Ingen gang det ville han møde op til, men tror jeg er ved og få ham overtalt til og møde op til det møde. Ellers gør han det kun værre for sig selv.

• #2   22. mar 2010 Jeg har kun min mor og 2 søskende i dk og min bror arbejder hver weekend stort set smiley Min Bror arbejder også og min lille søster er 14år og hende kan jeg ikke få hjælp af .. Venner & veninder har selv børn ellers er det typer der går i byen hele tiden .

• #3   22. mar 2010 hej simone hvis du vil vide noget om hvordan komunen abejder så bare skriv til mig har haft den inde ovesiden 95.. vil ikk komme nærmer ind på hvorfor lige nu.. men en aflastning er en go ide hvis du spørg mig for det hele kan godt blive for meget hvis man ska stå med det hele selv , du vil nok høre en masse negativt med de kun er ude på a fjerne dit barn men kkomunen fjerner det kun i yderst nødstilfælde det jo dyrt så noget..hvis mig og claus var enige om det så haved vi os en aftlastnings familei til line netop fordi vi ikk rigtigt har andre til a passe line men claus troe desværre os de l¨kun vil fjerne hende men sådan er det ikk.. dem jeg kender har os været glade for det

• #4   22. mar 2010 Jeg synes du skal føle efter indeni dig selv hvordan du har det med dig ..
    Du skal have med i dine overvejelser at hun kan blive rigtig glad for den her aflastningsfamilie, og måske vil snakke meget om dem den tid hun er hos dig, så du skal være sikker på det ikke vil påvirke din beslutning.
    Derudover skal du huske at den tid den her aflastningsfamilie vil have Cecilie, vil de have en indflydelse på hende, og måske hun må noget derhjemme hun ikke må der eller omvendt.

Personligt ville jeg ikke kunne leve med en fremmed familie skulle passe mit barn.
    Det ville jeg ikke have af den grund, at jeg ikke kender deres måde at være, snakke, lege og opdrage på. Børn er meget nemme at påvirke både positivt og negativt, og det ville jeg have svært ved at acceptere at den her familie kunne.

Men, jeg synes hvis du føler du har det godt med det, har overvejet de ting, og stadig synes det er en god idé, skal du helt sikkert gøre det. Der er ingen tvivl om det kan være en god løsning for dig (:

• #5   22. mar 2010 du må os godt skrive personligt ved meget om det

• #6   22. mar 2010 Det har du helt ret i Heidi F .

Det der holder mig tilbage er om jeg selv kan vælge dem fra igen vis jeg synes at jeg kan undvære dem og Cecilie og jeg ikke har behov for det mere, altså 6mdr efter, om jeg så ville have kommunen på nakken ?
    Det skal jeg have spurgt dem om. Det er ikke fordi jeg ikke kan passe hende men har brug for noget tid alene engang imellem (Og igen er det ikke fordi det ska være hver anden weekend)

• #7   22. mar 2010 Simone: Det skal du ihvertfald få på det rene inden du siger ja til noget .. Det er din datter, og du skal til hver en tid selv vurdere hvad der er bedst for hende.

• charlotte h
    charlotte h Tilmeldt:
    okt 2008

Følger: 1 Babyer: 1 Svar: 33
    #8   22. mar 2010 det er sådan at når kommunen er inde i det med dit barn,så bestemmer de også det er ikke kun dig,der er også nogle retningslinier du skal følge.men ikke for at lyde negativ,så har man selv valgt at sætte et barn i verden og der er mange der er enlige,som selv kan klare det,med hjælp fra familie eller venner..

• #9   22. mar 2010 Det skal self. være en familie som jeg kan komme til og snakke godt sammen med & Cecilie's far også kan vis han er interesseret i og være med. Og ville self. møde familien først & se nogen forskellige familier. Kunne ikke finde på og sende hende ud til nogen som jeg ikke ved noget om eller ikke har mødt/snakket med osv om sagen . Jeg ville have en Familie hvor jeg kan snakke med dem om alt, og må ringe osv til dem når de har Cecilie vis jeg har brug for det . Cecilie er min og vælger kun en aflastnings familie for at vi begge kan få lidt luft fra hinanden, da Cecilie er en meget strid Pige og ikke altid nemt og stå alene med hende da hun er meget hidsig .

Skal forresten til læge med Cecilie på torsdag for og se om jeg kan få hende tjekket for damp. Hun har meget med og kaste sig i gulvet når hun er sur, slå hovedet ind i bordet, døren og kommer meget til skade. Hun gør det stort set hver gang hun bliver sur. Hun er 17 mdr & gjorde også sådan da hun var omkring de 8mdr. Så der skal tjekkes om der er noget bag det. Hun slog hovedet i gulvet flere gange da kommunen var her idag, og havde lige fortalt dem inden hvordan hun er nogen gange .

• #10   22. mar 2010 føj siger jeg bare, hold dig fra det , det er svært at komme ud af , men føler du af du vil "give" din datter til fremmede således at hun knytter sig til dem (du er jo hendes mor) ja så gør det da, jeg ville ikke gøre det smiley hellere være sammen med min søn 24/7

• #11   22. mar 2010 Ville ALDRIG gøre det, har barnet ikke en far ?
    Jeg er da også enlig, men derfor bliver jeg da ikke tilbudt det, fordi jeg stadig har overskud til mit barn.
    Mit barn skulle aldrig være ved fremmmede, slet slet ikke.
    Ingen diskution der, så må familie hjælpe.
    Min datter er 18 mdr og har kun sovet væk fra mig 1 gang og det fint, hun er mit barn og skal være hos mig .

Og ja er du først i kommunes system, så vil de altid være obs på dig.

- Lige en anden ting, hvad gør du når din datter græder 3 timer og er det den eneste grund til hun har meldt dig ?

• #12   22. mar 2010 Jeg synes den er svær, jeg ved godt at mange enlige kan klare det selv men mange enlige har også fuld støtte fra deres familie og forældre, det er jo ikke alle der har det, jeg synes at folk burde havde lidt mere forståelse for der altså også er forskel på børn og nogle børn kræver også mere end andre.

Jeg synes også om du ikke skulle undersøge om der var noget familie der vil træde ind og hjælpe dig lidt ? Jeg vil ikke selv vælge aflastningsfamile men jeg kan jo ikke sige hvad der er bedst at gøre i din situation.

• #13   22. mar 2010
    Tjae min familie tager aldrig Emilie, jeg laver alting selv.
    & det er bare en del af det at være mor ..

& lige en ting mere ; Og fordi jeg kunne finde på og vælge en aflastnings familie er ikke fordi at jeg er ung, og tænker på at så kan jeg komme i byen hver anden weekend for så har jeg ikke hende. Synes det er lige så rart og sidde hjemme en aften helt alene, og få lavet nogen ting i lejligheden eller se en film med kæresten

^^ det kan vel ligeså egoistisk at ville have sit barn i aflastning pga man vil sidde selv og se film med kæresten, som at gå i byen.
    & din datter sover vel også om aftenen ?

• #14   22. mar 2010 du kan først få hende tjekket for damp når hun når skole aldren for claus har damp og det er først blevet opdaget som voksen her for et år siden og det er arveligt så vi har været meget opmæksom på line og har fået a vide både a læge og sundhedsplejse og vuggestue og de ført kan når de kommer i skole

• #15   22. mar 2010 har helt og andeles ikke læst det hele men jeg ville ikke turde jeg fik en aflasnings familie til min den store og det endte ud med de fjernede hende fra mig har dog efterfølgende fået afvide de havde lavet en fejl men nej turde ikke og har meget svært ved at ha noget samarbejde med kommunen som jeg desværre er tvunget til grundet min datter er ADHD barn men det så en anden sag.

• #16   22. mar 2010 Jamen min familie har også min datter yderst sjældent, har hende også selv hele tiden, men bare det at jeg ved at jeg har dem hvis der skulle være noget, det er en tryghed i sig selv for mig.

• #17   22. mar 2010 fik lige læst du vil at en 17mdr tjekket for Damp undskyld men begyndte at grine lidt der har selv et såkaldt damp barn som skrevet op over og de vil stort set kun udrede dit barn når de når skole alderen det er meget sjældent de vil tjekke et barn under skole alderen men det hænder men slet ikke i så tidlig en alder så du skal ikke forvente at du får lov at komme videre i systemet da man slet ikke behandler et barn i den alder.

og det du skriver passer til rigtig mange børn i den alder jeg ser slet ikke noget farestuende i det du skriver og slet ikke damp relateret eller som det hedder ADHD

• #19   22. mar 2010 Jeg vil gerne rose dig for, at du gøe dig alle disse overvejelser og ikke bare kommer op på barrikaderne og tænker "de skal f******* ikke blande sig i mit liv" eller noget i den stil.
    For 5 år siden fik min veninde et søskende par (dengang 2 & 4 år) i aflastning 2 weekender i måneden. Årsagen til dette var, at faderen skulle i fængsel i 1½ år, og moderen havde brug for noget aflastning. Det var jo så aftalt på forhånd, at dette kun skulle være indtil faderen blev løsladt. Både min veninde og forældrene til de to børn blev så glade for hinanden og det gode samarbejde, at de nu ca. 3½ år efter kommunen "gik ud af det" stadig ser hinanden, og børnene kommer på weekend ca. 1 gang i måneden.
    Personligt har vi også haft kommunen involveret. Dette skete fordi vi selv henvendte os på kommunen, grundet nogle ting i Mortens fortid, som gjorde at han var meget nervøs for at blive far igen (laaaang historie), men vi henvendte os som sagt til kommunen og bad om hjælp. Vi var til et par samtaler inden jeg fødte, og de besøgte os på sygehuset (vi var der i 10 dage pga. for tidlig fødsel) og de har været herhjemme to gange siden fødslen.
    Vi har haft utrolig stor nytte af, at have nogle "professionelle" inde over. Sidste gang de var på besøg fortalte de, at "sagen" officielt var lukket. Men vi ved, at hvis der skulle opstå problemer senere, så kan vi altid henvende os igen og få den hjælp vi har brug for.
    Så det er ikke altid negativt at få kommunen involveret, og de er faktisk til at slippe af med igen.
    Håber det bedste for dig og din datter.

• #20   22. mar 2010 linda - jeg kunne ikke være mere enig!

• #22   22. mar 2010
    Ja selvfølgelig skal hun gøre det hvis det er det bedste for dem.
    Jeg vil stadig aldrig gøre det !

Jeg synes da også det er hårdt nogen gange, og nogen aftner sidder jeg her og tænker ; puha .

Men jeg har selv valgt at få Emilie, Emilie har ikke valgt mig ..

• #23   22. mar 2010 Det kunne også være, at det kan blive en øjenåbner for faderen. Nu kender jeg ham jo ikke, men det kan da være det kan få ham til at overveje at spille en større rolle og tage mere ansvar

• #24   22. mar 2010 nu er jeg jo en af dem "fra kommunen" og det er noget vrøvl at man altid har obs på sig hvis man har haft en aflastningsfamilie.
    får du flere børn orienteres der ikke engang om at du før har haft aflastning til f.eks børnehaver etc.

hvis en aflastningsfamilie kan give dig det pustrrum der ellers gør at du kan tage dig godt af din datter så syntes jeg du skulle tage imod.

at andre har netværk af familie og venner ,der kan hjælpe eller er mere "solide"( misforstå mig ikke smiley end dig hjælper dig jo ikke en fis, man skal aldrig dømme andre medmindre man har gået i deres sko......

en god aflastningsfamilie kan være guld værd ikke kun for dit barn men også for dig !

• #25   22. mar 2010 hej Simone.
    det er meget vigtigt at du mærker efter inden i dig selv og finder ud af hvad dine behov er.
    Det kan godt være super hårdt at være ung alene mor og ja, du trænger til at komme ud med veninderne engeng imellem eller holde hygge weekend med kæresten.
    Det er jo ikke fordi man er en dårlig mor at man sender sit barn på weekend og om det er familie eller nogle, der hurtigt blir som familie er lige meget bare barnet og du svinger godt sammen med dem det blir´.
    Både du og din datter har godt af at opleve andet end hinanden.
    Vi er privat aflastning for en enlig mor med tre dejlige unger og det fungerer helt perfekt - vi har selv 4 børn så der er til tider fuldt, men sjovt hus smiley
    Håber du finder ud af hvad du og lille pigen har brug for og i forstår at nyde det....:)

• #26   22. mar 2010 Det er self. okay og komme med sin mening. Jeg har ikke taget en beslutning endnu, men den lægger på kanten til at jeg vælger en aflastnings familie. Jeg tror det er det bedste for os begge & som "Marijana *Elsker min lille skat *" Skriver at så kan jeg være der 100procent for hende med energi. For har ikke meget overskud. Der er meget forskel på børn . Kender en del med børn , og ville sige at min datter kræver meget opmærksomhed hele tiden, og har utrolig meget energi. Vi har det rigtig godt sammen, men vi kommer ikke ud og oplever så meget sammen, og det kan hun komme mere til sammen med mig når jeg så har hende hjemme, for så ville jeg have mere energi når jeg kan få hende aflastet engang imellem og hun ville opleve noget med Familien. Jeg gør det jo ikke ondt ment for Cecilie. Jeg er sikker på at hun faktisk ville få det bedre, ikke fordi jeg er en dårlig mor eller noget, men netop fordi det hele har kørt mig helt ned næsten . Og alt det med hendes far også. Jeg håber at det går op for hendes far at det er alvor det med at han har en datter og ville tage sig sammen til og se hende og at han selv kommer en dag og siger at nu kan han tage et ansvar for hende, og så ville kommunen gå ind og gøre så det er hendes far der ville komme til og have hende måske en weekend eller hver anden weekend vis han magter det . Men som sagt, der er ikke taget en beslutning endnu. Jeg ville gerne høre mere om det, og møde nogen familier, og vis jeg synes at det er det bedste, så blir det det. & Vis jeg ombestemmer mig inden en familie er valgt (Altså inden der er sat dato for hun fx. skal ud til en familie) så er der ikke mere snak om det. Så kan jeg måske få en ud som kommer og hjælper engang imellem .

Jeg ved at jeg selv har valgt og få et barn, og jeg fortryder det bestemt hellere ikke. Andre har bare mere overskud end andre. Synes da det er flot af dem der kan klare det selv 24/7, men sagt lige ud. Det kan jeg ikke mere . jeg synes det er hårdt & er ved at køre mig helt ned. Cecilie har været syg med øre + forkølese siden hun begyndte i dp i August .

• #28   22. mar 2010 anna syntes godt nok du angriber hende hun skriver jo ikk noget om det er fordi hun vil ud a feste og det da ikk en skam og be om hjælp når man ikk selv magter det...

og til alle dem der siger det er kun få a de vil fjerne heden det er fordi de man kun høre de dårlige eksempler i medier og fra folk som har fået fjernet deres børen,, man høre jo aldrig om de goe historier... så godt du skrev dina

• #30   22. mar 2010 dina ved det kender systemet inde fra for mig selv så har sagt til hende hun os godt må skrive personlig for har det jo inde på livet selv ..så jeg sku da mene jeg ved hva jeg sna kker om

• #32   22. mar 2010 det er dar oz bedre hun får hjælp nu inden hun køre hely ned og så de måsk ska til a fjerne barnet

• #33   22. mar 2010 Mor til 3 herlige unger:

Giver dig helt ret. Jeg ville kun synes at det var rigtigt dejligt vis hun blev glad for den familie der blir valgt vis det ender med aflastning. Jeg ville føle mig tryk og glad på hendes vejne over at hun er knyttet så godt til dem.

Vis jeg havde Familie/ venner der kunne hjælpe mig, så havde jeg bestemt ikke valgt det, men det har jeg desværre. Hun har sin mormor og der er ikke meget hjælp i weekenderne da hun arbejder . Så jeg kunne se det som en god mulighed for Både Cecilie og jeg . Tænker meget på hvad jeg skal vælge & har snakket med min kæreste om det, og han synes ikke at det er forkert vis jeg vælger en aflastnings familie, for han ved hvor hårdt jeg har det & hvor ked af det jeg er meget af tiden .
    Og jeg ville self. møde familien et par gange først, snakke med dig og se hvordan Cecilie reagere ved og være hos den familie der bliver valgt. Kunne ikke finde på og bare sende hende et sted hen med det samme, hvor hun ikke kender dem.

• #34   22. mar 2010 Jeg siger tak for alle jeres kommentarer smiley

• #35   22. mar 2010
    Kamilla, er ked af hvis det er skræmmende, jeg jeg siger alting min mening, lige ud af posen.
    Hvis man vil have folkd mening pakket ind i fint papir og serveret på et sølvfad, så skal man nok ikke spørge i et forum.
    Desuden må alle deltage i forum, også mig, selvom det tydeligvis genere dig.

Igen, hun skal da gøre det hvis det er bedst for hende og hendes barn, men jeg kunne stadig ALDRIG lade andre have mit barn .
    Færdig BOM

• #37   22. mar 2010 Fine-Pigens MoaR .

^^ prøv at hold dig et emnet, hvis du gerne vil genere mig og svine mig, så gør det privat istedet for at ødelægge forum..

& nej jeg er heller ikke perfekt, men gør sgu alt hvad jeg kan for at være så god for mit barn som jeg overhovedet kan ..

• #39   22. mar 2010 Overfor TS ?

Ok, jeg er ked af hvis det er sådan du opfatter det, men nogen ting og valg har jeg bare meget svært ved at forstå :s

Men derfor behøves du ikke angribe mig personligt i alle forum jeg skriver ( hvilke er få efterhånden bla. på grund af dig )

• #40   22. mar 2010 Jeg synes da bestemt osse Simone S gør alt for at være en god mor for sit barn, netop ved at tage imod den hjælp hun bliver tilbudt inden at man måske bryder sammen og bliver total drænet for overskud og energi..

Ser intet dårligt i en aflastningsfamilie, da det netop kan være med til at gi dig som mor overskud af energi..
    Kender flere familier der er aflasningsfamilier, og kender osse en der har sin søn i aflastning i ferier og hver 2.weekend..

• #42   22. mar 2010
    Selvfølgelig er det super flot at erkende at man ikke magter det, og har brug for hjælp .

Slet ikke det jeg siger ,

• #43   22. mar 2010 Tjae forstår ikke helt nej ?
    Har da masser af fred i weekenden, fra kl. 19 til næste morgen har jeg da helt for mig selv, og kunne ikke forestille mig et vågne en morgen og ikke skulle op og hygge med min datter i sofaen :S

• #44   22. mar 2010
    Tro mig jeg er heller ej problem fri og har også perioder hvor jeg har 0 overskud og energi, tror jeg de fleste har, men så bider jeg bare tænderne sammen og tager en dag af gangen ..

Simone ; er det slet ikke meningen at Cecilie skal se sin far ?

• #45   22. mar 2010 Jo det er da meningen, men jeg kan ikke blive ved med og tvinge ham til og se hende vis han ikke ønsker det . Han tror det er nemt og bare lige ha hende når det passer ham og når der så er det mindste så kommer han med hende. Eller vis han blir jaloux over jeg skal noget, så kan han lige ødelægge min planer ved og lave et nummer ud af det hele & jeg så står med min datter i armene og har fx. lavet en aftale med en veninde eller min Kæreste. Ønsker at det kunne fungere, men det kan det ikke. Jeg har prøvet så mange gange .

• #46   22. mar 2010 Du kan altid lige sende en sms, havde jo de samme problemer med nicolai, han var heller ikke far klar og havde svært ved at overholde aftaler mm.

• #47   22. mar 2010 Igen personligt mod mig, har jeg sagt nogen personligt imod dig Mariane ? Nej - så luk røven, min tålmodig er opbrugt, samme til dig Mor-til ...
    LAD VÆR AT KØR DET PERSONLIGT; ER DET SÅ SVÆRT AT FORSTÅ; KÆFT I LATTERLIGT !!!

• #48   22. mar 2010 Vil bare lige rose dig simone! Synes det er så flot at erkende at du måske har brug for lidt hjælp udefra. Jeg synes det er så uselvisk og flot af dig!! Der er jo ingen mødre som synes det er rart at indrømme at man nogen gange bare er udkørt og har brug for et lille pusterum.. men jeg synes det lyder som en rigtig god ide for dig, så du kan samle kræfter til at være den bedste mor for din datter smiley

også vil jeg lige smide en kommentar omkring den nabo som meldte dig. Har nemlig prøvet noget af det samme.. Min ældste pige er nemlig selv ørebarn og kan skrige flere timer om natten uanset hvad vi gør.. og vi oplevede også at naboen en dag stod og bankede på og fortalte at det skar i hendes hjerte at vores barn græd så meget og at hvis vi ikke kunne overskue hende ville hun gerne hjælpe med at få hende til at sove.. (som om det ville hjælpe en skid) Selvom jeg godt var klar over jeg havde gjort mit bedste og at jeg ikke er en dårlig mor så var det akurat sådan en følelse jeg sad med bagefter.. Så jeg håber virkelig ikke du vil lade sådan en tåbelig nabo ødelægge dit selvværd som mor.. for det er jeg sikker på du ikke er smiley de tanker du ytrer her beviser ihvertfald det modsatte smiley

• #49   22. mar 2010
    Så jeg er den ENESTE der IKKE kunne overlade mit barn til en fremmede familie ? Sært :s

• #50   22. mar 2010 Anna: skal dit barn hverken i dagpleje/vuggestue ? for de er vel også "fremmede" mennesker i starten??

• #51   22. mar 2010 Jo min datter går i dagpleje ved en vi kender, og hun sover der ikke om natten og er der ikke en helt weekend, hun er der sammen med de andre børn om dagen, som de fleste andre ..

• #52   22. mar 2010
    Helt iorden, så hver du træt af mig, mener der plads til alles mening.
    Nej kunne heller ALDRIG lade mig barn sove ved nogen andre børn hvor jeg ikke havde mødt forældrene, ALDRIG.

Det er jeg sgu heller aldrig selv blevet udsat for :s

• #53   22. mar 2010 Anna: har du altid kendt din dagplejemor eller har du lært hende at kende som man jo normalt gør? for man lære jo også sit barns aflastnings familie at kende ..

Synes det er syndt du virkelig ikke kan havde mere forståelse overfor at nogen mennesker desværre ikke har andre valgmuligheder..

• #54   22. mar 2010 Nu er min mor lærer, så jeg ved udemærket godt hvordan det foregår.
    Der stadig stor forskel på at sende sit barn i skole - og sende sit barn til fremmede . Færdig bom

• #55   22. mar 2010 Ikke altid, men kender hende fra før ja og ved hvem hende og hendes familie her ..

• #56   22. mar 2010 Puhaaaa så er jeg en skrækkelig mor, min snart 8 årige søn sov sidste weekend hos en klassekammerat hvor jeg kun har mødt forældrene en gang.. Min datter var hjemme hos en børnehave"veninde" i sidste uge, jeg havde aldrig mødt forældrene. Kun snakket i tlf med moren og fik adressen hvor hun skulle hentes. Min 2 årige søn har været i dagpleje i vores gæstehus hvor jeg ikke kender pædagogerne...

• #57   22. mar 2010 Sådan er vi heldigvis SÅ forskellige fra så forskellige familier .
    Fatter ikke hvordan i kan sammenligne en skole med lærer og pædagog med en privat familie .

• #58   22. mar 2010 En dårlig mor er en der ikke vil erkende tingene er som de er og gøre det der er bedst for hendes barn.

Ingen børn tar´skade af at komme hos fremmede mennesker og en aflastningsfamilie kommer man faktisk til at kende bedre end sin DP.

Alle børn fortjener de bedste forældre og der er forældre der forstår at lade op på den ene eller anden måde...ingen og jeg mener ingen kan klare det hele selv!!!

• #59   22. mar 2010 Fordi kommunen somregel ikke godkender en aflastningsfamilie hvis de ikke ved hvad det vil sige at være aflastning. Det er jo ikke en tilfældig familie nede fra hjørnet ved kiosken.......

• #60   22. mar 2010 Går i seng, gider ikke diskutere mer' vi er ikke enige og det behøves vi heller ikke være, i har jeres afslappede holdning og jeg har min lidt mere reserverede holdning til tingene, især omkring mit barn .

Nu skulle min datter i øvrigt også kunne tale og fortælle mig om ting i skolen når hun skal i skole engang .

• #61   22. mar 2010 simone du ska gøre hva du føler er det bedste for dig og dit barn.. du har fået mange meldninger her inde i dag og du har lige haft møde med komunen os så hvis du er lidt ør i hovedte forstå jeg dig virkelig godt.. så syntes du ska mærke efter hva du sev syntes er det rigtige.. knuz

• #62   22. mar 2010 Ja jeg er åbenbart en af de slemme mødre....
    Anna skal dit barn heller aldrig ha et arbejde?? For det er jo osse fremmede mennesker indtil man har lært dem at kende?

• #63   22. mar 2010 OKAY denne her debat er da vist kørt ALT for langt ud men jeg håber ihvertfald du fik nogle svar du kunne bruge Simone, uanset hvad så er det ikke et nemt valg at stå overfor. Håber det bedste for dig og din datter.

• #64   22. mar 2010 altså jeg må give Anna delvist ret. der er altså ik nogle af mine unger der skal med nogen hjem uden jeg har været med første gang og snakket med forældrene. Jeg vil godt vide hva det er for nogle mennesker der har ansvaret for mine børns ve og vel mens jeg ik er der. Og med hensyn til aflastining og dp skole osv. så er det jo også mennesker man opbygger et tillidsforhold til og de er jo også uddannet til at tage vare på vores børn.

hvis aflastning er vejen for jer, så er det sådan det er og kan ik se noget galt i det. Jeg ville ik vælge det, men nu har jeg jo også en god familie og svigerfamilie der kan tage dem, når der er brug for det smiley hvis jeg ik havde det, og var alene om det hele, er det jo en anden sag.

• #65   22. mar 2010 Hej alle sammen. ^

Jeg er Cecilie´s sted far og så self også kærester med Simone. jeg har læst nogle af de ting i har skrevet om Simone´s indlæg. Har det lidt på fornemmelsen at nogle af jer har misforstået det Simone skriver. Simone har ikke en far (desvære) og hendes mor er der ikke til at bakke Simone op og hendes bror arbejder meget hendes søster er for ung og umoden til at kunne hjælpe til. og det kan tælles på en hånd hvor mange gange Cecilie's far har set/haft hende siden de er gået fra hinanden.
    Vi har mange gange forgæves prøvet og lave aftaler med ham om hvornår han skulle se hende men mange gange kan han finde på og ringe et kvarter inden han skulle være der for at afmelde og andre gange er det os der bliver nød til at tage kontakt til ham for og høre efter hvor han bliver af, hvor svaret næsten altid er det samme ( Jeg kommer ikke fordi jeg har ikke tid penge eller ligende) . Ja det er lidt svært og forklare og formuler hel heden i dette. men jeg kan love jer at det er ikke for sjov at vi går og grubler over det tilbud fra kommunen. Og tro mig når jeg sige at Simone og Cecilie har en lige STOR plads i mit hjerte. men jeg kan både se om mærke på min kæreste (Simone) at hun er kørt hent ned nu.
    ja jeg ved ikke hvad jeg ellers kan skrive andet ind at når Simone skriver at det ikke er fordi hun skal i byen osv. så er det for at prøve og sætte jer ind i at det ikke har noget og gøre med sjov og spas men tværtimod afstresning. Mvh Christian

• #66   22. mar 2010 Hej Christian og Simone

Jeg tror meget af den stress og energi mangel kommer af i tænker og bruger mange kræfter på hendes fader så hvis i lod ham komme ud på et sidespor som han selv ønsker og koncenteret jer om at være en lille familie vil i få det meget nemmere og mere energi, kender nemlig fra mig selv jeg har brugt alt for meget energi på min store datters far..
    Bare et lille råd det hjælper ikke at presse en til noget han åbenbart ikke ønsker så kan han lige så godt blive væk og så det op til ham hvornår han ønsker og så evt tage det gennem statsforvaltningen så skyder han sig delvist selv i foden hvis han ikke overholder aftalerne.

Hilsner Karina

• #68   23. mar 2010 Kære Simone, der er ingen tvivl om, at der er mange ting du skal overveje inden du tager den endelige beslutning om, hvorvidt du ønsker at tage imod kommunens tilbud om aflastning. Som jeg ser på det, så er du på ingen måde en dårlig mor, hvis du vælger at takke ja. Nu du ikke er så heldig at have en familie, som kan aflaste dig og faderen heller ikke ligefrem lever op til sit ansvar, så kan jeg absolut godt forstå du overvejer andre muligheder. For mig er det ikke værre end, at jeg ind imellem siger til Liams far "så nu kører eller går jeg en tur, UDEN barn og hund, bare med mig selv" fordi jeg har også brug for et pusterum indimellem.

Christian - det er dejligt at høre, at du er der for både Simone og Cecilie. Det er godt at Cecilie har en god bonusfar, så der er en faderfigur i hendes liv, nu når den "rigtige" far ikke magter at leve op til sit ansvar. Og så er det selvfølgelig godt for simone, at hun har en der støtter og elsker hende.

• charlotte h
    charlotte h Tilmeldt:
    okt 2008

Følger: 1 Babyer: 1 Svar: 33
    #75   23. mar 2010 gud hvor folk lede mod andre,som jeg før har skrevet herinde,så er det anders meninger simone søger,jeg giver lidt anna ret også andre med hva de skriver her,vi er heldigvis forskellige og har vores meninger og det skal man ikke ikke trynes for.. som jeg skrev til simone før her, så er det flot at hun kunne erkende at hun har brug for hjælp,og som jeg skrev om der ikke var nogen i familien til at tage hende, eller måske kæreste/bonusfaren så hun fik lidt tid selv, istedet for kommunen,jeg vile personligt ikke selv havde noget med dem at gøre,man kan altid få tingene til at lade sig føre,hvis simone ikke boede et stk fra mig,ville jeg gerne havde tilbudt hende at tage datteren,jeg ved også hva jeg snakker om har både haft plejebørn og aflastnings børn for andre:-)

• #76   23. mar 2010 var selv i aflastnings familie fra omkring bh klasse til jeg faktis var over konfirmations alderen da min mor var alene med os og ikke havde råd til at give os nogle oplevelser.
    Jeg kom til at holde rigtigt meget af min aflastingsfamilie og de blev som en ekstra familie for mig. syntes det gav mig rigtigt meget.
    og syntes det er flot af dig at du tænker i de baner.. held og lykke med det hele, og husk bare at følge DIT hjerte..

Kommentér på:
Aflastnings Familie ? (Kommunens ide)

Annonce